• 28 452 online
  • 1 123 348 medlemmar
  • 58 320 075 inlägg
2017-01-11, 17:32
Avstängd
Attraktivs avatar
Ska berätta kort.

Kolliderade med en bil går på cykel. Rätt som det var låg jag på backen och bara What the fuck hände.Så snabbt.

Tog i ryggen och överarmen och reste mig direkt tror jag, kan ha legat ner jättelänge men det verkar otroligt då jag gick fram till v
bilen o.s.v.
Resten är story.

Blev extremt chockad och uppsökte senare akuten som sa att jag skulle gå VC om det gjorde ont.

Idag har jag främst två problem kanske tre..
Spänner liksom i nacken vänstersida om jag kollar höger och så är jag yr. Igår kände jag ingen yrsel och mådde faktiskt fysiskt okej fast att jag var omskakad.

Nu tänker jag whiplash och hjärnskaor.

Eller kan det vara benzon jag tog efteråt igår som gör mig illamående idag?? Jag menar att den gått ut. Plus att jag sov 5h inatt, mår alltid skit när jag inte sover.

Är jätteorolig för all kinds of damages..
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-11 kl. 17:37.
Citera
2017-01-11, 20:58
Avstängd
Attraktivs avatar
inte en enda seriöst?
Citera
2017-01-11, 22:12
Medlem
svantejerlings avatar
Hej. I vilken riktning körde bilen på dig?
Det behöver inte vara fråga om whiplash men det är kanske inte så viktigt heller.
Viktigare, har du ont?
Blir det bättre och bättre eller ingen förbättring?
Spänner i nacken Att muskler/ligament ömmar är inte så underligt om de är inflammerade och håller på att läka.

Hjärnskador - Om ingenting hänt hittills så är det osannolikt att du skulle få hjärnskador. Hjärnskakning märks första dagarna med huvudvärk och ofta svårt med närminne.

Whiplash sker enligt definition bara om du blir påkörd bakifrån och nacken först böjs bakåt och sedan piskas framåt.
Citera
2017-01-11, 22:53
Avstängd
Attraktivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svantejerling
Hej. I vilken riktning körde bilen på dig?
Det behöver inte vara fråga om whiplash men det är kanske inte så viktigt heller.
Viktigare, har du ont?
Blir det bättre och bättre eller ingen förbättring?
Spänner i nacken Att muskler/ligament ömmar är inte så underligt om de är inflammerade och håller på att läka.

Hjärnskador - Om ingenting hänt hittills så är det osannolikt att du skulle få hjärnskador. Hjärnskakning märks första dagarna med huvudvärk och ofta svårt med närminne.

Whiplash sker enligt definition bara om du blir påkörd bakifrån och nacken först böjs bakåt och sedan piskas framåt.

Jag cyklade in i bilen på dess högra sida bilen färdades framåt och jag föll till höger om den. Har just nu ont i sidorna tänk trapsen .

Igår kände jag mig bara skakis men fu!lt normal hade dock tagit lugnande men sä imorse började illamående. Sov extremt lite brukar sätta skg.
mått så där skit he!a dagen.

Är orolig jag ska få men för livet..

skrapade liksom sidan
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-11 kl. 22:55.
Citera
2017-01-12, 13:49
Avstängd
Attraktivs avatar
idag sov jagvigen och känner väl inte den yrseln.

spänning sidorna nacken kanske känns mindre idag.

Väldigt orolig över hjärnskaning och whiplash
Citera
2017-01-12, 22:00
Medlem
svantejerlings avatar
Om du är orolig så gå till en vårdcentral och be honom kolla din nacke och andra ömma områden.
Muskel/senskador kommer gå över med tiden och man brukar inte göra så mkt åt dem om de inte är helt av. Du hade märkt om det hänt.

En lättare hjärnskakning är det inte heller mkt att göra åt efteråt och alla akuta skador skulle märkts eller gått över så här dags.

Frågor
- Du har inte feber?
- svullen nånstans?
- ser dubbelt / suddigt?
- Lukt funkar som vanligt?
Citera
2017-01-14, 16:19
Avstängd
Attraktivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svantejerling
Om du är orolig så gå till en vårdcentral och be honom kolla din nacke och andra ömma områden.
Muskel/senskador kommer gå över med tiden och man brukar inte göra så mkt åt dem om de inte är helt av. Du hade märkt om det hänt.

En lättare hjärnskakning är det inte heller mkt att göra åt efteråt och alla akuta skador skulle märkts eller gått över så här dags.

Frågor
- Du har inte feber?
- svullen nånstans?
- ser dubbelt / suddigt?
- Lukt funkar som vanligt?
Tackar för visat intresse.

Nu 4 dagar efter gör det inte ont förutom om jag känner efter och vill att det ska göra ont.

De verkliga skadorna var skrubbsår höger armbåge och spänningar i de musklerna som går utmed trapsen, om man pressar tänderna samman ( de musklerna)

Kul att du frågar om feber, i onsdags (dagn efter) mådde jag skit hela dagen, sov dock 4h den natten och benzo gick ur kroppen. Tog det efter olyckan för chocken.
På torsdag kändes allt bättre.
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-14 kl. 16:21.
Citera