Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-06, 00:14
  #517
Medlem
neco182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supreme-Allah
Tjena Grabbar!

Jag har haft tjänsten ett tag nu.


Vissa svenska kanaler har ingen ikon från RapidTV.

Har ni löst det på annat sätt?

EPG, använder ni Rapidtv's egna eller någon annan?

Är också väldigt nyfiken på om någon lyckats lösa ikoner och info för alla svenska kanaler.
Dela gärna med er till oss nybörjare
2017-01-06, 03:31
  #518
Medlem
Är det någon som kan svara på om viasats filmkanaler har svensk text på någon iptv leverantör?
2017-01-06, 12:22
  #519
Medlem
Poddes avatar
Har någon provat TVIP s-box 412 som har wifi?


Fungerar den lika bra som v.410 som alla skryter om?

Eller ska man köra MAG box?

Kanske MAG 256 fungerar lika bra? Enklare att beställa är det iaf eftersom det finns i landet.
2017-01-06, 12:32
  #520
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Har någon provat TVIP s-box 412 som har wifi?


Fungerar den lika bra som v.410 som alla skryter om?

Eller ska man köra MAG box?

Kanske MAG 256 fungerar lika bra? Enklare att beställa är det iaf eftersom det finns i landet.

MAG fungerar bra då deras portal är anpassad för den.
2017-01-06, 14:54
  #521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jäkla tjat om iptvking och rapid hela tiden.

Jag har båda filerna och de pekar på samma server och samma ström, så lägger ner snacket om att iptvking är fristående, de är bara en reseller och vill så klart tjäna pengar, nån som säger annat ljuger, jag har som sagt m3u filer från båda.

Till en början så höll jag med dig i detta och var nära på att beställa rapidiptv, men nu vet jag inte riktigt.
Visst dom pekar på samma server, men på något sätt så måste dom kunna se vem som streamar.
Hur ska dom annars kunna stänga av dig om du använder flera enheter, eller delar med dig av din m3u spellista till vänner?

Nu säger jag inte att du har fel utan hoppas bara på att få en förklaring till hur det fungerar isf.
2017-01-06, 14:57
  #522
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
MAG fungerar bra då deras portal är anpassad för den.

Tack. Har mag boxarna operativsyatemet färdigt installerat? Man behöver bara ansluta till iptv providern man har köpt?
2017-01-06, 15:33
  #523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodgel
Till en början så höll jag med dig i detta och var nära på att beställa rapidiptv, men nu vet jag inte riktigt.
Visst dom pekar på samma server, men på något sätt så måste dom kunna se vem som streamar.
Hur ska dom annars kunna stänga av dig om du använder flera enheter, eller delar med dig av din m3u spellista till vänner?

Nu säger jag inte att du har fel utan hoppas bara på att få en förklaring till hur det fungerar isf.

I IPTVKings forum ger admin svar på detta, sen får man själv välja vad man vill tro:
https://iptvking.me/forum/viewtopic....3244f&start=10
2017-01-06, 15:57
  #524
Medlem
murder_us avatar
Får man in Filippinska sportkanaler ? Är en stor fan av tuppfäktning.
ABS-CBN Sports, Pinoy Extreme och Juan sports ?
2017-01-06, 16:26
  #525
Medlem
....
__________________
Senast redigerad av willyspluskund 2017-01-06 kl. 16:31.
2017-01-06, 17:01
  #526
Avstängd
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Någon tipsade om denna boxen tidigare i tråden http://www.gearbest.com/tv-box-mini-...45.html?wid=21

Finns för en Birgit Nilsson på ebay.

Låter billigare än att hålla på med en raspberry pi, iaf om du ska ha wifi också.
Absolut billigast är väl om du eller en vän har en gammal PC att ge bort och installera Kodi på den, men då blir du utan fjärrkontroll. Så tror ovan är bland de absolut billigaste alternativen.

Fick hem en sån box för några dagar sen, har bara hunnit testa lite grann men shit vad bra det är.
Äntligen har man lite HD kanaler
Köpte till ett mini tangentbord för 100kr så man kan sköta allt enkelt från soffan.
http://www.gearbest.com/air-mouse/pp_400716.html
2017-01-06, 17:41
  #527
Medlem
Yinool0401s avatar
Fråga, jag kör trådlöst med min nya LG-tv även på HD och det går som en dans.

Kan någon svara vilken codec? H264? , dvs vilken kompression och ungefär vilken bitrade HD -kanalerna puttrat på?

Det funkar som sagt som en dans även med Wireless för min del och jag undrar vilken "belastning" vi talar om.

Tacksam för svar.
2017-01-06, 18:28
  #528
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Fick hem en sån box för några dagar sen, har bara hunnit testa lite grann men shit vad bra det är.
Äntligen har man lite HD kanaler
Köpte till ett mini tangentbord för 100kr så man kan sköta allt enkelt från soffan.
http://www.gearbest.com/air-mouse/pp_400716.html
Hur är den att styra med medföljande fjärrkontroll?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback