Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-12, 08:09
  #13
Medlem
Atlas.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Fortfarande osmidiga men visst. Då är det bara sönderavlade djur och människor som är klumpiga.

Ja sett till djuren i vår omgivning så är vi precis uppe på benen.

Släng på en nolla sedan vi reste oss upprätt och blöjan kanske kan spekuleras att tas av.
Citera
2017-01-12, 10:51
  #14
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas.
Pingvinerna rör sig väl egentligen som förväntat på isen?

Eller hur hade man själv rört sig i deras fat-suit?

Sådär skulle man gå om man gjort i byxorna.. Pingviner skulle behöva broddar så att dom inte kanar runt och halkar som man sett på en del program. Kanske vore något för ornitologer.. att starta en insamling så att dom kan få broddar..
Citera
2017-01-14, 07:38
  #15
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
På land, pingviner. Långsamma, osmidiga, kan bli lite fel. Också vissa renrasiga katter vars förmåga att smidigt hoppa långt etc. har försämrats eller avlats bort.

Är inte sälar och liknande djur klumpigare? Pingviner kan dessutom vandra långa sträckor till sina häckningsplatser. Ibland glider de fram över snö och is på buken. Då gör de ett ganska smidigt intryck.
Citera
2017-01-17, 00:07
  #16
Medlem
ParanormalParanoias avatar
Jag skulle nog säga människan.

Annars så är ju klumpfisken rätt klumpig den oxå!
Citera
2017-01-17, 00:11
  #17
Medlem
Captinheros avatar
Hört att sengångare ska vara klumpiga, om det stämmer vet jag ej
Citera
2017-01-20, 05:29
  #18
Medlem
Atlas.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Sådär skulle man gå om man gjort i byxorna.. Pingviner skulle behöva broddar så att dom inte kanar runt och halkar som man sett på en del program. Kanske vore något för ornitologer.. att starta en insamling så att dom kan få broddar..

Och med broddar på fötter är slutet av jakten i vatten ett faktum.
Citat:
Är inte sälar och liknande djur klumpigare? Pingviner kan dessutom vandra långa sträckor till sina häckningsplatser. Ibland glider de fram över snö och is på buken. Då gör de ett ganska smidigt intryck.

TS pratar om djur som "klantar sig" "gör misstag".

Sälar ligger ju bara och chillar likt sjölejon.
Citera
2017-01-25, 00:42
  #19
Medlem
Mohaves avatar
Gnuer är klumpiga. Så snart en gnu ska dricka vatten så snubblar den och blir uppäten av en krokodil.
Citera
2017-01-25, 05:20
  #20
Avstängd
Kvinnojourens avatar
<raderat>
__________________
Senast redigerad av Kvinnojouren 2017-01-25 kl. 05:30.
Citera
2017-01-25, 05:30
  #21
Avstängd
Kvinnojourens avatar
Jag tror du har fel synsätt. En flodhäst i ett vattendrag i Afrika behöver inte mucka så mycket, Han vet att det är hans revir. Något som han kommer att försvara till döden.

Du skriver "klumpigaste" .. men det är ett ord från dig och människorna.

Det är inget som farbror noshörning kommer lyssna på värst mycket! Det kan jag garantera.
Citera
2017-01-26, 16:21
  #22
Avstängd
Kvinnojourens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnojouren
Jag tror du har fel synsätt. En flodhäst i ett vattendrag i Afrika behöver inte mucka så mycket, Han vet att det är hans revir. Något som han kommer att försvara till döden.

Du skriver "klumpigaste" .. men det är ett ord från dig och människorna.

Det är inget som farbror noshörning kommer lyssna på värst mycket! Det kan jag garantera.

Med det sagt så är varken elefanter eller noshörningar så elaka. Dom har ett revir att försvara. Så enkelt är det.

Noshörningen är det djur som dödar mest människor om man ser på statistiken. Men inte för dom är arga eller elaka, dom vill bara skydda sina kalvar!

Och en två tons noshörning emot en 70 kilos människa .. Vi vet vem som vinner den striden!

Jag är själv naturmänniska och har träffat på stora älgtjurar. Och låt mig säga att man stannar av.. det är stora djur sannerligen. Nu skriver jag lite hejvilt men dom väger nog runt ett ton!

Det är sannerligen ingen man muckar med! Och jag skojar inte!

Det finns en sanning med att älgen är skogens konung! Och jag måste hålla med om det!

En älgtjur har ofta en mankhöjd på cirka två meter. Så det är inget djur man vill mucka med...

Jag respekterar älgar, men vet att dom kan vara lite vresiga. Särskilt när kvigorna är dräktiga. Då kan det vara nästan livsfarligt att vara ute i skogen. Jag kan förstå det eftersom dom vill försvara sina barn.

Man får inte definitivt inte stå mellan kidsen och mamman.

Det skriver jag seriöst, för då kommer honan att vilja döda dig! Jag har varit med om det. Det kan vara en hotfull sits! Mellan mig och en älg.. men vi valde att blänga på varandra i 5 minuter varvid jag valde att backa och inte göra en så stor grej av det hela!
__________________
Senast redigerad av Kvinnojouren 2017-01-26 kl. 17:20.
Citera
2017-01-27, 03:31
  #23
Avstängd
Kvinnojourens avatar
Nedan skrev jag lite ovarsamt. Men nåt mig säga att om man är ute i skogen nu på våren och älgar föder barn, så är dom ganska ilskna. Älgmammorna kommer vilja döda er om ni kommer emellan henne och sina barn.

Jag skriver inte detta för roligt skull, utan jag vet det av erfarenhet! Samma sak med björnar iofs! Men då kan ni hälsa hem!

Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnojouren
Med det sagt så är varken elefanter eller noshörningar så elaka. Dom har ett revir att försvara. Så enkelt är det.

Noshörningen är det djur som dödar mest människor om man ser på statistiken. Men inte för dom är arga eller elaka, dom vill bara skydda sina kalvar!

Och en två tons noshörning emot en 70 kilos människa .. Vi vet vem som vinner den striden!

Jag är själv naturmänniska och har träffat på stora älgtjurar. Och låt mig säga att man stannar av.. det är stora djur sannerligen. Nu skriver jag lite hejvilt men dom väger nog runt ett ton!

Det är sannerligen ingen man muckar med! Och jag skojar inte!

Det finns en sanning med att älgen är skogens konung! Och jag måste hålla med om det!

En älgtjur har ofta en mankhöjd på cirka två meter. Så det är inget djur man vill mucka med...

Jag respekterar älgar, men vet att dom kan vara lite vresiga. Särskilt när kvigorna är dräktiga. Då kan det vara nästan livsfarligt att vara ute i skogen. Jag kan förstå det eftersom dom vill försvara sina barn.

Man får inte definitivt inte stå mellan kidsen och mamman.

Det skriver jag seriöst, för då kommer honan att vilja döda dig! Jag har varit med om det. Det kan vara en hotfull sits! Mellan mig och en älg.. men vi valde att blänga på varandra i 5 minuter varvid jag valde att backa och inte göra en så stor grej av det hela!
Citera
2017-02-04, 22:37
  #24
Medlem
En del småfåglar.

När jag väntade på bussen mitt inne i stan en gång. Då var det en fågel
som hade gått in i en busskur. Sedan när den blev skrämde då flög
den in i ett av fönstren på busskuren. Det blev en liten smäll och sedan in i
det andra fönstret. Och sedan en tredje gång, in det första fönstret. Det var
liksom Pang Boom. Sedan låg den där upp och ner i någon minut. Tillslut
piggnade den till och kom upp på benen igen.

Det är väl ganska välkänt att fåglar flyger in i fönster ibland.
__________________
Senast redigerad av Maxjohan1983 2017-02-04 kl. 22:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback