Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-29, 12:34
  #409
Medlem
Det finns massor av bra på deras forum. Den jag köper av heter Boyette och är billig, hans priser ser du längre upp.
2016-12-29, 13:41
  #410
Medlem
Nu har jag testat både iptvking och rapid 24h vardera på min smart-tv.

Min uppfattning är att bildkvalitén på iptvking är bättre. På rapid så kan det haka upp sig och jag får byta kanal för att få det att snurra igen. Med andra ord mer ostabilt hos rapid.

Någon med liknande uppfattning?
2016-12-29, 14:01
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrrysov
Nu har jag testat både iptvking och rapid 24h vardera på min smart-tv.

Min uppfattning är att bildkvalitén på iptvking är bättre. På rapid så kan det haka upp sig och jag får byta kanal för att få det att snurra igen. Med andra ord mer ostabilt hos rapid.

Någon med liknande uppfattning?
Ladda ner både iptvking och rapidiptv m3u-filerna du fått skickat till dig och jämför dom i notepad så ser du att de länkar till exakt samma strömmar så är bara inbillning alternativt andra orsaker, som att du tex testat rapid på kvällen när många använder nätet och iptvking på dagen när det är lugnare.
2016-12-29, 14:04
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Ladda ner både iptvking och rapidiptv m3u-filerna du fått skickat till dig och jämför dom i notepad så ser du att de länkar till exakt samma strömmar så är bara inbillning alternativt andra orsaker, som att du tex testat rapid på kvällen när många använder nätet och iptvking på dagen när det är lugnare.
Båda är provade dagtid.

Iptvking har inte fryst en enda gång, medan rapid gör det 5-6ggr per 20 min. Samt HD-kvalitén upplever jag som betydligt bättre på iptvking än rapid.

Vet inte vad det beror på.
2016-12-29, 14:06
  #413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrrysov
Båda är provade dagtid.

Iptvking har inte fryst en enda gång, medan rapid gör det 5-6ggr per 20 min. Samt HD-kvalitén upplever jag som betydligt bättre på iptvking än rapid.

Vet inte vad det beror på.
Jämför filerna så kan du bekräfta/dementera.
2016-12-29, 14:23
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Jämför filerna så kan du bekräfta/dementera.
Varför ska jag jämföra två textfiler när jag kan titta på tjänsterna i verkligheten på tv och se en tydlig skillnad.

Sitt du och syna dina textfiler med förstoringsglas och sprid sen budskapet att det kan bara inte vara någon skillnad på rapid och iptvking.
2016-12-29, 14:38
  #415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrrysov
Varför ska jag jämföra två textfiler när jag kan titta på tjänsterna i verkligheten på tv och se en tydlig skillnad.

Sitt du och syna dina textfiler med förstoringsglas och sprid sen budskapet att det kan bara inte vara någon skillnad på rapid och iptvking.
Är upp till dig om du vill lösa problemet, mig spelar det ingen roll om du lägger timmar på att leta spöken (eller betalar dubbla priset för att stilla spökena) när det tar 1 minut att se om problemet ligger hos tjänsteleverantören eller på annat håll.
Är det någon skillnad så ligger problemet antagligen hos leverantören, är det ingen skillnad så ligger problemet någon annanstans. Så enkelt är det.

ping clientportal.link kommer resolvas av samma DNS-server då den inte har med iptv-leverantören att göra, och ge samma ip-adress, och dessa ip-adresser kommer ha exakt likadan svarstid och ta exakt samma route oavsett om du tar ctrl+c från iptvkings eller rapidtv's m3u-fil när du kör ping, traceroute, eller telnet.
__________________
Senast redigerad av workinman 2016-12-29 kl. 14:43.
2016-12-29, 17:40
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Vart köpte du den? hittar bara massa ryska sidor :P
På Aliexpress.
2016-12-29, 18:06
  #417
Medlem
Machiavellys avatar
Finns massa filmer på IPTV. Tror jag har den Rapid, fick den av farsan så vet inte ens riktigt vilken jag har. Men det fanns som sagt en massa filmer & serier, men letade specifikt efter Game of Thrones, hittade bara från Säsong 5, finns det inte säsong 1-5 också? VOD- någonting stod det.

Mvh
2016-12-29, 18:10
  #418
Medlem
Machiavellys avatar
Hur säkert är det här rent juridiskt? Kan vi som utnyttjar tjänsen spåras & hamna risigt till?
2016-12-29, 18:28
  #419
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Hur säkert är det här rent juridiskt? Kan vi som utnyttjar tjänsen spåras & hamna risigt till?
Detta undrar jag också.

Använder faktiskt Flashback som referensram här. FB blev stämda för ca 15 år sedan för att det diskuterades pirat-tv, och har varit väldigt stränga med sitt förbud mot att snacka om det.
Denna tråden har fått leva i 2år så jag är övertygad om att Flashback haft advokater som analyserat om detta går under samma prejudikat/lag eller inte, och som kommit fram att detta inte räknas som pirat-tv på samma juridiska sett som den gamla typen av pirat-tv.

Antagligen räknas detta juridisk sett samma som tex dreamfilm, en streamingservice - de som har servrarna gör något illegalt, den som tittar gör inget illegalt.
2016-12-29, 19:07
  #420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonak
På Aliexpress.
vilket märke/säljare?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback