2017-01-02, 16:50
Medlem
jah_man2s avatar
Jag var där strax efter det hände. Såg inte exakt vad som hände men i tumultet efteråt så såg jag en snubbe som skällde på en tjej och det lät som att han skyllde på henne innan han sprang ut på torget. Enligt fler jag pratat med efteråt så var den samma person som knuffade 5 - åringen.

Och nej,han var inte skandinav.
Citera
2017-01-02, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Och vad i hela friden har våldtäktsstatistik från Danmark att göra? Och nej nej nej, inte ens om jag erbjöds 10 mille skulle jag rösta på SD. Jag tycker att många flyktingar blir orättvist behandlade och dom behöver mer stöd

GM kan vara pursvensk. Men majoriteten av de som bor i det här landet tänker direkt på att det är en nysvensk speciellt när signalementet är "man ca 20-25 år".

Kan ju knappast ha skadat en femåring med avsikt?
Hög som en skorsten?

Ifrågasätter du att den statistiken skulle skilja sig markant från den i Sverige?

0,7 danskar är våldtäktsman på 100 000 invånare.
18,1 afghaner, 31,8 Iran/Irak/Libanon och 25,1 Somalia per 100 000 invånare.

Det är värre i Sverige. Betydligt värre.

Hur blir flyktingar orättvist behandlade och på vilket sätt behöver de mer stöd?

Du tror på obegränsade resurser?
Citera
2017-01-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/w2wOo/femaring-skadad--knuffades-i-rulltrappan-av-okand-garningsman

En okänd man har först sparkat sönder ett fönster i en rulltrappa i Farsta centrum så det regnat glassplitter över människor.
Därefter har han knuffat en femåring i rulltrappan.
”Femåringen har fått ett öppet sår på ett ben och har även slagit i huvudet”, skriver polisen.
Nu jagar polisen gärningsmannen som flytt mot Farsta torg. Mannen ska vara mellan 20 och 25 år gammal.
Larmet till polisen kom klockan 13.12.

Nån som vet nåt?
Oj då! Då kunde man snabbt åldersbestämma!
Citera
2017-01-02, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag var där strax efter det hände. Såg inte exakt vad som hände men i tumultet efteråt så såg jag en snubbe som skällde på en tjej och det lät som att han skyllde på henne innan han sprang ut på torget. Enligt fler jag pratat med efteråt så var den samma person som knuffade 5 - åringen.

Ingen SKIDÅKARE med andra ord.

Gud vad förvånad jag blir.

Då kommer GM vara under 18 när han åtalas då..
Citera
2017-01-02, 17:04
Medlem
NurseDiesels avatar
Märkligt formulerat av Expressen.

"Enligt polisens uppgifter ska mannen som slog sönder glasrutan sedan ha misshandlat ett barn på platsen.
– Alla sa att det var ett barn, men jag såg inte det, säger vittnet."

Man skriver inledningsvis om "knuff-incidenten" i artikeln och senare om "misshandeln". Två olika barn eller bara rörigt skrivet?

Det här var gulligt:
"– Det hände något som gjorde att han blev arg, han hade sönder en glasruta och knuffade ett barn som ramlade i rulltrappan, säger Albin Näverberg, vid polisens länskommunikationscentral i Stockholm."
Naaaaaah....ja men då så. Han bidde arg kraken! It all makes sense.

http://www.expressen.se/nyheter/femaring-skadad--knuffad-i-rulltrappan/
Citera
2017-01-02, 17:11
Medlem
sajebiss avatar
Citat:

Hur så han ut för övrigt då, var han städad eller var det en pundartyp?

Du uppfattade möjligtvis inte vilket språk han pratade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
6 sidor där folk debatterar sannolikheten i att det är en utländsk GM eller inte. FB i ett jävla nötskal numera.

Speciellt med tanke på att det alltid är ett MENA. Varför diskutera det.
Citera
Medlem
Tror vi ska ta det här fallet med en nypa salt. Kan vara ett fyllo som raglat omkring eller en familjegrej.
Citera
2017-01-02, 17:13
Medlem
"Mörka" signalementet betyder för mig att det inte rör sig om en svensk gärningsman. Oavsett i detta fall så är det för bedrövligt OM det var med avsikt. Var personen drog eller alkohol påverkad och inte kunde föra sig är det ju en mer tragisk olycka. Tack och lov så blev det inte några större skador enligt vad som rapporterats.
Citera
2017-01-02, 17:15
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Hur så han ut för övrigt då, var han städad eller var det en pundartyp?

Du uppfattade möjligtvis inte vilket språk han pratade?

Han skrek på svenska med brytning.
Citera
2017-01-02, 17:16
Medlem
moondawns avatar
Citat:

Var såg aset ut att komma ifrån då ?
Citera
2017-01-02, 17:21
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Intressant att det finns ett "ålderssignalement" men inget "utseendesignalement" - om iakttagaren som såg förövaren kunde uppge ett rimligt åldersintervall så borde personen ifråga även uppmärksammat andra personlighetsdrag.

Där har du helt rätt i din iakttagelse, och med den öppnar du även för frågan "varför", - vi har blivit alltför vana vid utelämnande av viktiga uppgifter pga en hysteri som rått i samhället en längre tid, min förhoppning är att nyktra, klarsinta påpekanden som detta återigen får betydelse.
"Spaningsskäl" är ju uteslutet då polis varken spanar, utreder eller bekämpar brott per se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in