• 37 859 online
  • 1 376 089 medlemmar
  • 70 370 745 inlägg
  • Stöd Flashback  Swish: 123 536 99 96
2017-01-04, 10:29
Medlem
tOPOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Billigaste boxen/alternativet om man inte har smarttv och inte vill kolla i datorn?

Jag köpte en Nexbox A95X på Aliexpress för inte så längesedan. Kör personligen med HTPC men ville testa denna till sovrummet.
Köpte 1gb/8gb versionen. Lite seg att starta upp appar om man är van med PC eller kraftfullare telefoner men fungerar klockrent med IPTV/KODI, Netflix (max upplösning 480p pga. någon licens issue), Plex streaming etc.

Testade att köra den genom förstärkaren och då ställer den till med problem när jag ska titta på filmer i KODI med DD5.1 eller DTS etc. Filmerna hackar och har sig. Kör jag 2.0 Stereo så fungerar allt kanon och rullar på mjukt. Av den anledningen använder jag den i sovrummet.

Enheten betalade jag $28 för och finns fortfarande för runt det priset.
Senast redigerad av tOPO 2017-01-04 kl. 10:57.
2017-01-04, 10:58
Medlem
Tjenare.

Testade IPTV på Bahnhof under julen i min Nvidia Shield TV (Körde i Kodi) och tyckte att det verkade fungera bra.

Jag har 2 frågor som någon som har nytjat IPTV mer kanske kan svara på.

1. Finns det någon fördel att köra en MAG eller liknande mot att köra via Android och KODI ? Min Shield TV har ju mycket bättre hårdvara än IPTV boxarna jag har sett ute på marknaden.

2. Jag lyckades inte skapa en egen bra kanallista. Kan man editera så man har tex SVT1, 2, på 1, 2 och sen kanske en amerikans kanal på 3 , osv ?
2017-01-04, 14:41
Medlem
Om jag köper TVIP S-Box 410, finns det några fördelar med linux vs android?

Blir boxen bättre med något av systemen?
2017-01-04, 14:55
Medlem
Tjena, har en fråga. Finns det någon skillnad mellan beställning från RapidTV direkt och resellers? För vissa resellers har jag sett tar mindre betalt.
2017-01-04, 15:09
Medlem
Köp via resellers! De finns här i tråden!
2017-01-04, 17:16
Medlem
Rekommenderar Cuvillier som reseller, han finns överallt på rapids forum. Går snabbt och enkelt. Tar paypal. Är nästan online 24/7 och har väldigt bra service!
2017-01-04, 21:02
Medlem
Cents4s avatar
Någon som får in Viasat Sport Premium i HD? Har IPTV King och får endast den utan HD. Tråkigt då det är den bästa sportkanalen i Sverige. Annars helnöjd med mitt köp.
2017-01-04, 22:02
Medlem
neco182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Någon som får in Viasat Sport Premium i HD? Har IPTV King och får endast den utan HD. Tråkigt då det är den bästa sportkanalen i Sverige. Annars helnöjd med mitt köp.

Kör rapid och saknar också HD för Viasat Sport Premium
2017-01-05, 05:58
Medlem
4thqtds avatar
Ni som använder iptvking/rapidtv med apple tv 4, funkar det bra? Problem med bildkvaliten, lagg, frysningar, kanalbyte och liknande? Använder ni kodi eller nån annan app för iptv och i så fall vilken?

Funderar på att köpa en atv4 men vill först försäkra mig om att det funkar bra till detta ändamålet så dela gärna med er av era erfarenheter.
2017-01-05, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Ni som använder iptvking/rapidtv med apple tv 4, funkar det bra? Problem med bildkvaliten, lagg, frysningar, kanalbyte och liknande? Använder ni kodi eller nån annan app för iptv och i så fall vilken?

Funderar på att köpa en atv4 men vill först försäkra mig om att det funkar bra till detta ändamålet så dela gärna med er av era erfarenheter.
Först testade jag via datorn för att se kvaliteten, sedan körde jag ett test via ATV4 och kodi.
Det funkade bra via båda.
Men till slut kör jag nu via TV'n då jag känner att allting blir lite enklare. Jag slipper byta till ATV och starta kodi utan kör bara igång SmartIPTV appen i TV'n sen funkar allt.
Jag har upplevt lite lagg på kvällarna på vissa kanaler men vet inte om det beror på en äldre TV eller om det är nätverket eller vad. Jag ska göra lite tester i helgen och se vart det landar.
2017-01-05, 15:41
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neco182
Kör rapid och saknar också HD för Viasat Sport Premium

Verkar som att ingen har lyckats få tag på kanalen när det kommer till IPTV, får hoppas att det dyker upp så småningom när CL drar igång igen.
2017-01-05, 16:05
Medlem
Tjena Grabbar!

Jag har haft tjänsten ett tag nu.

Vissa svenska kanaler har ingen ikon från RapidTV.

Har ni löst det på annat sätt?

EPG, använder ni Rapidtv's egna eller någon annan?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback