Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-01-13, 04:42
  #97
Medlem
Ryggradsluss avatar
Dom har släppt honom lös nu av oklar anledning. det sägs att hans lakejer har gaddat ihop sig mot honom och en revolution hägrar äntligen. "Han" kallas i undre världen för "sheriffen" och flyger alltid under radarn. ända tills nyligen då hans dunkla motiv kom till ytan. Ha ser sig som en idol och menar att "följer ni mig inte är ni emot mig" Han har flera tusen följare som lyder hans minsta vink. Han menar väl men ska ha förargat en mycket högt uppsatt kvinna genom en affär som gick fel. "Det stora missförståndet"

Sheriffen gömmer sig just nu i en grotto under ett berg (därifrån han drar i trådar) och kommer lösa detta.

Jag känner inte till sharif motiv men dunkla är dom! litar på min källa till 110% om övriga uppgifter
Har nån kännedom om hans intentioner ber jag att dela dem här..
__________________
Senast redigerad av Ryggradslus 2017-01-13 kl. 04:48.
Citera
2017-01-13, 09:54
  #98
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Svensk polis har enligt AB iaf bekräftat själva gripandet och att mannen skall utlämnas till Sverige.

I övrigt fortsätter bollandet. Polisen hänvisar nu till kriminalvården som "inte kommenterar enskilda fall".

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24237242.ab
Citera
2017-01-13, 10:44
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Dom har släppt honom lös nu av oklar anledning. det sägs att hans lakejer har gaddat ihop sig mot honom och en revolution hägrar äntligen. "Han" kallas i undre världen för "sheriffen" och flyger alltid under radarn. ända tills nyligen då hans dunkla motiv kom till ytan. Ha ser sig som en idol och menar att "följer ni mig inte är ni emot mig" Han har flera tusen följare som lyder hans minsta vink. Han menar väl men ska ha förargat en mycket högt uppsatt kvinna genom en affär som gick fel. "Det stora missförståndet"

Sheriffen gömmer sig just nu i en grotto under ett berg (därifrån han drar i trådar) och kommer lösa detta.

Jag känner inte till sharif motiv men dunkla är dom! litar på min källa till 110% om övriga uppgifter
Har nån kännedom om hans intentioner ber jag att dela dem här..

Myndigheterna bollar ärendet fram och åter, ingen anser att det är deras sak att berätta. Uppenbarligen en het potatis, jag tror det handlar om en vanlig hederlig s.k. statskupp.
Citera
2017-01-13, 11:05
  #100
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhurda
Ett långskott skulle kunna vara snutens nemesis Jonas Falk då dom fuckade upp det förra åtalet så det bara sjöng om det och nu försöker dom med något om " rikets säkerhet " etc. Åldern stämmer och han är väl tvingad till att vara i Spanien vilket GC tillhör.

Ett långskott jag vet...
kommer och tänka på honom åxå.
Han tycks ha gjort något som verkligen retat upp svensk polis.
De tycks vara fast övertygade att jävlas med honom så länge han lever.
Jag tror att det kan ha något med Högdalen att göra.
De kommer aldrig kunna bevisa i domstol att han hade något med det att göra.
Men någon med påfallande inflytande har bestämt sig för att göra han tillvaro jävligt jobbig.
Citera
2017-01-13, 11:28
  #101
Medlem
SingleStars avatar
Kan det vara Fares Fares som gripits för olaga kårverksamhet i syfte att störta ett galaktiskt imperium?

Annars är det väl inte omöjligt att Richard Reid har fått svenskt medborgarskap om han nu är på fri fot.

Andra svenskar födda 1973 som kan vara terrorister är Maria "melonpartisten" Wetterstrand, Dilnarin "snedstegaren" Demirbag, Tobias "högerextremisten" Billström, Hanna "kommunisten" Zetterberg, Magnus "sållet" Hedman, Vanna "propagandisten" Rosenberg, Jill "ljudmarodören" Johnson, Marcus "Muteborgsandan" Allbäck, Peter "den puckade" Forsberg, Lina "knarkmarodären" Perned, Tina "matförgifterskan" Nordström eller Katarina "uppviglaren" Wennstam. Alla låter suspekta i mina öron och skall vara svenska medborgare också.
Citera
2017-01-13, 15:59
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Kan det vara Fares Fares som gripits för olaga kårverksamhet i syfte att störta ett galaktiskt imperium?

Annars är det väl inte omöjligt att Richard Reid har fått svenskt medborgarskap om han nu är på fri fot.

Andra svenskar födda 1973 som kan vara terrorister är Maria "melonpartisten" Wetterstrand, Dilnarin "snedstegaren" Demirbag, Tobias "högerextremisten" Billström, Hanna "kommunisten" Zetterberg, Magnus "sållet" Hedman, Vanna "propagandisten" Rosenberg, Jill "ljudmarodören" Johnson, Marcus "Muteborgsandan" Allbäck, Peter "den puckade" Forsberg, Lina "knarkmarodären" Perned, Tina "matförgifterskan" Nordström eller Katarina "uppviglaren" Wennstam. Alla låter suspekta i mina öron och skall vara svenska medborgare också.


Hahahaha, ja vet inte vilka alla dom dära människorna är med ja älskar dina epitet.......
Citera
2017-01-13, 21:58
  #103
Medlem
Den där fonansmannen som är på rymmen....?
Citera
2017-01-13, 23:36
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Kan det vara Fares Fares som gripits för olaga kårverksamhet i syfte att störta ett galaktiskt imperium?

Annars är det väl inte omöjligt att Richard Reid har fått svenskt medborgarskap om han nu är på fri fot.

Andra svenskar födda 1973 som kan vara terrorister är Maria "melonpartisten" Wetterstrand, Dilnarin "snedstegaren" Demirbag, Tobias "högerextremisten" Billström, Hanna "kommunisten" Zetterberg, Magnus "sållet" Hedman, Vanna "propagandisten" Rosenberg, Jill "ljudmarodören" Johnson, Marcus "Muteborgsandan" Allbäck, Peter "den puckade" Forsberg, Lina "knarkmarodären" Perned, Tina "matförgifterskan" Nordström eller Katarina "uppviglaren" Wennstam. Alla låter suspekta i mina öron och skall vara svenska medborgare också.

Imponerande att orka dra ihop ett så långt inlägg med smeknamn på varje kandidat dessutom. Starkt

Lär troligen vara Foppa bland dina förslag
Citera
2017-01-14, 12:45
  #105
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Myndigheterna bollar ärendet fram och åter, ingen anser att det är deras sak att berätta. Uppenbarligen en het potatis, jag tror det handlar om en vanlig hederlig s.k. statskupp.

Jag tror tvärtom. Det är en nolla som efterlysts på ren rutin för nåt rätt ordinärt. Det har bara blivit en "dramatisk" brottsrubricering i uttalandet från Spanien.

Hade det varit något spännande så hade polisen "varit mycket förtegen", SÄPO hade kommit med något kryptiskt osv.

Nu är det uttalanden av typen "jag vi vet inget om detta och dessutom satt jag faktiskt och fikade när du ringde, du kan ringa Nisse på Manpower istället, han kanske vet nåt".
Citera
2017-01-14, 12:47
  #106
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Den där fonansmannen som är på rymmen....?

Vilken av dom?

Den mest omtalade de senaste 20 åren har väl varit Posener men det finns inga brottsanklagelser mot honom längre så han kan det inte vara.
Citera
2017-01-14, 15:57
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Jag tror tvärtom. Det är en nolla som efterlysts på ren rutin för nåt rätt ordinärt. Det har bara blivit en "dramatisk" brottsrubricering i uttalandet från Spanien.

Hade det varit något spännande så hade polisen "varit mycket förtegen", SÄPO hade kommit med något kryptiskt osv.

Nu är det uttalanden av typen "jag vi vet inget om detta och dessutom satt jag faktiskt och fikade när du ringde, du kan ringa Nisse på Manpower istället, han kanske vet nåt".

”Efterlysts på ren rutin för nåt rätt ordinärt...” Brott mot rikets säkerhet är inte vardagsmat.

”Hade det varit något spännande så hade polisen "varit mycket förtegen"” Det går knappast att vara mer förtegen än man varit i detta ärende.

"jag vi vet inget om detta och dessutom satt jag faktiskt och fikade när du ringde, du kan ringa Nisse på Manpower istället, han kanske vet nåt". Förmodligen sitter majoriteten i statsapparaten som frågetecken och har inte den blekaste aning vad det handlar om. De som vet och har bekräftat (”När hans identitet fastställts och uppgifterna om de misstänkta brotten bekräftats ska mannen ha gripits på sitt rum.”) vågar/vill/får-inte informera allmänheten men kan heller inte dementera allvaret i anklagelserna.

För undvikande av spekulationer skulle svenska myndigheter i normalfallet tonat ner allvaret och gjutit olja på vågorna, istället har dom gått in i total medietystnad och lämnat fältet fritt för folk att dra egna slutsatser. För egen del spekulerar jag i att det det påstådda gripandet aldrig ägt rum, historien har tillkommit för att öppna upp en dialog med Sverige om huruvida det i tysthet pågår en statsomvälvning. Genom att släppa historien till en tidning har ett diplomatiskt ärende tillskapats.
.............
”Diplomati och spionage hänger nära samman” ”Även mer ljusskygg underrättelsetjänst förekommer, och denna informationsverksamhet är essentiell för diplomatin.” ”Informell diplomati, även kallat Track II-diplomati, har använts i århundraden av stater för att kommunicera med varandra.”
Källa: Wikipedia
..............
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback