Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-18, 17:57
  #49
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Med all respekt!
Varför ska polisen lägga resurser på en sånt här brott så här lång tid efteråt egentligen? Kvinnan är död sen 20 år och tycks ha rört sig i kretsar där våld och död ständigt ligger på lur. Hon blev väl mördad av nån annan missbrukare med en diagnos eller nån hon blivit ovän med. Det är ju inget mystiskt dödsfall där man inte 'såg det komma'

Varför inte lägga ner utredningen av t ex Palmemordet också, det var ju länge sen och Palme fick väl skylla sig själv som skulle ut på bio?

Alla brott som inte är preskade ska om möjligt utredas med dom som följd. Det kan inte hjälpas att åtminstone jag tycker ditt inlägg andas likgiltighet mot Maria Andersson då hon var missbrukare och levde ett hårt liv.
Citera
2014-10-18, 19:54
  #50
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Så du tycker att polisen bör värdera människor?

Jag vet inte om du lever i någon sorts utopi-värld där allt är perfekt eller om du inte har förstått det, men polisen - och andra - värderar redan människor, på olika sätt. Varför tror du annars att en belöning på 2 miljoner kronor är utfäst för tips som leder till att polismannen Leif Widengrens mördare åker dit? Eller de 50 miljoner kronorna som 'rätt' tips i Palmemordet belönas med? Alla människor är lika mycket värda, eller?
Citera
2015-09-29, 18:10
  #51
Medlem
Isnatts avatar
'Alla som har jobbat med det, även åklagaren, TROR ju att tvättstugan.. samma gärningsman..'
Göran Gunnarsson, som då var nån slags chef på Örebropolisen pratar i Hasse Aros podcast, 14:15 in här: http://embed.acast.com/medhassearo/a...asaraandersson

Nån som hört om det här förut? Sara blev knivmördad med 167(!) hugg och det i tvättstugan var också våldsamt: 'Hon hade utsatts för kraftigt övervåld med ett stickvapen mot övre delen av kroppen. Mördaren hade använt långt mer våld än vad som krävdes för att döda henne'.
http://www.expressen.se/nyheter/mari...i-tvattstugan/

Tvättstugemordet 1995
Saramordet 1998
Samma stad, nattetid, mördaren i ena fallet tog det rätt lång tid att få tag på, rätt tätt och grovt övervåld i båda fallen. Ja, inga bevis på nåt men.
Citera
2015-09-29, 18:21
  #52
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Jag vet inte om du lever i någon sorts utopi-värld där allt är perfekt eller om du inte har förstått det, men polisen - och andra - värderar redan människor, på olika sätt. Varför tror du annars att en belöning på 2 miljoner kronor är utfäst för tips som leder till att polismannen Leif Widengrens mördare åker dit? Eller de 50 miljoner kronorna som 'rätt' tips i Palmemordet belönas med? Alla människor är lika mycket värda, eller?

Självklart. Men polisen kan inte värdera på det sättet. Det är inte polisen som ger belöningarna.


Polisen kan inte säga "hon var knarkare och levde på samhällets botten, vi lägger ned utredningen". Eller hur?
Citera
2016-03-31, 21:03
  #53
Medlem
ArseneLupins avatar
Tas upp i TV4:s Brottsplats Sverige nu.
Citera
2017-01-02, 17:43
  #54
Medlem
3st äldre artiklar från 1995
http://s1033.photobucket.com/user/da...sson%20%201995
Citera
2017-01-02, 21:34
  #55
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
3st äldre artiklar från 1995
http://s1033.photobucket.com/user/da...sson%20%201995

En av dina äldre artiklar handlar om ett annat mord än det i Örebro.
Citera
2018-06-04, 23:02
  #56
Medlem
Har alltid intresserat mig för detta fall då jag bodde i närheten då det inträffade. Efteråt gick snackat om att han som begått brottet kallades för "tigern" och att han och Maria hade haft ett förhållande. Om detta är samma som den alkoholiserade pojkvännen eller inte vet jag inte.
Citera
2018-06-05, 17:44
  #57
Medlem
Handlrs avatar
Ja vad har vi här, "Drottningen" och "Tigern" och en massa drog liberaler och ett mord eller fler ?
@sWeePerr skicka gärna ett meddelande häråt.
Citera
2018-06-05, 20:28
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewtyu
Har alltid intresserat mig för detta fall då jag bodde i närheten då det inträffade. Efteråt gick snackat om att han som begått brottet kallades för "tigern" och att han och Maria hade haft ett förhållande. Om detta är samma som den alkoholiserade pojkvännen eller inte vet jag inte.
Menar du *te*an T*g*r ? Hon umgicks ju vart fall med hans bror M*c*e, det vet jag.
Citera
2018-06-06, 12:56
  #59
Medlem
Det är allt jag vet, vad skulle teorierna kring brodern kunna vara?
Citera
2018-11-10, 11:28
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Menar du *te*an T*g*r ? Hon umgicks ju vart fall med hans bror M*c*e, det vet jag.


Det finns en sådan på fb. Ser sliten ut och kommer från Örebro. Rätt man?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback