Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-06, 00:04
  #1
Medlem
Tja, hur ska man göra för att tvätta av sin skivan till Xboxet på ett säkert sätt?
Ett effektivt men säkert sätt? Har fått lite fettfläckar på min och skulle vilja ta bort det, i xbox manualen står det att man ska använda en mjuk torr duk, men det fungerar inte särskillt bra. Hur brukar ni göra?
Citera
2017-01-06, 00:35
  #2
Medlem
zerolucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarzN
Tja, hur ska man göra för att tvätta av sin skivan till Xboxet på ett säkert sätt?
Ett effektivt men säkert sätt? Har fått lite fettfläckar på min och skulle vilja ta bort det, i xbox manualen står det att man ska använda en mjuk torr duk, men det fungerar inte särskillt bra. Hur brukar ni göra?
Har XBOXen problem at läsa skivan? Om inte, gör inget.
Tvätta dem brukar gå bra med diskmedel och ljummet vatten. Används handen eller något mjukt
så du inte repar skivan. Likaså, torka med något mjukt.
Citera
2017-01-06, 00:49
  #3
Medlem
Det går att spola om skivor också, alltså rep-borttagning. Jag vet att det gick under 00-talet iallafall då man lämnade in skivan till någon spelbutik så kunde de slipa om den så den blev som ny.

(Ifall du får repor någon gång)
Citera
2017-01-06, 01:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroluck
Har XBOXen problem at läsa skivan? Om inte, gör inget.
Tvätta dem brukar gå bra med diskmedel och ljummet vatten. Används handen eller något mjukt
så du inte repar skivan. Likaså, torka med något mjukt.

Nej inga problem men jag störde mig för mycket på fläckarna, skulle dock inte våga använda diskmedel med tanke på att de står att man inte ens får använda vanlig cd rengöring :/
Citera
2017-01-06, 01:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
Det går att spola om skivor också, alltså rep-borttagning. Jag vet att det gick under 00-talet iallafall då man lämnade in skivan till någon spelbutik så kunde de slipa om den så den blev som ny.

(Ifall du får repor någon gång)

Jaså, det visste jag inte. men har inga repor på den, än. Den är helt ny men klarar inte av fettfläckarna
Citera
2017-01-06, 01:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarzN
Jaså, det visste jag inte. men har inga repor på den, än. Den är helt ny men klarar inte av fettfläckarna

Hur har du fått fettfläckar på skivan? ; D
Citera
2017-01-06, 01:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
Hur har du fått fettfläckar på skivan? ; D
haha asså "fett" från fingrarna, så det blev riktigt lökiga fingeravtryck
Citera
2017-01-06, 02:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarzN
haha asså "fett" från fingrarna, så det blev riktigt lökiga fingeravtryck

En tuff nöt att knäcka!
Citera
2017-01-06, 02:19
  #9
Medlem
Foxxyboxs avatar
Polerduk typ till glasögon.

Spola vatten och torka försiktigt av med polerduken bara så blir den som ny sen.
Citera
2017-01-06, 07:16
  #10
Medlem
cacas avatar
T-röd och mjuk duk sen är fett fläcken borta!
Citera
2017-01-15, 13:39
  #11
Medlem
Tandkräm
Citera
2017-02-02, 18:07
  #12
Medlem
Raverlilys avatar
Något i denna stilen? https://www.kjell.com/se/sortiment/d...-skivor-p18118

Annars finns det ju en massa hemmafix för att göra detta. Kan vara värt att göra rent inne i xbox kassetten också. Kan ju vara damm och skit som gör att spelaren har svårt att läsa skivan, om den är just lite repig och smutsig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback