2017-01-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Självklart är jag inte försedd med skygglappar. Jag är fullt medveten om att GM troligen är en andra generationens invandrare, men det får mig inte att ta på mig en klanluva heller. Jag är nämligen inte en komplett idiot som så många andra på det här stället numera.

BO var första generationens invandrare och det skulle inte förvåna mig om även GM är det.
Citera
2017-01-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Jag menar den när han ligger skjuten i ansiktet.
Om det nu finns någon bild så blir det nog lite för verkligt om det lägs upp bild på ett barn som skjutits i ansiktet...
Citera
Medlem
Citat:
Jag sitter inte och hoppas på annat än unga vita män som uppför sig lite bättre - mer i linje med hur de förmodligen uppfostrats. Min gissning är att deras mammor skulle skämmas ögonen ur sig om de visste hur de satt och kräktes ur sig på nätet. Föregå med gott exempel är inte så dumt.

Dock finner jag det mycket intressant att mitt inlägg togs bort, medan ett stort antal som spyr galla över invandrare, "PK" i alla flavörer, samt generella foliehattsteorier får stå kvar.

Självklart är jag inte försedd med skygglappar. Jag är fullt medveten om att GM troligen är en andra generationens invandrare, men det får mig inte att ta på mig en klanluva heller. Jag är nämligen inte en komplett idiot som så många andra på det här stället numera.

En 16-åring är inte vuxen på långa vägar. De är dock lätta att utnyttja, enkla att få med på dumheter - antingen för att de faktiskt vill och tycker att det är spännande, eller för att de är rädda. Här har vi en grabb som tycks ha lyckats hålla sig borta från skiten, och så ska de nödvändigtvis ta livet av just honom.

En sak jag anser borde göras är att inrätta en särskild ungdomsdomstol, så att konsekvenser kommer per omgående. När saker de gjort inte kommer upp i domstol förrän 18-24 månader efter att de gjort nåt idiotiskt räknas det inte i deras tonåriga kortsiktiga hjärnor. Straffen behöver inte bli strängare för ungdomar, tror jag, men de ska utdömas och verkställas fort som fan. Det tror jag åtminstone skulle bidra en viss del till ett bättre konsekvenstänk.

Snäll bespara oss ditt skitsnack. Vi vita män har blivit uppfostrade väl av våra mammor. Det är därför vi inte springer runt på gator och torg och skjuter, våldtar, knivhugger eller rånar.
Men nu börjar vi få nog av dessa invandrande babianer som kommer hit och våltar hela vårt rike medan idioter som dig står bredvid och inte ser på vad som händer.

Du tänker inte på att dessa babianer har sett till att vi inte ens bryr oss länge om mord i Malmö. Inte ens när ett barn blir mördat.

Som jag skrev från början. 100% blattar. 50% rätt ännu. Och grips GM så kommer du se att jag har 100% rätt.
Citera
Medlem
zerr0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Beskriv varför vi inte ser samma mängd skjutningar i andra städer? I typ Karlstad eller Uppsala. Det finns mycket bruna människor i andra städer än Malmö, GBG och Sthlm. Det finns tre orsaker som jag ser det i våra tre storstäder. 1. Stor andel av befolkningen som lever i socialt utanförskap. 2. Stor drogmarknad. 3. Stor medföljande vapenhandel.

Det är ingen slump att Malmö har massa gängrelaterade skjutningar. Gav vi bort staden till Danmark hade nog någon stad i Småland eller Halland fått samma problem på sikt. Men visst. Det är skönt att vara arisk krigare och ha lösningen på alla problemen redan genom sin ideologi. Så enkelt livet kan vara ibland...

Bra skrivet, att hata löser ingen problem, vi alla i landet borde lära oss en läxa att våld, föder våld.
Citera
2017-01-13, 21:52
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
En sak jag anser borde göras är att inrätta en särskild ungdomsdomstol, så att konsekvenser kommer per omgående. När saker de gjort inte kommer upp i domstol förrän 18-24 månader efter att de gjort nåt idiotiskt räknas det inte i deras tonåriga kortsiktiga hjärnor. Straffen behöver inte bli strängare för ungdomar, tror jag, men de ska utdömas och verkställas fort som fan. Det tror jag åtminstone skulle bidra en viss del till ett bättre konsekvenstänk.
Inte för att dra det offtopic i tråden men det här var faktiskt jävligt sant.
Lät effektivt och borde sättas i system omgående!

Vi ska inte frukta våra barns liv här i Sverige...
Citera
2017-01-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Var det så att GM väntade vid busshållplatsen?
I en intervju i AB så säger en kompls till BO att de träffats c:a2tim tidigare ( ung. kl. 17) på samma plats.
Det låter inte heller som att det egentligen var själva busshållplatsen utan en grässlänt bakom eller en bit ifrån busshållplatsen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3G62X/basta-kompisen-allt-var-som-vanligt
Vad gjorde BO i 2tim i en jäkla grässlänt bakom en busshållplats? Vad är det där för en mötesplats egentligen? Vilka brukar träffas där?

BO var väl hemma emellan träffen med kompisen och då han dog.
Citera
2017-01-13, 21:53
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Men snälla rara. Exakt samma saker ser vi ju i invandrarförorterna även i Göteborg, Uppsala, Karlstad m.fl. Var än vi samlat ihop dessa bruna varelser så uppstår det kaos. Och i deras hemländer är det - just det; kaos! Deras kultur och religion ligger som grundbulten. Svensk segregation kan dock spä på detta; men är knappast problemet.

Alla killarna i Rosengård har ett val, det hade även Ahmed.
Svenska fattiga ungdomar finns i överflöd - men inte fan håller de på som kaosblattarna.

Kultur, uppfostran och religion - där har vi förklaringen!

Svar nej. Vi ser verkligen inte exakt samma problematik i landsortsstäderna. Visst finns det beröringspunkter men du kan på allvar inte mena att det är exakt samma problematik någonstans utanför storstäderna. På landsorten kanske det sker en dödsskjutning per år om ens det.

Så beskriv för mig varför vi inte ser samma saker i småstäder? Det finns som sagt invandrarområden där med. Jag tror det finns två orsaker. Mindre drogmarknad och färre vapen. That's it.
Citera
2017-01-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Som vissa har nämnt redan: Han kanske log mot mördarens syster eller sade ett "olämpligt" ord. Mer krävs inte, för att skapa ett enormt hat i dessa kretsar.

Som jag nämnt tidigare i tråden då alltså, det krävs inte mer än så i dagens läge i lättkränkta Sverige längre. #Ni är välkomna till Sverige så länge ni inte tar med er det ni lämnade#
Citera
Medlem
Citat:
Men snälla rara! Vad är sannolikheten i detta fallet? Nära noll.
Rosengård, Malmö, enligt vittnen två kumpaner.

Så släpp svensk seriemördare! Du skämmer ut dig!

Nja...25/75 tror jag på rasistseriemördar- resp. gängkriminellteorin! ..och då menar jag att han skulle kunna ha kritiserat någon gängkriminell som blivit "stött"!
Senast redigerad av Trapizo 2017-01-13 kl. 21:58.
Citera
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Alhem och GW: Fel person kan vara skjuten

Mordet på 16-årige Ahmed skakar Malmö.

Rättsexperten Sven-Erik Alhem försöker ge klarhet i varför situationen blivit som den blivit.

– Det har blivit för lätt att få tag i skjutvapen, säger han.

Polisprofessor Leif GW Persson anser också att för många vapen har hamnat i fel händer.

– Dessutom är det vanligt att de begår misstag, de skjuter helt enkelt fel person, säger GW.

http://www.expressen.se/kvallsposten/alhem-och-gw-fel-person-kan-vara-skjuten/
Citera
2017-01-13, 21:55
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
BO var väl hemma emellan träffen med kompisen och då han dog.
Och varför skulle han tillbaka till grässlänten bakom busshållplatsen?
Citera
2017-01-13, 21:56
Medlem
Besvikelse att även de ikke-kriminella i området ville inte samarbeta med Polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in