• 33 252 online
  • 1 101 139 medlemmar
  • 57 356 040 inlägg
  • 3
  • 4
2017-01-13, 16:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ett helt gäng el clasicon tycker jag han var rent ut sagt usel i.

Ett gäng matcher när Arsenal gjort dåliga matcher tycker Özil ofta snarare är en belastning än en styrka för Arsenal. Han är inte lika direkt som andra spelare och kräver för mycket boll/tid med bollen för att kunna komma till sin rätta. Vissa matcher är det inte det som behövs, t.ex i matcher Arsenal på bortaplan snarare förlitat sig på försvarsspel + kontringar tycker jag Özil inte bidrar mycket.

Nu tror ju inte jag det går särskilt bra att spela en offensiv fyra där alla är djupledslöpande. Men jag förstår din tanke.
Citera
2017-01-13, 18:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av K.
Någon nämnde Lukaku. Nåt år helt fantastisk i Everton men det lossnade inte alls i Chelsea sen och han var väl tillbaka i Everton endast ett år efter?

Andy Carroll är ett problembarn och har väl sig själv att skylla att han aldrig tog klivet till en stor spelare.

Någon som vet varför Mario Götze inte lyckades i Bayern? Där har vi en talang som stagnerat...
När vi ändå är inne på Dortmund, som visserligen vann ligan och spelade CL final, så kan man ju tycka att Reus och Aubemeyang är redo att spela i en större klubb.
Vet och vet. Men han hamnade i Peps frysbox och där stannade han. Riktigt sorgligt. Hade hoppats på att en engelsk klubb hade köpt honom från BM.
Men man kan alltid hoppas att han utvecklas i Dortmund.
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Özil är egentligen alldeles för bra för att spela i Arsenal.
Jasså? Kan knappast påstå att han är speciellt tongivande i Landslaget. Fanns kanske en anledning att Real sålde honom?
Ja, han är en av Arsenals bästa spelare och det kanske visar på att han håller den klassen han spelar i just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ojämn i vilket hänseende? Snarare en spelare med extremt hög grundteknisk nivå vilket gör att han med bollen aldrig kommer ha en dålig match rent tekniskt.

I egentligen alla matcher har han mycket bolltid. Likt andra tior så kommer dock inte alla matcher bestå av avgörande passningar.
Han har perioder där man undrar varför Wenger ens köpte honom. Kan sitta i ett par matcher där han hänger med huvudet och gnäller på allt och alla.
Missförstå mig inte. Jag hoppas Wenger skriver nytt kontrakt enbart av den anledningen att även Özil ska göra det.
Citera
2017-01-13, 19:12
Medlem
radiopannas avatar
Özil är en fantastisk spelare som jag anser varit en förstärkning i de flesta lag men det som jag inte gillar med honom är sättet han gång på gång viker ned sig och den attityd han visar upp på plan vid motgångar. Tycker det är oprofessionellt. Återstår att se ifall han stannar i Arsenal men han hade definitivt kunnat spela i ett större och bättre lag.
Citera
  • 3
  • 4