30 350 besökare online
1 074 782 medlemmar • 56 283 209 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Övrigt Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Trumpeter
Medlem
Trumpeters avatar
13 grader i norra delen av Stockholm, blåsigt och en del moln. Den blå himlen syns dock här och där

frogpak
Medlem
frogpaks avatar
Moln och moln en ab . själv sticker jag ut tummen

Andersdamaan
Medlem
Andersdamaans avatar
Vindö, Stockholms södra mellanskärgård.
Temp: 19 grader.
Klart och soligt väder.
Vindbyar ca: 8m/s

Glufsglufs30
Avstängd
Glufsglufs30s avatar
Yr är dom pålitliga när det gäller vädret? Norsk motsvarighet till SMHI tror jag

http://www.yr.no/

Men här där jag bor är det mulet och trist just nu men enligt yr.no så skall det vara klarblå himmel och sol redan kl 13.00 , är det verkligen möjligt att det kan slå om så snabbt från mulet till sol?

Heir
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Yr är dom pålitliga när det gäller vädret? Norsk motsvarighet till SMHI tror jag

http://www.yr.no/

Men här där jag bor är det mulet och trist just nu men enligt yr.no så skall det vara klarblå himmel och sol redan kl 13.00 , är det verkligen möjligt att det kan slå om så snabbt från mulet till sol?
Nja, helt klarblå himmel är det ju sällan. När väderrapporten visar en stor sol utan moln brukar det i praktiken innebära mestadels soligt väder men med en del moln.

Nu känns det som att hösten äntligen börjar krypa fram. Det var i grevens tid, jag stod knappt ut med den här förskräckliga värmen. Nu hoppas vi på en sval och skön höst och sedan en riktig vargavinter.

gato12
Medlem
gato12s avatar
Nu är det snöstorm pojkar å flickor! Norra Stockholm.

Känns riktigt skönt att kura inomhus.

Satan vad det blåser.
Senast redigerad av gato12 2017-01-04 kl. 00:09.

NirvanA
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av gato12
Nu är det snöstorm pojkar å flickor! Norra Stockholm.

Känns riktigt skönt att kura inomhus.

Satan vad det blåser.
Du verkar älska oväder, har för mig jag sett dig husera i storm/regn/blixtrådar också.... uscha för oväder, förstör kommunikationer.

Nu får dom jobba med skyfflarna där i sthlm under natten, blir det inställd kollektivtrafik, sjukanmälningar i massor månne?

gato12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av NirvanA
Du verkar älska oväder, har för mig jag sett dig husera i storm/regn/blixtrådar också.... uscha för oväder, förstör kommunikationer.

Nu får dom jobba med skyfflarna där i sthlm under natten, blir det inställd kollektivtrafik, sjukanmälningar i massor månne?
Joo, tänkte faktiskt bifoga något om alla stackare som måste jobba inatt. Tidningsutdelarna t ex.

Menade väl mer att jag är oändligt tacksam att jag har ett varmt hem att kura i.

Finans.killen
Medlem
Finans.killens avatar
Skitväder i min hembygd, själv bor man på varm ort, 25 plus här.

Saknar vinter och snö.

gato12
Medlem
gato12s avatar
Fyra nyanser av grått och halv storm.

Caesare
Medlem
Caesares avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av gato12
Fyra nyanser av grått och halv storm.

Likadant i Göteborg. Fasen vad sänkt jag känner mig när man inte fått se en glimt av solen på flera dagar, när ett kraftigt molntäcke oupphörligen vilat över himmelen. Går runt i någon slags dvala, zombiemode. Vaknar inte riktigt till liv utan solen. Och så blåser det som fan.

Svara på ämne
Svara Topp Dela