Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-07, 23:29
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Har för mig att det är installerat från början.
En annan variant är väl att kolla på SFTP.
http://kodi.wiki/view/SFTP

Jag hittade inställningarna för FTP i OSMC så nu dyker hårddiskarna upp på hemmanätverket!

Fast hastigheten när jag flyttar en fil är runt 500kb/sek. Vet du varför det kan vara så långsamt på trådlöst? Testade med ett FTP program på datorn, men det gick lika långsamt. Kanske får testa med en kabel. Har en på 20 meter hemma så kan testa i veckan som kommer.
Citera
2017-01-08, 09:10
  #962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Fast hastigheten när jag flyttar en fil är runt 500kb/sek. Vet du varför det kan vara så långsamt på trådlöst? Testade med ett FTP program på datorn, men det gick lika långsamt. Kanske får testa med en kabel. Har en på 20 meter hemma så kan testa i veckan som kommer.
Brukar vara svårt att få nån vidare hastighet trådlöst.
Citera
2017-01-08, 18:11
  #963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Brukar vara svårt att få nån vidare hastighet trådlöst.

Vilken jävla skit trådlöst är alltså. Tackar för din hjälp och jag ska testa med kabel. Hoppas jag känner jag får tid redan idag.
Citera
2017-01-09, 19:01
  #964
Medlem
Katans avatar
Nybörjare här som är lite sugen på att införskaffa en Raspberry Pi att leka med (programmera, mediacenter, etc) och undrar:

Var är bäst att köpa från om man vill ha ett rimligt pris och tillhörande kablar, med mera?
Citera
2017-01-09, 21:37
  #965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vilken jävla skit trådlöst är alltså. Tackar för din hjälp och jag ska testa med kabel. Hoppas jag känner jag får tid redan idag.
Testar just nu från PC (trådat-->router-->trådlöst till accesspunkt-->trådat till Pi 3 med LibreELEC Kodi 18 och en extern hårddisk; ligger på 8,5-9 MB/s.
Citera
2017-01-09, 21:44
  #966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katan
Nybörjare här som är lite sugen på att införskaffa en Raspberry Pi att leka med (programmera, mediacenter, etc) och undrar:

Var är bäst att köpa från om man vill ha ett rimligt pris och tillhörande kablar, med mera?

Inet.se tycker jag har en bra lösning där de visar vilken strömadapter man ska köpa och så.

Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Testar just nu från PC (trådat-->router-->trådlöst till accesspunkt-->trådat till Pi 3 med LibreELEC Kodi 18 och en extern hårddisk; ligger på 8,5-9 MB/s.

Testade nu precis själv. Fick upp 8-10 MB/s utan att köra något FTP program. När jag använde FTP program så kom jag bara åt mapparna på SD kortet till min Pi 3. Men i "Nätverk" på Pcn i Windows så finns alla 4 hårddiskar under OSMC. Riktigt glad jag fick det att fungera. Nu kan jag bygga in alla hårddiskarna i TV bänken på ett snyggt sätt.
Citera
2017-01-10, 15:28
  #967
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Testar just nu från PC (trådat-->router-->trådlöst till accesspunkt-->trådat till Pi 3 med LibreELEC Kodi 18 och en extern hårddisk; ligger på 8,5-9 MB/s.
Vad är hårddisken formaterat till? Ntfs eller ext? För jag har aldrig sett dessa hastigheter tidigare.
Citera
2017-01-10, 16:19
  #968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Vad är hårddisken formaterat till? Ntfs eller ext? För jag har aldrig sett dessa hastigheter tidigare.
NTFS.
Citera
2017-01-11, 16:21
  #969
Medlem
Monorailcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katan
Nybörjare här som är lite sugen på att införskaffa en Raspberry Pi att leka med (programmera, mediacenter, etc) och undrar:

Var är bäst att köpa från om man vill ha ett rimligt pris och tillhörande kablar, med mera?

Jag handlade mitt kit från modmypi.com (UK), detta kit. Mycket smidigt och bra pris, ~600 spänn inkl. frakt, 16GB SD-kort, nätadapter och alla kablar. Fick hem det på två dar med normal frakt. Finns dessutom mängder med tillbehör.
Citera
2017-01-16, 07:26
  #970
Medlem
Hej!
Körde igång min Pi 3 igår, installerade Raspbian. Men vad jag kan se finns det ingen mediaspelare med i paketet? Tips på en bra sådan?

Med vänlig hälsning,

grishals
Citera
2017-01-16, 20:46
  #971
Medlem
oskichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grishals
Hej!
Körde igång min Pi 3 igår, installerade Raspbian. Men vad jag kan se finns det ingen mediaspelare med i paketet? Tips på en bra sådan?

Med vänlig hälsning,

grishals

Kod:
sudo apt-get install vlc
Citera
2017-01-17, 07:22
  #972
Medlem
Fint, tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback