Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-12, 15:26
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Han har erkänt brott i förhör.
Jopp, men inte att att han förgripit sig på elever.
Citera
2017-01-12, 18:14
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Jopp, men inte att att han förgripit sig på elever.

Vad är det han erkänt da?
Citera
2017-01-12, 18:22
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Vad är det han erkänt da?
Har du läst artiklar i ämnet? Han har erkänt att han förgripit sig på ett barn på olika vis, men det handlar inte om en elev.
Citera
2017-01-12, 22:28
  #52
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men fy fan, Härnösand det är ju min hemort. Däremot känner jag inte igen namnet alls. Tänkte först ifall det var någon gammal lärare som jag har haft. Fy fan vilken äcklig typ. Hoppas han får sitta inne resten av livet.

Det får han inte. Max några år, om ens det.



Det ligger hos föräldrar/syskon/vänner till offren att se till att rättvisa utförs.
Citera
2017-01-13, 02:43
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Har han utländsk påbrå?, tänkte profeten Muhammed 😉


Intelligent snubbe de här... vart du tyst nu när Gm visa sig vara helsvensk?
Citera
2017-01-13, 03:37
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Har du läst artiklar i ämnet? Han har erkänt att han förgripit sig på ett barn på olika vis, men det handlar inte om en elev.

Sorry gubben, har lätt dyselexi. Inte jätte lätt att hänga med bland alla inlägg och länkar, när allt rör på sig då å då...
Citera
2017-01-13, 03:59
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devlindiablo
Intelligent snubbe de här... vart du tyst nu när Gm visa sig vara helsvensk?

Vad är svenskt? efternamnet mähler låter inte svenskt var kommer hans familj från?
__________________
Senast redigerad av kalleanders 2017-01-13 kl. 04:03.
Citera
2017-01-13, 08:18
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Vad är svenskt? efternamnet mähler låter inte svenskt var kommer hans familj från?
Varför är det så viktigt för dig vart han kommer ifrån? Vare sig du vill eller inte så är det inte en blatte denna gång.
Citera
2017-01-13, 09:03
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Vad är svenskt? efternamnet mähler låter inte svenskt var kommer hans familj från?

Det är en smedsläkt vilken kom till Sverige i början av 1700 talet från Tyskland.
Citera
2017-01-13, 09:23
  #58
Medlem
Gällande frågan om förövaren är svensk eller ej. Självklart finns det skurkar, pedofiler bland invandrare, flyktingar etc. Men det finns det bland etniska svenskar också. Att försöka få det till att pedofili handlar om etniskt ursprung eller religiös tro är att förenkla det hela på ett direkt farligt vis.

Om föräldern till det utsatta barnet i detta fall skulle varnat sitt barm för utlänningar och muslimer så skulle det hjälpt föga.

Förövaren i detta fall fångades inte upp av skolan, eftersom ett registerutdrag från polisen visade noll. Han förekom inte som misstänkt i något.

Han framstod som en trevlig, vänlig och social person. Lite udda men inget som drog igång några varningsklockor hos mig. Jag skulle utan tvekan lugnat en orolig förälder om de frågat mig om det var ofarligt att deras barn hade han som musiklärare.

Det är också det som är väldigt otäckt med ett fall som detta. Om någon skulle påstå att de inte är förvånade att han är pedofil skulle jag avfärda som lögnare.

Så till er som har små barn, låt er inte luras av de som påstår att denna typ av brott görs av skäggiga muslimer. Det kan vara en flykting från Irak, Kalle på gymmet, din arbetskompis Stefan, din barndomspolare Micke eller ditt barns lärare. Det syns inte utanpå vem det är, det gäller att se de små signalerna. Hur beter de sig kring barn osv.
Citera
2017-01-13, 10:34
  #59
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Ja, men inte mot elever som jag förstår det. Han har erkänt brott mott ett barn, men inte mot ett barn som varit hans elev. Det är åtminstone så jag har uppfattat artiklarna och nyhetsinslagen?
Du som känner honom; finns det någon annan än en elev som han kan begå, och skulle begå brott mot?
Citera
2017-01-13, 11:47
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Du som känner honom; finns det någon annan än en elev som han kan begå, och skulle begå brott mot?
Är bekant med han. Killen har ju släkt, vänner, grannar. Polisen har ju varit tydlig med att det inte är en elev.
Vem offret är tycker jag inte är lämpligt att det kommer ut, för barnet och dess anhörigas skull.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback