Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-13, 15:24
  #8317
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Behövs verkligen en ny balansering av CP. Den senaste balanseringen verkar helt klart bättre, men vissa är oförklarligt dåliga som t.ex Arcanine enligt mig. Den gamla formulan hade uppenbara hål (sp vs normal stats, och speed) däremot. Men variationen är ju bara ännu sämre nu, Slowbro och Arcanine försvann rentav är ju största skillnaden. Visst får man se en Rhydon då och då nu men.

Sen borde ju man ökat Candy för Vaporeon för länge sen också, bara att rulla tärningen varje gång man hittar en höglevlad Eeve i princip.

Jag försökte dra upp min 96% Venusaur jag fixade under eventet med bästa def movesettet till max, men de tog ju tvärstopp när alla Bulbasaurs försvann och jag fastnade på ca 1700cp.. Har även försökt få en Grimer som defender men är ju samma problem där, räcker ju inte med äggen jag lottade fram i längden. Så istället får man vara en av alla som lämnar Vaporeons överallt och kanske en halvkass Lapras..
Spelade du inte mycket under startareventet då? Jag fick över 400 candy av både charmander och bulbasaur (brydde mig inte om squirtle)..

Ja Muk är faktiskt en som jag brukar kunna lägga in, har den runt 2300cp med bästa def-moveset vilket är helt OK, den är ju rätt tankig med hög HP och få weaknesses, behöver dock kläcka den typ 2 gånger för att kunna maxa den strax över 2400 skulle jag tro.
Citera
2017-01-13, 15:31
  #8318
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Spelade du inte mycket under startareventet då? Jag fick över 400 candy av både charmander och bulbasaur (brydde mig inte om squirtle)..

Ja Muk är faktiskt en som jag brukar kunna lägga in, har den runt 2300cp med bästa def-moveset vilket är helt OK, den är ju rätt tankig med hög HP och få weaknesses, behöver dock kläcka den typ 2 gånger för att kunna maxa den strax över 2400 skulle jag tro.
Blev inte så mycket spelande, drog väl ihop kanske 125 candy till Bulbasaur eller så och hade knappt några innan.. Blev kanske lite för IV greedy, men vad fan.

Ah, min Muk ligger på 1650CP typ med bra IV och rätt moveset. Men här står ju verkligen candy-jakten still.. Och varje slowbro jag evolvar med bra IV får fel moveset. Känns inte värt att slösa dust på en Slowbro när du verkligen måste maxa den för att den ska bli bra pga för lågt CP.
Citera
2017-01-13, 17:16
  #8319
Medlem
Saknar Lapras i mitt pokédex. Vart är det störst sannolikhet att hitta den i Sthlm?
Citera
2017-01-13, 17:26
  #8320
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Saknar Lapras i mitt pokédex. Vart är det störst sannolikhet att hitta den i Sthlm?
Tidigare såg många den runt slussen samt gamla stan men verkar mer dött där nu, senaste tiden har folk rapporterat utanför själva stan i te.x liljeholmen, täby centrum etc.

Störst chans kanske ändå är via 10km ägg ändå...
Citera
2017-01-13, 22:15
  #8321
Medlem
halvljuss avatar
Hur är situationen i Göteborg? Ska dit om ett par dagar och befinna mig mestadels i centrum. Var har Dratini spawn? Var har Aerodactyl setts?
Citera
2017-01-13, 23:03
  #8322
Medlem
Glorkass avatar
Har kommit till den punkten i spelet där det verkligen börjar bli händelsefattigt.
Saknar bara Muk, chansey, omastar, kabutops och dragonite. Alla dessa, alltså de jag kan samla candy på, är rätt långt från evolve och de tre sista är ju som bekant 5 km-buddies så vi snackar många mil.

Dratinis vet jag ett ställe för, de andra dyker aldrig upp. Chansey har jag aldrig ens sett.

Vid level 28 är det dessutom väldigt långt till nästa level så man kan lugnt säga att det står still och man frågar sig lite vad det är man håller på med...

Man kan nästan tro att de vill att man ska lägga ned i det här skedet.
Citera
2017-01-14, 10:41
  #8323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
DETTA! Har helt slutat spela nu... kan bara hoppas de kommer med en uppdatering som fixar skiten snart då det blivit ospelbart på sista tiden. Frågan är ju vad det beror på? att det 9 ggr av 10 hänger sig direkt på uppstart så man får döda processen. Jag har en Z5 Compact iaf, cleant utan nå skit-widgets-apps etc.

Verkar ändå som att det är minnesanvändningen/hanteringen som kruxar. Rätt ofta brukar spelet börja gå segt och hackigt som sirap... kollar minnesanvändningen och visst är den maxad. Verkar som det behövs minst 3GB RAM för att få detta att flyta utan problem? (har 2GB). Samtidigt verkar det funka klockrent på vissa modeller, min tjejs Z3 Compact borde ju lida av samma men inte alls i samma utsträckning, hennes kanske hänger sig 2-3 ggr av 10 istället och då "funkar" det ju iaf.

Har testat tömma cache, avaktivera GPS etc... verkar kunna hjälpa "ibland", men ibland är det stört omöjligt ändå. Droppen blev ju igår när jag prestigat upp ett gym 7000XP och bara ska droppa in min drake, på sista fighten börjar allt gå segt som sirap... tillslut hänger sig hela skiten, står bara och snurrar.... network error... blabla. Måste döda, försöker starta.... nix, minst 10ggr force close.

Irriterad ger man sig iväg och märker en annan sak, det verkar bero på var man befinner sig om det lyckas starta eller ej. När jag är på en annan plats startar det och givetvis har någon snott min hårt upptränade gymplats. Hemma där det ej finns pokestops eller gym startar det säkert minst 50% av gångerna, vid nämnda gym i stort sett aldrig... och sen är det lite varierande på olika platser. Startar oftast på ett ställe med ännu fler stops och gym nära så verkar ju inte vara där felet ligger iaf.

Soooo.... anyway. Kan ju hoppas på uppdatering snart och kanske fix, brukar väl komma lite efter nest migration som ju var idag? Får väl leva med att sakna den jevla Chansey i dexet, annars hade jag slutat lira för längesen.

//End rant

Kollade betygen från "min typ av telefon" och de flesta har givit Pokemon Go endast 1 stjärna. Kan säkert bero på att Sony har något eget interface.

Telefonen är ofta riktigt bra men jag byter till en Motorola Moto X Force (för samma pris som skärmreparation på min X3+). Är det någon som har denna lur och vet hur den funkar ihop med Pokemon Go?
Citera
2017-01-14, 12:38
  #8324
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Har kommit till den punkten i spelet där det verkligen börjar bli händelsefattigt.
Saknar bara Muk, chansey, omastar, kabutops och dragonite. Alla dessa, alltså de jag kan samla candy på, är rätt långt från evolve och de tre sista är ju som bekant 5 km-buddies så vi snackar många mil.

Dratinis vet jag ett ställe för, de andra dyker aldrig upp. Chansey har jag aldrig ens sett.

Vid level 28 är det dessutom väldigt långt till nästa level så man kan lugnt säga att det står still och man frågar sig lite vad det är man håller på med...

Man kan nästan tro att de vill att man ska lägga ned i det här skedet.

mm.. allt är så random i detta spel varenda gång man spelar så intalar man sig själv, hoppas det dyker upp nåt intressant och roligt men det gör det ju fan aldrig.. bara samma endless spawns av common skit som man fångat flera hundratusen gånger redan finns liksom ingen glädje längre i att spela tycker jag och speciellt nu när det är vinter o kallt ute har man noll motivation än mindre bry sig om dom jävla gymmen.
Citera
2017-01-14, 15:42
  #8325
Medlem
NirvanAs avatar
Tur igen, äntligen kunde jag evolva fram en 93%ig dragonite, fick dragon breath-dragon claw . Nu behöver jag inte skämmas längre.

Och snart lvl 33... får hoppas nåt kul event eller uppdatering kör igång snart för mättnadskänslan infinner sig
Citera
2017-01-14, 16:28
  #8326
Medlem
Saknar bara babypokemonen från 2km äggen + togepis utveckling nu.

Får dock i princip bara 5 km ägg i stoppen nu och kan bara kläcka ett i taget, lär ta ett tag.
Kan möjligtvis lägga gymcoins på att köpa kläckare för ett 10 km ägg.
Aldrig att jag lägger riktiga pengar igen, la in 109:- en gång = 24 nya ägg, resultatet 1 10a, 3 2or och 20 5or.

Hittade min första vilda gyarados denna vecka samt alakazam, även min tredje vilda chansey.
Citera
2017-01-14, 16:31
  #8327
Medlem
Undrar när mewtwo kommer ut som på deras reklam, där alla är där för att fånga den.
Citera
2017-01-14, 17:41
  #8328
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fast vatten är ju väldigt svagt mot Solar Beam och Thunder, alla har svagheter... Gillar blandningen i gymmen och inte bara Dragonite, Lapras, Snorlax och Vaporeon...oerhört tråkigt
Då har vi olika incitament diversifiering/ top defenders. Det är två olika saker. Nu i spelet fas spelar nästan ingen roll längre. De aktiva gymen blir erövrade inom kort ändå oavsett om det finns en 3.5k dragonite eller inte. Andra semiaktiva gym kan ha en avskräckande effekt, det är helt enkelt inte värt att gå 500m till ett lvl 7gym med bara maxade snorlax.

Men å andra sidan tycker jag det är kul att lägga in en random porygon/lickitung/tangela ifall det är mitt sista gym för dagen eller om den dagen om jag vet att gymmet kommer stp sig ett bra tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback