Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-05, 02:25
  #1
Medlem
Jag spelar en del cs go! Har haft en gammal skitmus sedan 2009. Har nu införskaffat en EC1-A-mus. Jävligt bekväm i handen och den ligger 1a och 2a på listor av bästa fps-spelsmöss.

Har dock inte testat den in game än! Hur viktigt är det med en bra mus när man spelar till exempel cs go?
Citera
2017-01-05, 03:04
  #2
Medlem
Braxarens avatar
Så länge den har bra precision, uppdateringsfrekvens och responstid är det bra. Vilket en "skitmus" förmodligen inte har, men det har en gamingmus. Man märker skillnad.
Citera
2017-01-05, 03:21
  #3
Medlem
VincentLels avatar
Tycker det är nästan helt oviktigt. Bara man är van vid den och den fungerar.

Sen hade jag kanske inte rekommenderat en sån kulmus. Men de flesta lasermöss av de jag använt tycker jag funkar. Bekvämligheten tycker jag är viktigt om man spelar mycket.
Citera
2017-01-05, 03:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Tycker det är nästan helt oviktigt. Bara man är van vid den och den fungerar.

Sen hade jag kanske inte rekommenderat en sån kulmus. Men de flesta lasermöss av de jag använt tycker jag funkar. Bekvämligheten tycker jag är viktigt om man spelar mycket.
Men en vanlig kontorsmus har ju inte inställningar för dpi?
Citera
2017-01-05, 04:10
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Men en vanlig kontorsmus har ju inte inställningar för dpi?
en funktion jag hittills aldrig använt
Citera
2017-01-05, 07:05
  #6
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Men en vanlig kontorsmus har ju inte inställningar för dpi?

Datormusen är ju inställd på en viss DPI. Sen när man spelar FPS-spel vill man nog inte ha extraknappar som man kan råka komma åt som ändrar DPI/sensetivity.

Här är en lista på profisionella cs:go-spelares DPI: https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1762004852 de flesta har rätt låg.

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Te...us-2000031866/ 800 dpi, duger fint.


https://www.youtube.com/watch?v=cAEb9a-dltk informativ video om DPI.
Citera
2017-01-05, 07:24
  #7
Medlem
Havsgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Tycker det är nästan helt oviktigt. Bara man är van vid den och den fungerar.

Sen hade jag kanske inte rekommenderat en sån kulmus. Men de flesta lasermöss av de jag använt tycker jag funkar. Bekvämligheten tycker jag är viktigt om man spelar mycket.

Håller fullkomligt med, visst är de schysst att ha bra tillbehör. Men i de stora hela är de nog ingen skillnad utan bara en vanesak. Körde CS:GO på en bärbar dator med 70-90fps, trådlös mus och tangentbord från Ica Maxi (160:-) och var supreme.
Citera
2017-01-05, 08:07
  #8
Medlem
Det viktigaste är att du hittar mus och t-bord som passar dig, sen om de sakerna råkar kosta 150:- eller 2500:- påverkar inte resultatet.
Citera
2017-01-05, 08:15
  #9
Medlem
Sensorn är viktig.

Min gamla mus gick sönder och jag hade en "Interceptor DS100 GAMING Mouse" liggandes, tyckte den var bra till jag provade Battlefield...

Sensorn i den är värdelös så det är helt omöjligt att spela FPS med den. Rör jag musen ens lite snabbt så registrerar den inte det så det går inte att vända snabbt.
Citera
2017-01-06, 14:36
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Jag tror nog att det är minst lika viktigt att musen man har ligger bra i handen, att man är bekväm med hur den väger och var alla knappar sitter och hur dom fungerar som att den "ligger högt på listorna" eller är av ett känt märke.

Jag har en Logitech G300. Ingen av deras klassiska gamingmöss precis men den passar mig ypperligt.
Citera
2017-01-06, 22:46
  #11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tror nog att det är minst lika viktigt att musen man har ligger bra i handen,
Det har jag ett djävla aber med, få möss passar stora händer så använder logitech mx518
Citera
2017-01-07, 00:50
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det har jag ett djävla aber med, få möss passar stora händer så använder logitech mx518
Den är väl inte för stora händer? Själv gillar jag inte hur knapparna är på mx518.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback