30 635 besökare online
1 074 782 medlemmar • 56 283 199 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Programvara: Mac OS
Svara på ämne
Ämnesverktyg
nihilverum
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av WTSweden
Hej har Plex och tyvärr så bor jag i läghenhet där jag bara kan ha Mobiltbredband. Så jag har köpt en chromcast och man kan använda Plex till att casta. Mitt modem med det moblia är trådlöst och om jag använder Plex genom chromcasten från datan, drar det isåfall Gb från mitt internet? det är ju kopplad ju genom samma wifi?

Jag har inte själv använt en sådan konfiguration, men det som överförs inom ditt eget trådlösa nätverk ska inte använda någon trafik på ditt abonnemang. Du kan ju alltid kolla själv. Jag antar att det finns något sätt att se hur mycket trafik som använts hittills på ditt abonnemang, och i så fall kan du ju titta på det först, sedan spela upp några minuter av något genom Plex inom ditt nätverk och sedan kolla igen på hur mycket trafik som använts i ditt abonnemang. Det bör då inte vara någon skillnad jämfört med första gången du kollade.

WTSweden
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av nihilverum
Jag har inte själv använt en sådan konfiguration, men det som överförs inom ditt eget trådlösa nätverk ska inte använda någon trafik på ditt abonnemang. Du kan ju alltid kolla själv. Jag antar att det finns något sätt att se hur mycket trafik som använts hittills på ditt abonnemang, och i så fall kan du ju titta på det först, sedan spela upp några minuter av något genom Plex inom ditt nätverk och sedan kolla igen på hur mycket trafik som använts i ditt abonnemang. Det bör då inte vara någon skillnad jämfört med första gången du kollade.

Ok så kan man ju göra såklart, man kan kolla hur mycket man använder. Så jävla drygt att jag att jag inte änns så jag kan ha internet genom telefon uttag

hailb0p
Medlem
Någon som kan beskriva hur jag får serier samt vissa äldre filmer att funka? Ser dom inte ens i mitt bibliotek.

Vanliga långfilmer får jag fram och dom funkar utan problem.

Men ska jag lägga in en vanlig serie, som ex. walking dead funkar det inte. Vill lägga in serien Skam och det funkar inte heller, trots att det är .mkv som en långfilm.

Försökte läsa på Plex supportforum men fattade inget.

Kan Plex visa .ISO filer? Har några få filmer jag vill spela upp men som är .ISO?

Tack på förhand!

Mvh!

nihilverum
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av hailb0p
Någon som kan beskriva hur jag får serier samt vissa äldre filmer att funka? Ser dom inte ens i mitt bibliotek.

Men ska jag lägga in en vanlig serie, som ex. walking dead funkar det inte. Vill lägga in serien Skam och det funkar inte heller, trots att det är .mkv som en långfilm.

Kan Plex visa .ISO filer? Har några få filmer jag vill spela upp men som är .ISO?

Tack på förhand!

Mvh!

Du bör ha en separat mapp för varje serie, och dessa ska i sin tur ligga i en mapp för alla serier. Kalla alltså en mapp för "The Walking Dead" och lägg alla avsnitt av den serien i den, och motsvarande för andra serier. Så länge som varje avsnitt har ett filnamn som innehåller säsongsnummer och avsnittsnummer så ska Plex kunna fatta vilket avsnitt som är vilket och hämta hem metadata.

Jag har aldrig försökt med iso-filer så det vet jag inte huruvida det fungerar.

Jeppeboypro
Medlem
Jeppeboypros avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av hailb0p

Tack på förhand!

Mvh!

Nej, ISO filer stöds inte, läs mer här: https://support.plex.tv/hc/en-us/art...Not-Supported-

Plex hoppar också över Serier som inte är döpta likt en serie. Läs mer här: https://support.plex.tv/hc/en-us/art...ent-not-found-

och här: https://support.plex.tv/hc/en-us/art...Based-TV-Shows

Hoppas det hjälpte!

//SMJeppe

Svara på ämne
Svara Topp Dela