Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-12, 10:02
  #25
Medlem
togus avatar
Har ni tänkt på att alla kanske inte är helt bekväma med att sitta och skriva över internet? kanske de inte kan utrycka sig så bra i text utan hellre pratar irl eller inte orkar skriva långa meningar på en pytteliten telefon (eller vad man nu sitter med för tillfället)? De kanske till och med har ett liv och gör något för ögonblicket som stör koncentrationen och gör att svarsmeddelandena blir lite fåordiga.

Det finns många fler förklaringar än att kvinnor är bortskämda drottningar.

Oxehufwud sammanfattar det också väldigt bra.
Citera
2017-01-12, 10:11
  #26
Medlem
Katzyns avatar
Alltså generellt krävs det ju två så att säga, är inte hon intresserad av att få igång ett bra samtal så blir det inte heller ett.

MEN den typen av frågor du beskriver i trådstarten lägger i stort sett över ansvaret på att göra samtalet intressant på henne. Frågor som vad hon gör eller liknande är ju helt ointressanta för henne, samtalet kan bara bli intressant om hon kommer på ett intressant svar på dem. Och i vissa fall kan det ju vara det som gör skillnaden. Hon orkar inte komma på ett intressant svar för att få igång ett intressant samtal om hon inte ser potentialen att det ska vara värt det, att du ska vara värd det.

Så om du verkligen vill få igång ett bra samtal så är det att komma med lite mer innovativa frågeställningar än "vad gör du?" (skriver hon med dig gör hon ju antagligen inget särskilt spännande annars, då hade hon varit upptagen av det). Frågor eller påståenden som är lite ut ur boxen och inte bara totalt ointressant småprat. Men det finns förstås ingen garanti att tjejen vill ha ett samtal med dig ändå, och då kommer det ändå inte bli något flyt...
Citera
2017-01-12, 10:24
  #27
Medlem
Jag utgick alltid ifrån vad hon hade skrivit i sin profil. Fanns där något jag kunde utgå ifrån?
Skrev jag sedan något och bara fick enstaviga svar, var det bara att lägga ner och gå vidare. Lite mer än ett ja, nej, kanske , inget kan man begära.
Citera
2017-01-12, 11:46
  #28
Medlem
Solarprestiges avatar
fråga något vettigt, vad vill du egentligen veta om personen?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback