Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-18, 15:38
  #5665
Medlem
Hej!

Jag köpte en begagnade Wii med tanken på att köra spel via USB loader.
När jag startar skärmen finns det inte någon Homebrew Channel eller USB Loader då tänkte jag "enheten är inte softmodad" sedan stoppade jag SD kortet fanns i Wii:n i min dator och i den fanns USB Loader, bootmii etc, det betyder att kanske alla kanaler borttagna eller har inte installerats på Wii.
Versionen på min Wii är 4.3E
Jag vill Softmoda den men jag vill inte bricka den så klart så jag har tre frågor:

Fråga 1
Hur vet jag att min Wii är redan Softmod?

Fråga 2
Får jag köra vilken tutorial som helst för att softmoda den om den är redan softmodad utan att bricka den?

Fråga 3
Det finns hur många tutorial om Softmod som helst. Har ni förslag om en bra tutorial för Homebrew Chanel och USB Loader GX? Jag är jätte förvirrad och behöver hjälp.

Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av Reborn-swe 2016-11-18 kl. 15:58.
Citera
2017-01-01, 14:23
  #5666
Medlem
st0ckiss avatar
Kan man softmodda ett Wii som redan har ett chip installerat?
Citera
2017-01-01, 20:38
  #5667
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Kan man softmodda ett Wii som redan har ett chip installerat?
Japp, det funkar fint.
Citera
2017-01-01, 20:43
  #5668
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Japp, det funkar fint.
Perfekt. Tack så mycket!
Är det bara att följa instruktionerna för Modmii då?
Citera
2017-01-01, 20:47
  #5669
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Perfekt. Tack så mycket!
Är det bara att följa instruktionerna för Modmii då?
Jag följde denna guide för mitt förra chippade Wii: https://sites.google.com/site/completesg/hacking-guide

Så, ja, det är ganska basic.
Citera
2017-01-02, 10:53
  #5670
Medlem
Gosifs avatar
Jag har upptäckt då och då att sparningar försvinner när jag använder emulatorer på mitt wii. Speciellt snes-emulatorn. Vad beror det på? Spelade något dygn Earthbound men vips när strömmen gick i kvarteret och kom tillbaka så var allt borta, trots att jag sparat i jämna mellanrum.

Citat:
Ursprungligen postat av Reborn-swe
Hej!

Jag köpte en begagnade Wii med tanken på att köra spel via USB loader.
När jag startar skärmen finns det inte någon Homebrew Channel eller USB Loader då tänkte jag "enheten är inte softmodad" sedan stoppade jag SD kortet fanns i Wii:n i min dator och i den fanns USB Loader, bootmii etc, det betyder att kanske alla kanaler borttagna eller har inte installerats på Wii.
Versionen på min Wii är 4.3E
Jag vill Softmoda den men jag vill inte bricka den så klart så jag har tre frågor:

Fråga 1
Hur vet jag att min Wii är redan Softmod?

Fråga 2
Får jag köra vilken tutorial som helst för att softmoda den om den är redan softmodad utan att bricka den?

Fråga 3
Det finns hur många tutorial om Softmod som helst. Har ni förslag om en bra tutorial för Homebrew Chanel och USB Loader GX? Jag är jätte förvirrad och behöver hjälp.

Tack på förhand.

Googla på: How to softmod wii 4.3E
__________________
Senast redigerad av Gosif 2017-01-02 kl. 10:55.
Citera
2017-02-19, 21:05
  #5671
Medlem
Hej!

Jag har ett Nintendo Wii som är softmoddat.
Kör USB Loader GX, WBFS Manager att föra över filer till ett USB-minne.
Nu till mitt problem, allt kommer upp i USB Loader, men när jag startar ett spel ifrån usb-minnet så är
det som att det bootar om, och jag kommer tillbaka till HomeBrew menyn.
Den gör precis likadant på varenda spel, har provat det mesta jag kan komma på.
Inget verkar hjälpa.
Någon som har något tips? Är inte nyaste versionen utav USB Loader, utan näst nyaste tror jag.
Kör jag nyaste versionen utav USB Loader så hittar den inte ens USB alls.

Någon som har något tips???
Citera
2017-03-10, 21:25
  #5672
Avstängd
Är det värt att köpa ett gammalt wii för att spela gamla zelda? Eller super mario?
Tänkte ha det i sommar stugan och kommer inte spela så mycket med barnen. Är det gamla zelda bra?
Vill inte köpa nitendo switch.
Citera
2017-03-17, 09:18
  #5673
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Är det värt att köpa ett gammalt wii för att spela gamla zelda? Eller super mario?
Tänkte ha det i sommar stugan och kommer inte spela så mycket med barnen. Är det gamla zelda bra?
Vill inte köpa nitendo switch.
Beror förstås på hur mycket pengar du vill lägga...
Men för ungefär 500:- så bör du få en komplett konsol+några spel.
Det tycker jag absolut det kan vara värt.
Citera
2017-03-17, 10:10
  #5674
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Är det värt att köpa ett gammalt wii för att spela gamla zelda? Eller super mario?
Tänkte ha det i sommar stugan och kommer inte spela så mycket med barnen. Är det gamla zelda bra?
Vill inte köpa nitendo switch.

Finns massor med roliga spel till Wii, så för rätt peng är det ju lätt värt det. Du har ju både twilight princess och skyward sword, sedan super mario galaxy 1 & 2, mario kart, nsmb m.m. m.m.
Citera
2017-03-20, 14:55
  #5675
Medlem
Fishdickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Finns massor med roliga spel till Wii, så för rätt peng är det ju lätt värt det. Du har ju både twilight princess och skyward sword, sedan super mario galaxy 1 & 2, mario kart, nsmb m.m. m.m.

Köp ett wii u istället tycker jag. Lättare att modda går inte! Samt du kan spela gamla wii,gamecube,n64,snes,nes,nds genom virtual console. Då kan du tom spela twilight princess samt wind waker i HD samt uppgraderat.

Busenkelt att ladda ner spel. Så satsa på det istället tycker jag om du vill ha tillgång till ett stort bibliotek av spel till en rätt billig kostnad.

Nu kan du ju göra som jag köpa ett wii u när switch och zelda breath of the wild släpptes vilket jag hunnit spendera ungefär en timme med och kan bara säga att jag är riktigt imponerad än sålänge!
Jag är riktigt nöjd att jag köpte ett wii u kan jag säga och vill jag spela några av wii spelen är det busenkelt!

Bara det att med ett knapptryck så kan du spela spelet i full fps och bra grafik direkt i handkontrollen, bra om man inte kan använda tvn eller inte är i närheten.
Citera
2017-08-14, 21:35
  #5676
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishdicks
Köp ett wii u istället tycker jag. Lättare att modda går inte! Samt du kan spela gamla wii,gamecube,n64,snes,nes,nds genom virtual console. Då kan du tom spela twilight princess samt wind waker i HD samt uppgraderat.

Busenkelt att ladda ner spel. Så satsa på det istället tycker jag om du vill ha tillgång till ett stort bibliotek av spel till en rätt billig kostnad.

Nu kan du ju göra som jag köpa ett wii u när switch och zelda breath of the wild släpptes vilket jag hunnit spendera ungefär en timme med och kan bara säga att jag är riktigt imponerad än sålänge!
Jag är riktigt nöjd att jag köpte ett wii u kan jag säga och vill jag spela några av wii spelen är det busenkelt!

Bara det att med ett knapptryck så kan du spela spelet i full fps och bra grafik direkt i handkontrollen, bra om man inte kan använda tvn eller inte är i närheten.

Vet du om att man kan spela 3ds-spel ett moddat wii u? För jag har ett wii u som tur är
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback