Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-26, 22:38
  #349
Medlem
Kör iptvking på kodi.. hur får jag kanal guiden att funka? står inget alls fast jag skriver in länken som står i deras guide. funkar det för någon annan? EPG = kanalguide? har jag rätt?
Mvh
2016-12-26, 22:42
  #350
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Kör iptvking på kodi.. hur får jag kanal guiden att funka? står inget alls fast jag skriver in länken som står i deras guide. funkar det för någon annan? EPG = kanalguide? har jag rätt?
Mvh

När jag hade min gratisperiod körde jag Kodi och laddade in EPG. EPG i sig verkade funka, men den var inte rätt, tror den låg fel i tid, men inget jag orkade engagera mig i då det var en testperiod.
2016-12-26, 23:52
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
När jag hade min gratisperiod körde jag Kodi och laddade in EPG. EPG i sig verkade funka, men den var inte rätt, tror den låg fel i tid, men inget jag orkade engagera mig i då det var en testperiod.

Exakt samma här för mig nåra veckor sedan, men nu när jag köpt ett år så funkar det ikke :/
2016-12-27, 11:19
  #352
Medlem
Har endast testat IPTVking via datorn men har nu installerat Kodi på AppleTV'n och skulle vilja testa där också då det förmodligen blir där man kör allt.
Får se om man kan få 24 timmar till så att man kan testa via AppleTV'n.

Någon som har jämfört tjänsterna IPTVking mot RapidTV?
2016-12-27, 11:40
  #353
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Hur byter man kanal med tangentbordet på Kodi? Alltså inte skriva in kanalnumret, utan +1 kanal.

Fråga 2. Hur sorterar man kanalerna eget behag? Nu är sverigelistan H2 på nr 1, og History Channel på nr 2 etc.
Hade velat ha SVT1 på nr 1, SVT2 på nr 2 etc.

En sak till, hur får man till programguide? Hittar inget för iptvking, så prövat lägga till rapidtv's guide http://secure.clientportal.link/epg/guide.xml.gz under xmltv
Som förklaras här https://support.rapidiptv.net/hc/en-...-addon-on-Kodi

Men får ingen guide.
Samma på iconerna.


Det står uppe i högra hörnet efter man restartat kodi och går in på tv:
"Importing guide from clients: 0%
Boomerang NL"
Står i en minut, sen kör den genom ett gäng kanaler jag inte hinner se under 1-2 sekunder sen är den klar, men fungerar inte.
__________________
Senast redigerad av AnOldBeginning 2016-12-27 kl. 12:09.
2016-12-27, 12:22
  #354
Medlem
Finns det någon som kör rapidiptv på enigma2? Deras instruktion för enigma2 funkar inte.
Länken för att ladda ner iptvplayern funkar inte. Det kanske finns någon annan instruktion?
Vill helst köra iptv på min vu+ box med enigma2.

/brian
2016-12-27, 13:49
  #355
Moderator
Falukropps avatar
Raderat en massa offtopicinlägg om PM hit och dit.

1) Forumet har synnerligen tydliga funktioner för att signalera nytt meddelande i inboxen. Det är helt redundant att skriva att man PM:at någon i tråden, vederbörande märker det ändå.

2) Vill man ha privat kontakt skickar man ett inititalt PM själv, istället för att be den man vill ha kontakt med att PM:a.

Vill inte se mer brus om PM i tråden.

//mod
2016-12-27, 14:28
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Men får ingen guide.
Samma på iconerna.

Det står uppe i högra hörnet efter man restartat kodi och går in på tv:
"Importing guide from clients: 0%
Boomerang NL"
Står i en minut, sen kör den genom ett gäng kanaler jag inte hinner se under 1-2 sekunder sen är den klar, men fungerar inte.

Samma för mig..
2016-12-27, 15:32
  #357
Medlem
Får ni svensk text från IPTVKing?
Kör via Kodi på AppleTV4.
2016-12-27, 16:08
  #358
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jperss10
Får ni svensk text från IPTVKing?
Kör via Kodi på AppleTV4.

Kanske lite OT men hur har du kodi på din AT4? Hade det innan men slutade fungera efter någon dag
2016-12-27, 16:20
  #359
Medlem
TMSs avatar
Hittade det jag sökte (kan ta bort detta)
__________________
Senast redigerad av TMS 2016-12-27 kl. 16:22.
2016-12-27, 17:23
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Kanske lite OT men hur har du kodi på din AT4? Hade det innan men slutade fungera efter någon dag

Följde bara guiden för att installera Kodi på AT4. Sen är guiden till att få in IPTVKing troligtvis från en äldre version av Kodi för allt såg inte likadant ut men det funkade till slut.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback