7 653 besökare online
1 074 040 medlemmar • 56 241 569 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Samhälle Aktuella brott och kriminalfall
Svara på ämne
Ämnesverktyg
elefanten86
Medlem
Det här huset är något alldeles extra, som ett stort Italienskt palats nästan mitt i centrum.

Havererad
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av rettod1
Grym: 65 personer i Sverige bär detta namn! Samiskt?
Tror du är fel ute, namnet klingar som ett gammalt soldatnamn, de hade namn som Rask, Tapper, Kula, Långsam (men negativa namn brukar vara bortbytta sedan länge), Flink o s v
Krigens barn,
Av Per Anders Fogelström

Sumeg
Medlem
Sumegs avatar
Någon juridikkunnig som kan reda ut det juridiska här? Hur brukar dylika fall sluta?

Nu har jag bara läst media och stämningsansökan, men det står utan tvivel att han utnyttjat sin ställning som läkare och därmed brutit mot läkaretiken. Som varande inom skrået själv hoppas jag att han åker dit ordentligt, om inte juridiskt/ekonomiskt så åtminstone professionellt.

Får definitivt narcissistvibbar. Ev psykopat.

adina
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av elefanten86
Det här huset är något alldeles extra, som ett stort Italienskt palats nästan mitt i centrum.

Huset har gamla smeknamn som Tårarnas palats eller Suckarnas borg så nog är det speciellt.

Dolesn
Medlem
Är det inte frågan om prostitution? Gumman betalade med sin villa.

Det är hon som borde dömas för sexköp under sexköpslagen.

Rutselleri
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av adina
Huset har gamla smeknamn som Tårarnas palats eller Suckarnas borg så nog är det speciellt.

Jag bodde ett tag i Kalmar i mitten på 60-talet och besökte Dr Josef Pallay som hade sin mottagning på andra våningen. Ett fantastiskt hus, otroligt lyxigt med pool på baksidan. Tårarnas Palats/Suckarnas Borg var en benämning som man ofta hörde och anledningen skulle vara att en begravningsentreprenör hade byggt/ägt villan. En annan benämning på huset var Mikaelssonska Villan, men om det var den personen som var begravningsentreprenör vet jag inte? Det jag just skrev tillför inte tråden något, lite onödigt vetande bara.

mixertx
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Dolesn
Är det inte frågan om prostitution? Gumman betalade med sin villa.

Det är hon som borde dömas för sexköp under sexköpslagen.

Han borde åtalas för alla droger han proppat i henne, grov misshandel och olaga frihetsberövande då han inte låtit henne ha kontakt utåt.

Svara på ämne
Svara Topp Dela