Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-25, 15:20
  #1
Medlem
Soundguys avatar
Har en Epsonskrivare som började skrika om att jag absolut måste byta bläckpatron färg svart fort som satan en eller två dagar efter att jag satte i ny jävla färg. Men tänkte att det var säkert något fel på chippet eller något. Så jag beställer ny färg, som skall passa denna XP-415, från InkClub.

Deras egna märke. Satte i skiten nu (som förövrigt skall ge 400 sidor ist. för 125, dvs, trippel kapacitet).

Och direkt, det enda man hör är ett tjut och: Du måste byta bläckpatron 18/81XL.

Vad fan är problemet?
Citera
2016-04-25, 15:40
  #2
Medlem
ev för att det inte är epson originalpatron

jag har tidigare testat icke original till epson men det funkade dåligt så jag återgick till original patroner


Med vänlig hälsning
t
Citera
2016-04-25, 19:19
  #3
Medlem
laxen69s avatar
Låt bli inkclubs budgetpatroner. De har en tendens att torka och korka igen munstycken.
Och i ditt fall inte vara kompatibel med din skrivare, kan tänka mig att epson lagt in något som känner av patronen nogrannare, precis som apple gör med laddare.
Citera
2016-04-26, 05:03
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Köpte en sån här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2813280

Alltid redo när man vill skriva ut.
Citera
2016-04-26, 08:14
  #5
Medlem
Man kan ju köpa ett sk refillset och fylla sina patroner med bläck själv.

Det har jag gjort med min Canonskrivare i flera år, och det har fungerat ypperligt.

Dock så kan man säga att det är begränsat hur många gånger man kan fylla en originalpatron, men
3-4 ggr.
Citera
2017-01-11, 15:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soundguy
Har en Epsonskrivare som började skrika om att jag absolut måste byta bläckpatron färg svart fort som satan en eller två dagar efter att jag satte i ny jävla färg. Men tänkte att det var säkert något fel på chippet eller något. Så jag beställer ny färg, som skall passa denna XP-415, från InkClub.

Deras egna märke. Satte i skiten nu (som förövrigt skall ge 400 sidor ist. för 125, dvs, trippel kapacitet).

Och direkt, det enda man hör är ett tjut och: Du måste byta bläckpatron 18/81XL.

Vad fan är problemet?


Ja problemet är förmodligen inte skrivaren utan patronerna från INK club, om de funkar med epsons egna färgpatroner och sedan de börjar strula med ink clubs patroner så borde de juh vara deras ansvar om något blir fel och inte skrivaren.


De problemet är att skrivaren inte känner patronen, de vill säga i de här chippet så bestämmer den hur mycket färg skrivaren ska skriva ut vid utskrift och även så den inte torkar igen. använder man ett annat chip så kan de bli strul sen när man sätter in en orginal patron. dock så får man oftast en ny skrivare om man testar med orginal och de inte fungerar samt de är inom 2 år. ( om man orkar ringa supporten.)

de man kan göra är ta ut färgpatronen, torka av chippet me ett a4 papper eller liknande, sen sätta in de igen.
alternativt stänga av skrivaren dra ut elen , öppna luckan, så sitter skrivarhuvudet till höger, tryck till den ytterligare åt höger så återställs skrivarhuvudet , sen testa sätt in den igen. fungerar inte de så är de förmodligen något fel.

Anledningen til latt de fungerade bättre på din gamla skrivare "förmodligen" chippen blir mer avancerade mer som kan gå fel osv , vilket gör att kopior kan strula till de mer också jämfört när de var "lättare" teknik. Sen givetvis kan de också vara att epson har lagt in något som känner av de, men inte som jag vet om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback