2017-01-02, 18:48
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Tycker det är oviktigt vart gm ursprungligen kommer ifrån. Det är ju lika jävligt ändå.
Bror Duktig har talat!

Jag håller inte med. Det är viktigt att allmänheten får veta korrekt signalement för att anmäla eller hålla sig undan galningen.
Citera
2017-01-02, 18:50
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är bara så himla typiskt Flashback att varje gång någon begår ett brott så måste det vara invandrare som ligger bakom. Säger inte att det är uteslutet att så är fallet denna gång, men lite tröttsamt är det. Vem som helst kan begå brott.

Själv tror jag att denna människa är grovt påverkad av droger eller rejält bakfull från nyårshelgen. För vem fan gör något sånt här utan att vara påverkad?

Vem som helst kan begå brott ja men vem som helst begår inte brott. Om det är invandrare bakom brottet 8 av 10 gånger är man inte helt obegåvad om man gissar på att det är en invandrare, igen.
Citera
2017-01-02, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Bror Duktigt har talat!

Jag håller inte med. Det är viktigt att allmänheten får veta korrekt signalement för att anmäla eller hålla sig undan galningen.
"Bror duktig"?

Ja signalement är bra men om det hade stått att personen varit mörkhyad hade du då blivit klokare eller kunnat känna igen människan? Nä, tror inte det.
Citera
2017-01-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vem som helst kan begå brott ja men vem som helst begår inte brott. Om det är invandrare bakom brottet 8 av 10 gånger är man inte helt obegåvad om man gissar på att det är en invandrare, igen.
Jag har inte påstått att det är omöjligt att en invandrare ligger bakom detta, men man ska alltid vara försiktig att dra några växlar så länge inga bevis finns.
Citera
2017-01-02, 18:56
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Tycker det är oviktigt vart gm ursprungligen kommer ifrån. Det är ju lika jävligt ändå.

Sant.
Den enda anledningen till att signalement ska uppges så utförligt som möjligt är för att få fast gärningsmannen. Men det verkar "folk" ha glömt i sin iver att inte trampa PK-eliten på tårna.
Citera
2017-01-02, 18:59
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
"Bror duktig"?

Ja signalement är bra men om det hade stått att personen varit mörkhyad hade du då blivit klokare eller kunnat känna igen människan? Nä, tror inte det.

Herre Jesus, Josef och Maria!
Att ge en så detaljerad beskrivning av gärningsmannen som det bara går är A och O. Där ingår tex. kläder, längd, gångstil OCH etnicitet...
Citera
2017-01-02, 19:00
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag har inte påstått att det är omöjligt att en invandrare ligger bakom detta, men man ska alltid vara försiktig att dra några växlar så länge inga bevis finns.

Förstår dig om man slänger ur sig det vid vartenda brott, allt från ekobrott till snatteri. Men alla vet att invandrare ofta inte är kapabla att begå mer sofistikerade brott så som just ekobrott. Däremot när det kommer till stöld, våldtäkt, personrån, inbrott etc är det mer största sannolikhet en invandrare och man kan därför "dra några växlar" och vara rätt säker på att pricka rätt.
Citera
2017-01-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Förstår dig om man slänger ur sig det vid vartenda brott, allt från ekobrott till snatteri. Men alla vet att invandrare ofta inte är kapabla att begå mer sofistikerade brott så som just ekobrott. Däremot när det kommer till stöld, våldtäkt, personrån, inbrott etc är det mer största sannolikhet en invandrare och man kan därför "dra några växlar" och vara rätt säker på att pricka rätt.
Vänta åtminstone tills vi får fram mer fakta innan du drar alla invandrare över samma kam. Vi vet inget om etnicitet ännu och även om det vore så så är det uppenbart för mig att vissa har ett enormt behov av att dra invandrare i smutsen. Och det äcklar mig
Citera
2017-01-02, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Herre Jesus, Josef och Maria!
Att ge en så detaljerad beskrivning av gärningsmannen som det bara går är A och O. Där ingår tex. kläder, längd, gångstil OCH etnicitet...
Men jag har inte sagt att det inte är viktigt att ge ut ett bra signalement, tvärt om.
Men tråden handlar ju nästan bara om vart gm kommer ifrån. Och om personen är svensk ? Är det mindre hemskt då eller ?
Spelar ingen roll vart fanskapet kommer ifrån.
Citera
2017-01-02, 19:05
Medlem
butangass avatar
Varför släpper man inte bilder från övervakningskamerorna?
Vad är de ens till för?

Jag undrar om det ska behöva bli som i tyskland, attacken som skedde där som ni alla säkert sett släpptes inte av polisen, utan av någon som jobbade för tunnelbanebolaget.
Såvitt jag vet letar polisen fortfarande efter personen som läckte videon.. https://www.youtube.com/watch?v=X0wqa_-0aE4
Citera
2017-01-02, 19:08
Medlem
Europes avatar
Fortfarande alltså ingen övervakningsbild? Samt inte ens ett riktigt signalement? Den är en skandal hur många GM som tillåts gå fria bara på grund av oviljan att ge riktiga signalement och befintliga övervakningsbilder på grund av den politiska agendan.
Citera
2017-01-02, 19:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Varför släpper man inte bilder från övervakningskamerorna?
Vad är de ens till för?

Jag undrar om det ska behöva bli som i tyskland, attacken som skedde där som ni alla säkert sett släpptes inte av polisen, utan av någon som jobbade för tunnelbanebolaget.
Såvitt jag vet letar polisen fortfarande efter personen som läckte videon.. https://www.youtube.com/watch?v=X0wqa_-0aE4

Vi får önska att någon med tillgång till cctv har civilkurage att läka filmen, då staten gör allt för att skydda invandarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in