Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-06, 18:38
  #529
Avstängd
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Hur är den att styra med medföljande fjärrkontroll?

Det är inga problem, det funkar hur bra som helst när man ska välja program.
Men man måste ju installera add ons så att man får tv program och sånt och då är det väldigt mycket smidigare med ett tangentbord eftersom du måste skriva in urler sen kan man ju surfa, kolla youtube osv så ett trådlöst tangentbord är att rekommendera om man vill skriva lite.
2017-01-06, 19:13
  #530
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Någon tipsade om denna boxen tidigare i tråden http://www.gearbest.com/tv-box-mini-...45.html?wid=21

Finns för en Birgit Nilsson på ebay.

Låter billigare än att hålla på med en raspberry pi, iaf om du ska ha wifi också.
Absolut billigast är väl om du eller en vän har en gammal PC att ge bort och installera Kodi på den, men då blir du utan fjärrkontroll. Så tror ovan är bland de absolut billigaste alternativen.

Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Fick hem en sån box för några dagar sen, har bara hunnit testa lite grann men shit vad bra det är.
Äntligen har man lite HD kanaler
Köpte till ett mini tangentbord för 100kr så man kan sköta allt enkelt från soffan.
http://www.gearbest.com/air-mouse/pp_400716.html

Nu blev det ännu svårare att välja, atv4 eller YOKA KB2 TV Box Amlogic S912 Octa Core......
2017-01-06, 19:24
  #531
Avstängd
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Nu blev det ännu svårare att välja, atv4 eller YOKA KB2 TV Box Amlogic S912 Octa Core......

Ja den ständiga frågan, apple eller android.
Jag betalade 700kr för kb2 + tgnbord, atv4 kostar dubbelt så mycket utan tgnbord.
2017-01-06, 19:28
  #532
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Ja den ständiga frågan, apple eller android.
Jag betalade 700kr för kb2 + tgnbord, atv4 kostar dubbelt så mycket utan tgnbord.

Ja priset e ju helt klart en fördel. Har dock allt annat i appleprodukter och är supernöjd med det så gör valet lite svårare.
2017-01-06, 20:08
  #533
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Tack. Har mag boxarna operativsyatemet färdigt installerat? Man behöver bara ansluta till iptv providern man har köpt?

Du får en address till deras portal du lägger in under servrar i system settings, sen bootar du om och du får deras gränssnitt med alla kanaler.

Om du köper MAG 256 så uppdatera till senaste firmware som finns på forumet, v7.1, efter det funkar det perfekt.
2017-01-06, 20:25
  #534
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du får en address till deras portal du lägger in under servrar i system settings, sen bootar du om och du får deras gränssnitt med alla kanaler.

Om du köper MAG 256 så uppdatera till senaste firmware som finns på forumet, v7.1, efter det funkar det perfekt.


Okej tack.

Är det krångligt att uppdatera? Det lutar nog åt en MAG 256 nu
2017-01-06, 21:29
  #535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Har någon provat TVIP s-box 412 som har wifi?


Fungerar den lika bra som v.410 som alla skryter om?

Eller ska man köra MAG box?

Kanske MAG 256 fungerar lika bra? Enklare att beställa är det iaf eftersom det finns i landet.

Jag köpte en S-box 412 från Tyskland via Ebay, kom riktigt snabbt, kostade 900kr ink frakt och fungerar hur bra som helst. Det jag tycker är negativt med wifit är att det bara går på 2.4ghz och inte 5ghz, och det kräver hög signalstyrka för att inte hacka, för mig hade det underlättat om boxen stödde 5ghz.
2017-01-06, 21:32
  #536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Tack. Har mag boxarna operativsyatemet färdigt installerat? Man behöver bara ansluta till iptv providern man har köpt?

Japp, Sbox stödjer MAG, följ bara guiden på ex https://iptvking.freshdesk.com/suppo...tvip-s-box-410,

det är samma settings för rapid, bara att du pekar mot rapidtvs portal. Det är det enda man gör, plugga in boxen, den vill uppdatera, gör det, gå till inställningar ,skriver in rapidtvs url sen fungerar det.
2017-01-06, 23:06
  #537
Medlem
Finns det någon som säljer skräddarsydda paket, tex bara sport eller ännu bättre bara c more sport?

Är kvalitén mycket bättre än gratis streaming som finns via kodi?
Engelsk fotboll brukar finnas i full HD via acestream men funderar mest på när allsvenskan börjar...
2017-01-07, 02:03
  #538
Medlem
Jag köper kingens förklaring att det dom som delar ut Skandinaviska paketen till resterande världen, och det är nog mest skandinaviska kanaler jag kommer titta på så hundralapparna det skiljer mellan kingen och rapid tycker jag är befogade om man ändå ska slå till på den här lösningen.

Är inne och blippar på kingens butik men hittar just nu inte något startpaket med MAG box. Och inget startpaket under 12 månader.

Säljs det bara tvip och 12 månader nu om man ska igång med det här via kingen? Och ska ha box och hela faderittan.

Står att navigeringen är slöare på TVIP än MAG. Har idag nästan ogonblicklig navigation så jag blir galen när navigationen mellan kanaler inte är snabb...
__________________
Senast redigerad av Pappii 2017-01-07 kl. 02:05.
2017-01-07, 04:26
  #539
Avstängd
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Ja priset e ju helt klart en fördel. Har dock allt annat i appleprodukter och är supernöjd med det så gör valet lite svårare.

Själv är jag väldigt nöjd med kb2 men hade jag kört allt annat på apple så blir det nog enklare med atv4.
en tusenlapp är inte mycket om man slår ut det på det nöje den ger.
2017-01-07, 09:43
  #540
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Själv är jag väldigt nöjd med kb2 men hade jag kört allt annat på apple så blir det nog enklare med atv4.
en tusenlapp är inte mycket om man slår ut det på det nöje den ger.

Vad kör du iptv med på kb2? Kodi eller nån app?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback