Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-14, 20:54
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Ifall vi alla som skriver här hade blivit outade som t.ex. pedofiler, hur många hade valt att stanna kvar på Flashback då?
Nu formulerar du dig fel. "Outad" betyder att ens verkliga identitet eller verksamhet röjs. I ditt exempel skulle det då innebära att du verkligen är pedofil. Och då är det väl klart att personen i fråga skulle dra öronen åt sig.

Men däremot att bli beskylld för det ena och det andra, det händer ju hela tiden. Jag har flera gånger blivit beskylld för att vara ett "ryskt troll", eller helt enkelt bara "ryss", vilket är helt fel. Varför skulle jag lämna Flashback för det?

De organisationer du ger som exempel, varför ger de upp på förhand? De kan väl först prova att annonsera ut sina seminarier i alla fall. Olika ryssar har ju alla tänkbara åsikter, och kanske kommer det lika många deltagare i alla fall. Varför försöker de inte ens? Det låter väldigt konstigt i mina öron. Själv har jag aldrig mött någon misstänksamhet i Ryssland för att jag är svensk. Att ryssar skulle vara mer rädda för "agenter" än folk i andra länder verkar vara en ren myt. Den enda misstänksamhet jag mötts av har kommit från svenskar.
Citera
2017-06-19, 01:30
  #206
Medlem
Citat:
Lehmanns och fotografens pass beslagtogs nämligen av ryska säkerhetsvakter
http://www.aftonbladet.se/sportblade...t-teamets-pass

"Beslagtogs"? Så nu har de inga pass längre då? Jaha, det betyder alltså att de inte kommer ut ur landet längre, så då för de väl bosätta sig där då...

Nej, här har vi ju ett uppenbart exempel på "fake news". Vakten bad såklart om att titta i passen (och det är det han gör på bilden), men "beslagtog" dem gjorde han naturligtvis inte. Och att han tittade i dem är ju liksom inget konstigt. De sade att de var journalister, och det kan man enkelt kolla upp genom att titta i passet om där sitter ett journalistvisum eller inte. Konstigare än så var nog inte detta, innan tidningens redaktör sade åt sportredaktionen att försöka krama ur så mycket politisk propagande som möjligt ur fotbollsreportagen.
__________________
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-06-19 kl. 01:32.
Citera
2017-06-19, 08:55
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
http://www.aftonbladet.se/sportblade...t-teamets-pass

"Beslagtogs"? Så nu har de inga pass längre då? Jaha, det betyder alltså att de inte kommer ut ur landet längre, så då för de väl bosätta sig där då...

Nej, här har vi ju ett uppenbart exempel på "fake news". Vakten bad såklart om att titta i passen (och det är det han gör på bilden), men "beslagtog" dem gjorde han naturligtvis inte. Och att han tittade i dem är ju liksom inget konstigt. De sade att de var journalister, och det kan man enkelt kolla upp genom att titta i passet om där sitter ett journalistvisum eller inte. Konstigare än så var nog inte detta, innan tidningens redaktör sade åt sportredaktionen att försöka krama ur så mycket politisk propagande som möjligt ur fotbollsreportagen.

Ha ha, snart är det bara att tänka att situationen är precis tvärtom när man läser något om Ryssland i svensk press. Då är man närmare sanningen.
Citera
2017-06-19, 12:21
  #208
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Ha ha, snart är det bara att tänka att situationen är precis tvärtom när man läser något om Ryssland i svensk press. Då är man närmare sanningen.
Varje gång jag klickar in mig på SVT Nyheter så tänker jag vad har dom skrivit för skit om Ryssland eller Trump idag?
Citera
2017-06-19, 12:23
  #209
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Ha ha, snart är det bara att tänka att situationen är precis tvärtom när man läser något om Ryssland i svensk press. Då är man närmare sanningen.

Nä, då är man bara en liten edgy tönt som tror att han vet grejer.
Citera
2017-06-19, 13:20
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Nä, då är man bara en liten edgy tönt som tror att han vet grejer.

Fast uppenbarligen har direkta felaktigheter presenterats i media när det gäller Ryssland, Syrien, Krim etc. Allt som Ryssland gör skapar stora rubriker, t.ex. civila förluster i Syrien, men när Väst/Nato har ihjäl ännu fler civila, som senast i Raqqa och för ett tag sedan i Mosul, så blir det mindre rubriker.
Det får många att tvivla... Jag minns bilden för några veckor sedan på en blodig pojke som visades i media, det var Ryska/Syriska förband som angavs som ansvariga för en attack mot civila. Ett par veckor senare visade det sig att pojken befann sig på Syriskkontrollerat område och någon rebellgrupp var ansvarig. Kan inte varit svårt för pressen att källkontrollera detta innan man basunerade ut nyheten.
Däremot vill jag inte påstå att allt som skrivs skulle vara "fake news", men när det gäller Ryssland får de ta mycket skit och oförtjänt med stryk. I synnerhet ang. dess terrorbekämpning i Syrien, där de tillskillnad från USA är inbjudna av Syriens regering.
Citera
2017-06-19, 15:21
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Det får många att tvivla... Jag minns bilden för några veckor sedan på en blodig pojke som visades i media, det var Ryska/Syriska förband som angavs som ansvariga för en attack mot civila. Ett par veckor senare visade det sig att pojken befann sig på Syriskkontrollerat område och någon rebellgrupp var ansvarig. Kan inte varit svårt för pressen att källkontrollera detta innan man basunerade ut nyheten.
Nu tror jag iofs du syftar på ett annat fall, men här är en genomgång av propagandakampanjen om Omran:

https://www.youtube.com/watch?v=jifS0fi9WB8
Citera
2017-06-19, 16:26
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nu tror jag iofs du syftar på ett annat fall, men här är en genomgång av propagandakampanjen om Omran:

https://www.youtube.com/watch?v=jifS0fi9WB8

Ja jag blandade nog ihop två olika händelser där. Men tack för länken. Intressant.
Citera
2017-06-19, 16:50
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Nej varför ska man göra det? Man kan ju läsa brittisk, fransk eller tysk press för att få lite perspektiv. De kritiserar också Ryssland hårt, men tycker jag ändå är mer saklig.
Jag brukar (eller rättare, brukade) ofta läsa Moscow Times. De är klart och tydligt anti-Putin och deras ledarartiklar dryper ofta av samma hat-propaganda-perspektiv som i den vanliga pressen, men skillnaden är att de även varvar med mer neutrala artiklar, och att de i alla fall besitter oändligt mycket mer kunskap än "journalisterna" på DN, SVT, osv. Det är inga problem att bortse från den politiska vinklingen när man åtminstone får intressanta faktauppgifter och insiktsfulla analyser, även om man inte håller med om slutsatserna. Dravlet som trycks i svensk press, däremot, ger ju ingenting. Enda anledningen att läsa det skräpet är för att ta den dagsaktulla tempen på det svenska rysshatet, som trots allt varierar litegrann i intensitet över tid.
Citera
2017-06-22, 17:57
  #214
Medlem
Ryshatet är så populär i europeiska medien, men faktisk har det ingenting att göra med verkligheten. Inför Confederations cup i ryssland så läste jag hur farligt det att resa dit, hur lågt säkerhetsnivå, hur ovälkommna människor där... hit jag kom. Liksom all det skivs om nån annat land! Det är helt annorlunda! Jag kan säga att här känner jag sig tryggare än i många andra europeisla länder, det finns polis på gator, ingen känsla av hot. Det finns även polis för tourister som hjälper dig gärna, såsom vanliga människor på gator. Känslan att du får hjälp när som helst, dessutom ryssarna är ganska öppna och vänliga. Här trivs det bra. Ryssland välkommnar gäster
Citera
2017-06-26, 20:25
  #215
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zla83tan
Ryshatet är så populär i europeiska medien, men faktisk har det ingenting att göra med verkligheten. Inför Confederations cup i ryssland så läste jag hur farligt det att resa dit, hur lågt säkerhetsnivå, hur ovälkommna människor där... hit jag kom. Liksom all det skivs om nån annat land! Det är helt annorlunda! Jag kan säga att här känner jag sig tryggare än i många andra europeisla länder, det finns polis på gator, ingen känsla av hot. Det finns även polis för tourister som hjälper dig gärna, såsom vanliga människor på gator. Känslan att du får hjälp när som helst, dessutom ryssarna är ganska öppna och vänliga. Här trivs det bra. Ryssland välkommnar gäster

Inga kosacker med knutpiskor under detta event som kan prygla olydiga kvinnor?

https://www.youtube.com/watch?v=ivT-I-yxtdY

Ännu intressantare textat:

https://www.youtube.com/watch?v=FFrZfluKDrc

Kosacksvinen tycker tydligen att "Putin lär er att älska Ryssland", vilket också var titeln på Pussy Riots lilla sång. Sällan har väl en låttext blivit bekräftad av verkligheten så snabbt. Liksom den allmänna rättslösheten i Ryssland.

Polisen väntar 10 minuter med att ingripa. Självfallet så tog aldrig Putler avstånd ifrån denna avskyvärda excess. Det är ju inte så konstigt, då han motsvaras av Nikolaj I, som hade för vana att sätta in kosacker för att prygla folket. Men detta går ännu längre tillbaka. Redan under 1700-talet så kunde en fransman rapportera om att nakna kvinnor pryglades offentligt.
__________________
Senast redigerad av Ola Schubert 2017-06-26 kl. 20:41.
Citera
2017-06-27, 00:02
  #216
Medlem
mvagrippas avatar
Här har vi verkliga lögnare om Ryssland. Dom som fördömer svenska ansträngingar att stärka försvara landet, medan man inte nämner den stora ZAPAD-övningen som ryssarna genomför i sommar. ¨

Studera auroraupproret , där finns många rena quislingar och en och annan nyttig idiot som är godhjärtad i fredsrörelsen. Den senare verkare lika ryssinfiltrerad som under Kalla kriget.

http://stoppaaurora.se/om-oss/

Fredskonferensen på Åland verkar intressant. Blir spännande att se hur många ryska säkerhetsmän som ska ackrediteras.

https://aland17.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback