Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-31, 16:06
  #1
Avstängd
Avstängd?
Citera
2017-01-01, 10:26
  #2
Moderator
Tinuviels avatar
Om det står "Avstängd" under ditt användarnamn är du avstängd, står det "Medlem" är du inte avstängd.
Citera
2017-01-01, 19:34
  #3
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om det står "Avstängd" under ditt användarnamn är du avstängd, står det "Medlem" är du inte avstängd.

I avstängningar står det bannlyst, det går inte att få in i systemet att bannlysta får bannlyst och temporärt avstängda just den benämningen? Kanske har diskuterats tidigare, då får detta hamna i icke synliga inläggen
Citera
2017-01-01, 22:26
  #4
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
I avstängningar står det bannlyst, det går inte att få in i systemet att bannlysta får bannlyst och temporärt avstängda just den benämningen? Kanske har diskuterats tidigare, då får detta hamna i icke synliga inläggen
Jo, så är det. Står det Avstängning under användarnamnet kan det handla om avstängning i en vecka, en månad, sex månader eller för alltid (bannlysning). Systemet gör ingen skillnad på detta. Finns det någon egentlig poäng med att särskilja ut de bannlysta?
Citera
2017-01-01, 22:37
  #5
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jo, så är det. Står det Avstängning under användarnamnet kan det handla om avstängning i en vecka, en månad, sex månader eller för alltid (bannlysning). Systemet gör ingen skillnad på detta. Finns det någon egentlig poäng med att särskilja ut de bannlysta?

Personligen tycker jag det då en bannlysts persons inlägg kan stå kvar och då citeras med eventuell fråga. Står det bannlyst så borde de flesta avstå att i alla fall ställa frågor i en tråd till den personen.

Inte kanske det största problemet men skulle tydligöra.
Citera
2017-01-02, 18:38
  #6
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Personligen tycker jag det då en bannlysts persons inlägg kan stå kvar och då citeras med eventuell fråga. Står det bannlyst så borde de flesta avstå att i alla fall ställa frågor i en tråd till den personen.

Inte kanske det största problemet men skulle tydligöra.
En diskussion kan ju leva vidare även om TS blivit bannlyst.
Citera
2017-01-02, 18:46
  #7
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En diskussion kan ju leva vidare även om TS blivit bannlyst.

Absolut, och det är inte det jag far efter utan jag ser några som svarar och ställer frågor till personer som är bannlysta, men verkar tolka de som att personen är temporärt avstängd.
Citera
2017-01-02, 21:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jo, så är det. Står det Avstängning under användarnamnet kan det handla om avstängning i en vecka, en månad, sex månader eller för alltid (bannlysning). Systemet gör ingen skillnad på detta. Finns det någon egentlig poäng med att särskilja ut de bannlysta?


Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Personligen tycker jag det då en bannlysts persons inlägg kan stå kvar och då citeras med eventuell fråga. Står det bannlyst så borde de flesta avstå att i alla fall ställa frågor i en tråd till den personen.

Inte kanske det största problemet men skulle tydligöra.


Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En diskussion kan ju leva vidare även om TS blivit bannlyst.

Jag håller med om att det skulle kunna tydliggöra om en medlem är avstängd eller bannlyst. Åtminstone för oss nyare skribenter som kan ha ganska dålig koll på om vi citerar och/eller ställer frågor till avstängda eller bannlysta medlemmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback