Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-14, 13:02
  #373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Har svårt att se detta som ett S-problem. Är väl många andra politiker i amdra partier som slösat bort skattepengar också.

Det intressanta är dock hans svar som visar på noll intellekt. Att hävda att man betalar taxiresan oavsett vad media skriver, joråsåatt. Även om det märkligt nog vore så borde han nog ändå säga att ha förstår att folk blir upprörda och att han har lärt sig en läxa.

Sen gräddet på moset att han inte ens gick på mötet. Här skyller han på psykisk sjukdom. Om jag hade varit medlem i SSU så hade jag krävt hans avgång. Jag röstar på S om nån undrar. Jag luktar slöhet och en bortcurlad ungdom. Bort från förtroendeuppdrag för den killen är allt jag kan säga.

Tänk att ungdomsförbunden inte styrs stramare från moderpartierna. Märkligt att de tillåts göra bort sig i tid och otid.

Dags att se över rekryteringsbasen för SSU, och även andra politiska ungdomsförbund!
Citera
2017-01-14, 15:56
  #374
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Dags att se över rekryteringsbasen för SSU, och även andra politiska ungdomsförbund!


Man VILL inte ha in någon som inte återgäldar ryggdunkar, åtgärdar korruption och är allmänt hederlig eftersom det bryter mot den kultur som rått i minst 60-70 år samt skulle ställa de riktigt stora myglarna som ännu inte granskats i väldigt dålig dager!

Framförallt vill man inte ha in någon vars duglighet och bildning övertrumfar ledargarnityret (Svetskurs, 3 årigt gymnasium och en termin på Komvux bara för att nämna några av ministrarna...).

Hur fan skulle det se ut?
Citera
2017-01-14, 19:03
  #375
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Total ointressant att de inte får mest eller att någon annan får mer.

Intressant, har du någon källa på Husdjuren? Har hört det förr, fast om SSU.... Hittar dock inget om djur på google. Det är SSU som är historiskt kända för medlemsfusk. En enkel googling ger fler träffar för olika fall i SSU än för ex. MUF.

i MUF får du fram Skåningen som reggade 170 stycken utan deras vetskap 2015 och fick kicken direkt.
i SSU får man fram saker ända tillbaka till 70-talet, bland annat Bosse Ringholm nämns i det sammanhanget.
Min källa är en lokal MUF-pamp som sa att de skrivit av en del katter och hundar när det "började brännas". Jag uppfattade det som att någon högre MUF-auktoritet sagt till dem att detta kommer att granskas.
Citera
2017-01-14, 19:07
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Botström är för dum och kan inte analysera det politiska läget.

Åkesson kommer undan för att han var utmattad och ingen ifrågasatte att han arbetat mycket!

Sen så gillar Åkessons väljare honom, och det är en faktor dumhuvudet Botström inte reflekterat över.

Botström och sossarna i övrigt befinner sig i ett helt annat land än det många medborgare lever i. Sossar i politiken har en helt annan verklighetsuppfattning än folk flest, och deras verklighet är annorlunda än den vi andra lever i.

Det Botström har missat är att det finns ingen empati kvar till honom, efter att han har deltagit i en politik där man slösat bort medborgarnas empati och pengar på skit.

Om han är utmatad så kan han gå och lägga sig i tid, och sluta supa. Jag lovar att en hel natts sömn, och måttlig alkoholkonsumtion på helger kommer göra honom utvilad.

När Botström börjar tala om utmattning, blir jag arg. Snorvalpen vet inget om de riktiga arbeten som gör människor trötta, och utslitna i förtid, sömnlösa av oro när deras pension är inte mer i kronor än en taxiresa.
Framförallt gav ju Åkesson stafettpinnen till Mattias Karlsson, d.v.s han insåg när det inte fanns förutsättningar att leda en organisation.

Jämförelsen mellan Botström och Åkesson är naturligtvis hypotetisk, det är pinsamt uppenbart för alla inblandade att Botström inte lider av verkliga utmattningssymtom.
Citera
2017-01-14, 19:54
  #377
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Man VILL inte ha in någon som inte återgäldar ryggdunkar, åtgärdar korruption och är allmänt hederlig eftersom det bryter mot den kultur som rått i minst 60-70 år samt skulle ställa de riktigt stora myglarna som ännu inte granskats i väldigt dålig dager!

Framförallt vill man inte ha in någon vars duglighet och bildning övertrumfar ledargarnityret (Svetskurs, 3 årigt gymnasium och en termin på Komvux bara för att nämna några av ministrarna...).

Hur fan skulle det se ut?

Man vill INTE ha in en statsminister som inte förstår en arbetares situation, alltså bör praktiskt jobb sen tidigare vara ett krav. sen är frågan om en ingenjörsexamen skulle ha ha varit bättre. Jag kan inte se hur man skulle kunna vara en bättre ledare bara för att man vet vad X och Y betyder. Samtidigt kan jag inte se varför stenfan blev så en så kallad statsminister. Provobjekt nr.1 status : misslyckat

Edit : vid eventuellt missförstånd från min sida så skyller jag på tre stora GT
__________________
Senast redigerad av Kurt-Beritz 2017-01-14 kl. 19:56.
Citera
2017-01-15, 10:44
  #378
Medlem
Ja nu har Mona Sahlin fått sin efterträdare. Hur tänkte han? Hade han glömt att boka returresan? Var ju ingen snöstorm heller.
Citera
2017-01-15, 10:47
  #379
Medlem
Har fifflaren Botström avgått än eller fortsätter han som ordrförande på ett sätt som får själva storfifflaren Mona Sahlin att bli stolt?

Riktigt vidrigt hur man kan bete sig och ändå få fortsätta avnjuta partiets förtroende, det verkligen lyser förakt för vanligt folk som betalar skatt som sedan används så vedervärdigt.

Philip, om du läser det här, du är ett avskum, avskräde och en liten liten person. Du äcklar oss svenskar med ditt sätt. Ta ditt ansvar för helvete och avgå!
Citera
2017-01-15, 10:52
  #380
Medlem
Detta är inte försvarbart. En offentlig ursäkt vore på sin plats, kan inte se detta som annat än maktmissbruk.
Citera
2017-01-15, 11:48
  #381
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag får be om ursäkt om denna har länkats innan i tråden, men Aftonbladet och Philip Botström inte tog sig upp ur sängen för att gå på de där sjukt viktiga mötet han tog taxi för, det var ju fan de sjukaste i hela denna soppan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...dok-aldrig-upp
(han har medietränats)

Han steg alltså aldrig ur sängen, allt det här och han tar fan sovmorgon!

Undrar om vad han tycker om förslaget att införa Sovmorgon i skolan
Citera
2017-01-15, 14:21
  #382
Medlem
Arnoldt101s avatar
framgår från vittnen i SSU att han gjorde precis likadant 2015... eftersom det är så längesen går det ju inte att bevisa men troligtvis har han betett sig på samma sätt där.

Dagens politiker är så ofolkliga som de bara kan bli, upphöjda bland molnen då de inte är ''vanliga människor''. Att göra som per albin hansson och ta spårvagnen eller bussen till jobbet idag hade ju aldrig hänt 2017
Citera
2017-01-15, 15:42
  #383
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
framgår från vittnen i SSU att han gjorde precis likadant 2015... eftersom det är så längesen går det ju inte att bevisa men troligtvis har han betett sig på samma sätt där.

Dagens politiker är så ofolkliga som de bara kan bli, upphöjda bland molnen då de inte är ''vanliga människor''. Att göra som per albin hansson och ta spårvagnen eller bussen till jobbet idag hade ju aldrig hänt 2017

Dels vad innebär likadant och vad är det för vittnen?
Citera
2017-01-15, 16:29
  #384
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag kommer osökt att tänka på när Gudrun Schyman 2003 skickade sin handväska 33 mil i taxi, från Mora till Östersund. Kostnad: 3300. På reseräkningen till riksdagen ljög hon och skrev att hon själv åkte i taxin. Ursäkta om off topic.

http://www.expressen.se/nyheter/gudr...taxi-i-33-mil/

Ser det som klart Topic. Botström följer helt enkelt vänsterfifflarna i spåren. Han gör som vänsterfolket alltid gjort. Låter andra betala fifflandet. Han har stora möjligheter att bli sossemakthavare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback