Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-09, 08:18
  #1
Avstängd
Jag skulle VÄLDIGT gärna vila veta varför jag (gummistovlar) blev avstängd!
Jag får höra från moderatorerna att jag använt dubbla konton vilket jag INTE gjort!!!!!!!!!
Förens nu när jag är tvungen till det!
Vems konto menar ni att jag mer använt?
2017-01-09, 09:55
  #2
Medlem
Jag tror det är också förbjudet att skapa ett konto när man redan är avstängd med en annan konto.

Jag tror inte heller riktigt det är förbjudet att använda dubbel konto. Däremot är det förbjudet att missbruka båda kontorna, så man på ett eller annat sätt tar övetag över en tråd.

Läs på lite med regler.

Utifrån sättet du skriver verkar du inte heller riktigt vara arton år. Det är också brott emot reglerna.

Hur gammal är du, helt ärligt nu.
2017-01-09, 10:36
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kooala
Jag skulle VÄLDIGT gärna vila veta varför jag (gummistovlar) blev avstängd!
Jag får höra från moderatorerna att jag använt dubbla konton vilket jag INTE gjort!!!!!!!!!
Förens nu när jag är tvungen till det!
Vems konto menar ni att jag mer använt?

Du missade den första klistrade tråden när du klickade skapa nytt ämne?

(FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor!
2017-01-10, 07:13
  #4
Avstängd
Jag kan lätt acceptera att man inte får ifrågasätta vissa saker, men SÄG DET DÅ!
Att hitta på att jag använt dubbla konton är ju bara så löjligt.
2017-01-10, 11:52
  #5
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kooala
Jag skulle VÄLDIGT gärna vila veta varför jag (gummistovlar) blev avstängd!
Jag får höra från moderatorerna att jag använt dubbla konton vilket jag INTE gjort!!!!!!!!!
Förens nu när jag är tvungen till det!
Vems konto menar ni att jag mer använt?
Vi kommer inte att gå ut offentligt med vilket/vilka konton du kopplades till när du fälldes för 1.07.
2017-01-10, 11:56
  #6
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag tror det är också förbjudet att skapa ett konto när man redan är avstängd med en annan konto.

Jag tror inte heller riktigt det är förbjudet att använda dubbel konto. Däremot är det förbjudet att missbruka båda kontorna, så man på ett eller annat sätt tar övetag över en tråd.

Läs på lite med regler.

Utifrån sättet du skriver verkar du inte heller riktigt vara arton år. Det är också brott emot reglerna.

Hur gammal är du, helt ärligt nu.
När man är avstängd får man bara skicka PM till moderator i frågor som rör den aktuella avstängningen eller skriva i den här forumdelen.

Att någon har mer än ett konto är tillåtet så länge det inte missbrukas.

Citat:
1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin.

2017-01-10, 16:12
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vi kommer inte att gå ut offentligt med vilket/vilka konton du kopplades till när du fälldes för 1.07.
Det behöver ni inte heller, men ni kan väl ändå pm:a mig det?!?
Annars är det ju ganska uppenbart att ni bara hittar på för att ha en anledning att stänga av mig för att jag ifrågasatte något som är tabu!
2017-01-10, 16:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
När man är avstängd får man bara skicka PM till moderator i frågor som rör den aktuella avstängningen eller skriva i den här forumdelen.

Att någon har mer än ett konto är tillåtet så länge det inte missbrukas.

Men hur är det för de som har fler konton och på ett av dem blev man avstängd för annat än brott mot 1.07? Får man då skriva i andra trådar än i denna del, givet att man följer reglerna? Om man t ex gjorde reklam för något (1.01) på ett konto och inte skrev i samma tråd på det andra kontot? Får man under sådana omständigheter skriva var som helst på det andra Flashback-kontot?
2017-01-10, 17:49
  #9
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kooala
Det behöver ni inte heller, men ni kan väl ändå pm:a mig det?!?
Annars är det ju ganska uppenbart att ni bara hittar på för att ha en anledning att stänga av mig för att jag ifrågasatte något som är tabu!
Nej, ingen moderator har mandat att göra något sådant. Anser du att ditt konto blivit felaktigt avstängt och vi efter att ha granskat ärendet inte kan finna några fel så får du ta upp frågan med någon av forumet admins.
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Men hur är det för de som har fler konton och på ett av dem blev man avstängd för annat än brott mot 1.07? Får man då skriva i andra trådar än i denna del, givet att man följer reglerna? Om man t ex gjorde reklam för något (1.01) på ett konto och inte skrev i samma tråd på det andra kontot? Får man under sådana omständigheter skriva var som helst på det andra Flashback-kontot?
Nej, man kommer inte runt en avstängning genom att växla konto. Är ett konto avstängt (oavsett orsak) är eventuella parallellkonton även att betrakta som avstängda till dess att avstängningen upphör.
2017-01-10, 18:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
När man är avstängd får man bara skicka PM till moderator i frågor som rör den aktuella avstängningen eller skriva i den här forumdelen.
Hur gör man det då hela forumet är spärrat, i vart fall om man är automatiskt inloggad?
2017-01-10, 18:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, ingen moderator har mandat att göra något sådant. Anser du att ditt konto blivit felaktigt avstängt och vi efter att ha granskat ärendet inte kan finna några fel så får du ta upp frågan med någon av forumet admins.

Nej, man kommer inte runt en avstängning genom att växla konto. Är ett konto avstängt (oavsett orsak) är eventuella parallellkonton även att betrakta som avstängda till dess att avstängningen upphör.

Att betrakta som avstängda alltså, men om ett konto blev avstängt för annat än 1.07 står det väl Medlem för alla andra tills någon av dem skriver någon annanstans än här. Då blir alltså det kontot (men inte alla om man har fler än 2) avstängt för 1.07, och avstängningen av första kontot förlängs?

Det kommer väl inte ett meddelande när man i så fall försöker skriva någon annanstans än här att användarkontot inte har behörighet att skriva? Om det gjorde det skulle det leda till färre avstängningar i det fall ni är helt säkra på att en och samma människa har fler användarnamn och ett av dem är avstängt.
2017-01-10, 20:13
  #12
Avstängd
Ingen admin behagar svara...
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback