Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-07, 17:41
  #4501
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNjure
Tjena, ladda ner Origon nyss och höll på att installera BF1, skulle spela men då kom en error ruta upp och meddelade att "MSVCP120.dll" saknas, prova att ominstallera MSVCP120 men problemet kvarstår.. nån som vet hur jag fixar detta?


W.update bör hitta den, så kör det. Det är runtime library.

Annars - gör en check med sfc /scannow.
Citera
2017-01-07, 17:50
  #4502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
W.update bör hitta den, så kör det. Det är runtime library.

Annars - gör en check med sfc /scannow.


hittar inte några updates i w.uppdate..

har en ssd som allt ligger installerat, hade inte plats för origin + bf1 där så kopplade in en vanlig hddisk, kan det ha nått med det o göra att den inte hittar MSV filen?

provade även att intstallera MSV filen på den hddisken jag hade origin på men ändå inte..
Citera
2017-01-07, 18:03
  #4503
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNjure
hittar inte några updates i w.uppdate..

har en ssd som allt ligger installerat, hade inte plats för origin + bf1 där så kopplade in en vanlig hddisk, kan det ha nått med det o göra att den inte hittar MSV filen?

provade även att intstallera MSV filen på den hddisken jag hade origin på men ändå inte..

Och sfc?

Det behöver vara installerat på samma disk som Os`et. Kör sedan W.update.
Citera
2017-01-11, 10:58
  #4504
Medlem
Deviance88s avatar
Hej!
Har en fråga till er lite mer kunniga.
Sitter på ett företag där vi ska skjuta ut O365 via Software Center.
Vi kör med en förinstallerad image på alla datorer och vi har 3 olika OU:n som är kopplade till varandra.

Nu till problemet.
När datorerna är installerade och uppdaterade med alla tillgängliga Windows Updates.
Då är det bara vissa datorer som får Software Center installerat och andra inte.

Vi kan inte hitta någon gemensam nämnare på vad som "triggar" Software Center installationen.
Försökt Googla men hittar bara information om hur man triggar installationer när Software Center redan är installerat.

Någon som har några tankar och funderingar på hur vi kan lösa problemet?

MVH
Citera
2017-01-11, 13:19
  #4505
Medlem
Efter uppdateringen idag så blev min windows 7 förstörd. Andra som upplever samma sak? Hela start fältet är annorlunda. Ramen runtom filer eller annat jag öppnar ser annorlunda ut. Fast själva desktop her likadan ut.

Kan ta bild om ni vill. Kan jag ha fått virus? Datorn är segare med tror jag.
Citera
2017-01-11, 15:17
  #4506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Efter uppdateringen idag så blev min windows 7 förstörd. Andra som upplever samma sak? Hela start fältet är annorlunda. Ramen runtom filer eller annat jag öppnar ser annorlunda ut. Fast själva desktop her likadan ut.

Kan ta bild om ni vill. Kan jag ha fått virus? Datorn är segare med tror jag.

Jag hade virus. Allt bra nu.
Citera
2017-01-15, 07:12
  #4507
Medlem
Satt och pillade med Adobe Premiere. Just när videon nästan sparats klart restartar datorn. Måste varit Adobe som orsakade det. Väl uppstartad igen finns inget ljud. Allt är som det ska, inga inställningar har ju ändrats. Säger även att enheterna fungerar korrekt. Har ej testat uppdatera drivrutinerna för ljudkortet, då måste jag slå på winupdate så börjar väl skiten dra ner win10 igen. Är det ändå första prio, att uppdatera drivisarna för ljudet, finns inget annat jag kan kika på först? Ljudutgången är stendöd. Självklart testat flera högtalare och lurar.
Citera
2017-01-15, 07:20
  #4508
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Satt och pillade med Adobe Premiere. Just när videon nästan sparats klart restartar datorn. Måste varit Adobe som orsakade det. Väl uppstartad igen finns inget ljud. Allt är som det ska, inga inställningar har ju ändrats. Säger även att enheterna fungerar korrekt. Har ej testat uppdatera drivrutinerna för ljudkortet, då måste jag slå på winupdate så börjar väl skiten dra ner win10 igen. Är det ändå första prio, att uppdatera drivisarna för ljudet, finns inget annat jag kan kika på först? Ljudutgången är stendöd. Självklart testat flera högtalare och lurar.

Backa tillbaka i tiden - systemåterställning. Därefter inaktiverar meddelandet om Windows 10. Det finns bra verktyg för detta.
Citera
2017-01-15, 07:34
  #4509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Backa tillbaka i tiden - systemåterställning. Därefter inaktiverar meddelandet om Windows 10. Det finns bra verktyg för detta.
Glömde att säga att jag sitter på ett väldigt begränsat mobilt nätverk för tillfället. Kommer isf backa till 10 december och ev bli av med ett gäng program jag inte kommer kunna ladda ner igen direkt pga det.
Om du kan komma på nåt annat att kika på först hade det vart guld värt. Kör en återställning i sista hand. Fast det är väl det snabbaste och enklaste förstås.

Edit: Ah menade du förresten att jag kan ha på winupdate framöver för att det finns ett program för att just hindra 10an att tvinga in sig i burken igen?
__________________
Senast redigerad av Rosewood 2017-01-15 kl. 07:37.
Citera
2017-01-15, 09:30
  #4510
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Glömde att säga att jag sitter på ett väldigt begränsat mobilt nätverk för tillfället. Kommer isf backa till 10 december och ev bli av med ett gäng program jag inte kommer kunna ladda ner igen direkt pga det.
Om du kan komma på nåt annat att kika på först hade det vart guld värt. Kör en återställning i sista hand. Fast det är väl det snabbaste och enklaste förstås.

Edit: Ah menade du förresten att jag kan ha på winupdate framöver för att det finns ett program för att just hindra 10an att tvinga in sig i burken igen?

Inaktiverar meddelandet om Windows 10 med hjälp av detta verktyg -> https://www.grc.com/never10.htm

Avinstallerar sedan bort drivrutinen som avser ljudkortet. Hämta hem drivrutinen på nytt från tillverkarens hemsida. Installerar och se om detta hjälpte dig.

Du kan efterkontrollerar alla drivrutiner efteråt med hjälp av detta program -> http://www.iobit.com/en/driver-booster.php
Citera
2017-01-15, 16:49
  #4511
Medlem
Hej
Någon som kan länka ill en sida som förklarar hur man kan ta bort SP1 från W7 i DOS läge. Jag har läst
att man då kan "lura" Windows att gör en uppdatering i ställer för en nyinstallation av en trasig W7.

Och nej jag inte någon image file eller systemåterställning /backup som jag kan falla tillbaka på.

Tack för hjälpen
/Beeo
Citera
2017-01-15, 17:15
  #4512
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beeo
Hej
Någon som kan länka ill en sida som förklarar hur man kan ta bort SP1 från W7 i DOS läge. Jag har läst
att man då kan "lura" Windows att gör en uppdatering i ställer för en nyinstallation av en trasig W7.

Och nej jag inte någon image file eller systemåterställning /backup som jag kan falla tillbaka på.

Tack för hjälpen
/Beeo


Googla istället på - refresh install W7.

Vilket är problemet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback