Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-25, 08:37
  #673
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Hej har Plex och tyvärr så bor jag i läghenhet där jag bara kan ha Mobiltbredband. Så jag har köpt en chromcast och man kan använda Plex till att casta. Mitt modem med det moblia är trådlöst och om jag använder Plex genom chromcasten från datan, drar det isåfall Gb från mitt internet? det är ju kopplad ju genom samma wifi?

Jag har inte själv använt en sådan konfiguration, men det som överförs inom ditt eget trådlösa nätverk ska inte använda någon trafik på ditt abonnemang. Du kan ju alltid kolla själv. Jag antar att det finns något sätt att se hur mycket trafik som använts hittills på ditt abonnemang, och i så fall kan du ju titta på det först, sedan spela upp några minuter av något genom Plex inom ditt nätverk och sedan kolla igen på hur mycket trafik som använts i ditt abonnemang. Det bör då inte vara någon skillnad jämfört med första gången du kollade.
Citera
2016-12-25, 10:01
  #674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag har inte själv använt en sådan konfiguration, men det som överförs inom ditt eget trådlösa nätverk ska inte använda någon trafik på ditt abonnemang. Du kan ju alltid kolla själv. Jag antar att det finns något sätt att se hur mycket trafik som använts hittills på ditt abonnemang, och i så fall kan du ju titta på det först, sedan spela upp några minuter av något genom Plex inom ditt nätverk och sedan kolla igen på hur mycket trafik som använts i ditt abonnemang. Det bör då inte vara någon skillnad jämfört med första gången du kollade.



Ok så kan man ju göra såklart, man kan kolla hur mycket man använder. Så jävla drygt att jag att jag inte änns så jag kan ha internet genom telefon uttag
Citera
2017-01-11, 16:19
  #675
Medlem
Någon som kan beskriva hur jag får serier samt vissa äldre filmer att funka? Ser dom inte ens i mitt bibliotek.

Vanliga långfilmer får jag fram och dom funkar utan problem.

Men ska jag lägga in en vanlig serie, som ex. walking dead funkar det inte. Vill lägga in serien Skam och det funkar inte heller, trots att det är .mkv som en långfilm.

Försökte läsa på Plex supportforum men fattade inget.


Kan Plex visa .ISO filer? Har några få filmer jag vill spela upp men som är .ISO?


Tack på förhand!

Mvh!
Citera
2017-01-11, 19:29
  #676
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Någon som kan beskriva hur jag får serier samt vissa äldre filmer att funka? Ser dom inte ens i mitt bibliotek.

Vanliga långfilmer får jag fram och dom funkar utan problem.

Men ska jag lägga in en vanlig serie, som ex. walking dead funkar det inte. Vill lägga in serien Skam och det funkar inte heller, trots att det är .mkv som en långfilm.

Försökte läsa på Plex supportforum men fattade inget.


Kan Plex visa .ISO filer? Har några få filmer jag vill spela upp men som är .ISO?


Tack på förhand!

Mvh!

Du bör ha en separat mapp för varje serie, och dessa ska i sin tur ligga i en mapp för alla serier. Kalla alltså en mapp för "The Walking Dead" och lägg alla avsnitt av den serien i den, och motsvarande för andra serier. Så länge som varje avsnitt har ett filnamn som innehåller säsongsnummer och avsnittsnummer så ska Plex kunna fatta vilket avsnitt som är vilket och hämta hem metadata.

Jag har aldrig försökt med iso-filer så det vet jag inte huruvida det fungerar.
Citera
2017-01-11, 23:13
  #677
Medlem
Jeppeboypros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Någon som kan beskriva hur jag får serier samt vissa äldre filmer att funka? Ser dom inte ens i mitt bibliotek.

Vanliga långfilmer får jag fram och dom funkar utan problem.

Men ska jag lägga in en vanlig serie, som ex. walking dead funkar det inte. Vill lägga in serien Skam och det funkar inte heller, trots att det är .mkv som en långfilm.

Försökte läsa på Plex supportforum men fattade inget.


Kan Plex visa .ISO filer? Har några få filmer jag vill spela upp men som är .ISO?


Tack på förhand!

Mvh!

Nej, ISO filer stöds inte, läs mer här: https://support.plex.tv/hc/en-us/art...Not-Supported-

Plex hoppar också över Serier som inte är döpta likt en serie. Läs mer här: https://support.plex.tv/hc/en-us/art...ent-not-found-

och här: https://support.plex.tv/hc/en-us/art...Based-TV-Shows

Hoppas det hjälpte!

//SMJeppe
Citera
2017-02-06, 11:31
  #678
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Kan Plex visa .ISO filer....
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppeboypro
Nej, ISO filer stöds inte....

En smidig lösning för dig hittar du här så du kan konvertera dina .iso till mkv enkelt. Har själv gjort det på några gamla rullar man vill ha i Plex.

Lycka till!
Citera
2017-02-11, 16:07
  #679
Medlem
swebarbs avatar
Ingen av mina filmer dyker upp för mig i Shield? allt ser ju ok ut på datorn när jag går in men i plex på shield som sagt dyker dom inte upp ? har tagit bort och lagt in igen samma sak inget dyker upp.. varföR?
Citera
2017-02-11, 19:50
  #680
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ingen av mina filmer dyker upp för mig i Shield? allt ser ju ok ut på datorn när jag går in men i plex på shield som sagt dyker dom inte upp ? har tagit bort och lagt in igen samma sak inget dyker upp.. varföR?

Du måste optimera databasen till och från när man lagt till eller tagit bort mycket i biblioteket.

Tryck på dom tre punkterna ( ... ) där det står bibliotek ovanför dina olika kategorier (filmer, serier osv) eller vad du nu har döpt dom till.
Citera
2017-04-20, 17:30
  #681
Medlem
Har just laddat ner Plex till min PC, men när jag klickar på rutan (vet inte vad den heter men den man trycker på för att casta) står det "Inga spelare funna". Nätverket jag använder hittar dock min Chromecast, så den sitter på rätt sätt och så. Vad kan det vara för fel? Har inte betalat något för Plex eftersom jag inte vet om det är det som är problemet.
Citera
2017-04-20, 20:23
  #682
Medlem
studioxswes avatar
Använder du OSX eller Windows? Om det senare har du postat i fel tråd!
Citera
2017-04-20, 21:59
  #683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Använder du OSX eller Windows? Om det senare har du postat i fel tråd!

Du har rätt. Jag söker alltid ämne i sökrutan och inte via ämnesflikarna. Jag skall nu avlägsna mig.
Citera
2017-04-23, 18:55
  #684
Medlem
lääz_kellys avatar
Halloj. Har använt Plex sedan Chromecast släpptes. Jag insåg fort dess potential - kan helt enkelt inte ge denna tjänst nog med beröm!
Mina polare har länge vart tveksamma till Plex, men nu när de flesta av dem har skaffat Smart-TV's så lade jag in mina servrar på dessa, och då ändrade de alla uppfattning!

Har dock en sak jag undrar över: I en mapp där jag har dokumentärserier så finns det en serie (Familjen Bonnier) som Plex inte hittar. Jag har testat byta namn på mappar, filer, etc. etc. men utan framgång. Jag har bockat i alla agenter, så nu undrar jag om det finns någon särskild sida där agenterna hämtar filinfo för serien? Kan 'Familjen Bonnier' måhända inte vara inlagd där?

Nu när jag tänker efter så ska ju Plex hitta filerna, agenter eller inga agenter.

Hjälp skulle verkligen uppskattas!

MVH LK
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback