2017-01-09, 21:14
Medlem
-spitzlix-s avatar
Köpte en ny rolig vinterpulka men märkte att en kabel är på G att gå av men vet ej vad den heter på LH 2.2 systemet tyvärr..
Bild : http://imgur.com/a/VbtF1
Citera
2017-01-09, 21:44
Medlem
-spitzlix-s avatar
Oj menar B230F, my bad
Citera
2017-01-09, 21:57
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Fördelarlock.
Inte fördelarlocket utan mojängen som sitter under den ( Inte kabeln till tändspolen utan den bredvid) ringade in den i svart
Citera
2017-01-09, 22:09
Medlem
Fuzzs avatar
kontaktstycket går till hallgivaren
Citera
2017-01-09, 23:23
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
kontaktstycket går till hallgivaren
Jo men det är kabeln jag behöver :/
Citera
2017-01-10, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Jo men det är kabeln jag behöver :/

Går dem kabeln att lossa från Hallgivaren då? De brukar väl sitta permanent fast i givaren? Och då behöver du en ny Hallgivare och då kommer ny kabel med på köpet liksom...

Om du tänker skarva och löda om kabeln själv, eller om den verkligen är löstagbar i båda ändar, så kansle det heter Hallgivarkabel......
Citera
2017-01-10, 05:59
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Går dem kabeln att lossa från Hallgivaren då? De brukar väl sitta permanent fast i givaren? Och då behöver du en ny Hallgivare och då kommer ny kabel med på köpet liksom...

Om du tänker skarva och löda om kabeln själv, eller om den verkligen är löstagbar i båda ändar, så kansle det heter Hallgivarkabel......
Yes gå att lossa. Har skarvat den så den iallafall håller ett litet tag.. Haha sökte på hallgivarkabel men inget kom upp
Citera
2017-01-14, 21:53
Medlem
Elofzons avatar
Vart går kabeln i andra änden då?
Har för mig att denna kabel är en del av hela motorkabelhärvan och går således inte att byta separat.

Reparera den trasiga delen av kablaget med RIKTIGA, seriösa skarvhylsor som du klämmer och sedan värmer ihop, använd gärna krympslang över skarven sedan.
Citera
2017-01-15, 21:10
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elofzon
Vart går kabeln i andra änden då?
Har för mig att denna kabel är en del av hela motorkabelhärvan och går således inte att byta separat.

Reparera den trasiga delen av kablaget med RIKTIGA, seriösa skarvhylsor som du klämmer och sedan värmer ihop, använd gärna krympslang över skarven sedan.
Går in i motorkabelhärvan sen in i boxen/kupen. Haha nä insåg det senare Yes redan gjort och bör göra jobbet några månader till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in