Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-09, 08:44
  #1
Medlem
WarriorSquirells avatar
Leker lite med kakor just nu i php, men kan inte riktigt klura ut det här.

Jag har satt en username och password cookie som innehåller domän, men vill jämföra den med en domän som man manuellt skriver in i en variabel i configuration.php.

Jag tänker mig att man kör en if-statement men hur pekar man på just domän i kakan för att göra jämförelsen?
Citera
2017-01-09, 11:19
  #2
Medlem
if (strcmp($_COOKIE[$cookie_name], $domain_variable) === 0) {

}

Kanske, har inte möjlighet att testa själv just nu
Citera
2017-01-10, 10:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarriorSquirell
Leker lite med kakor just nu i php, men kan inte riktigt klura ut det här.

Jag har satt en username och password cookie som innehåller domän, men vill jämföra den med en domän som man manuellt skriver in i en variabel i configuration.php.

Jag tänker mig att man kör en if-statement men hur pekar man på just domän i kakan för att göra jämförelsen?

Det beror ju på hur kakans innehåll ser ut! Innehåller den bara domänen? (Var kommer username och password in i så fall? I cookienamnet?) Eller innehåller den alla tre delar?
Citera
2017-01-14, 16:25
  #4
Medlem
WarriorSquirells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsegg
Det beror ju på hur kakans innehåll ser ut! Innehåller den bara domänen? (Var kommer username och password in i så fall? I cookienamnet?) Eller innehåller den alla tre delar?

Ursäkta sent svar!

Det är två kakor. En innehåller användarnamn och den andra lösenordet (Krypterat). Tanken var att dubbelkolla så att domänen fortfarande stämmer. Går säkert enkelt att spoofa men man lär sig lite med att leka runt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback