Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-31, 17:16
  #445
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Haha. Det stämmer ju ej. Det heter kanske bara Vista. Jag kan i princip noll när det kommer till sådant här. Hur gör jag för att ta reda på vad jag har för operativsystem mm. Vad behöver ni veta för att hjälpa mig med att uppdatera mitt Windows. =)

Du öppnar upp start och högerklickar på "Den här datorn" och väljer "Egenskaper" längst ner i menyn, då öppnas ett nytt fönster med information om din dator, bland annat vilket operativsystem som du använder.
Citera
2016-10-31, 17:22
  #446
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Du öppnar upp start och högerklickar på "Den här datorn" och väljer "Egenskaper" längst ner i menyn, då öppnas ett nytt fönster med information om din dator, bland annat vilket operativsystem som du använder.
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du kan gå in på startmenyn och sedan klicka med höger musknapp på Dator (Alternativt Den här datorn) och välja egenskaper.

Då får du upp ett fönster där du hittar information om vad du använder för Windows version.
Windows 7 Home Premium står det. Windows Experience Index behöver uppdateras, står det där också.

Fan! Jag måste gå en kurs, eller något, i detta. Att ha noll koll på något som jag använder många timmar varje dag, är ju inte så vettigt. Milt sagt.


EDIT: Måste logga ut nu. Tack för hjälp så här långt.
__________________
Senast redigerad av Softis... 2016-10-31 kl. 17:25.
Citera
2016-10-31, 17:49
  #447
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Windows 7 Home Premium står det. Windows Experience Index behöver uppdateras, står det där också.

Fan! Jag måste gå en kurs, eller något, i detta. Att ha noll koll på något som jag använder många timmar varje dag, är ju inte så vettigt. Milt sagt.


EDIT: Måste logga ut nu. Tack för hjälp så här långt.

Du finner tips och tricks hur man får hem uppdateringar under tråden om Windows 7. Bläddrar i inläggen som är från 2016.
Citera
2016-11-01, 12:08
  #448
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du finner tips och tricks hur man får hem uppdateringar under tråden om Windows 7. Bläddrar i inläggen som är från 2016.
Tack. =) Jag gör så.
Citera
2016-11-06, 00:08
  #449
Medlem
Mer och mer slutar fungera på Vista, nu senast filmer på Xhamster, på deras support står det att man ska ha senaste Flashplayer, jag klickade på den för att se om det gick att uppdatera den, men lyckades på nått sätt ta bort den ist.

När man försöker ladda ner flashplayer på Adobe händer ingenting.

Nån som har en lösning på det ??

Jag har tidigare försökt ladda ner Win 7 på datorn, men det övergår mina kunskaper, jag är en absolut nolla på datorer och programvara.
Citera
2016-11-06, 09:11
  #450
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Mer och mer slutar fungera på Vista, nu senast filmer på Xhamster, på deras support står det att man ska ha senaste Flashplayer, jag klickade på den för att se om det gick att uppdatera den, men lyckades på nått sätt ta bort den ist.

När man försöker ladda ner flashplayer på Adobe händer ingenting.

Nån som har en lösning på det ??

Jag har tidigare försökt ladda ner Win 7 på datorn, men det övergår mina kunskaper, jag är en absolut nolla på datorer och programvara.


Köp ny licens eller ny dator!
Citera
2016-11-06, 11:33
  #451
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
När man försöker ladda ner flashplayer på Adobe händer ingenting.

Nån som har en lösning på det ??

Vad exakt är det som händer när du dubbelklicka på installationsfilen?

Citat:
Jag har tidigare försökt ladda ner Win 7 på datorn, men det övergår mina kunskaper, jag är en absolut nolla på datorer och programvara.

Det finns mängder med bra inlägg hur man lättast utför detta. Sök under Windowsforumet så finner du detta. Eller tar hjälp av någon kunnig kompis eller bekant.
Citera
2016-11-06, 23:38
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad exakt är det som händer när du dubbelklicka på installationsfilen?




Det finns mängder med bra inlägg hur man lättast utför detta. Sök under Windowsforumet så finner du detta. Eller tar hjälp av någon kunnig kompis eller bekant.

Kommer upp en ruta där man klickar på "Kör" sen en till där man klickar på "Kör" sen händer ingenting. Klickar man på hjälp eller support så kommer man till MS sidor som är helt tomma.

När jag tidigare försökte ladda in Win 7, blev problemet moment 22 "Din webbläsare är föråldrad, ladda ner en nyare webbläsare", men det går inte att ladda ner nån nyare webbläsare, för min gamla stöder inte det"

Jag har laddat ner en guide som beskriver i klartext för en idiot som jag hur man gör, men det är samma där, jag kommer till sidor som verkar nerlagda, eller så stöder dom inte min webbläsare.

Vist kan jag köpa en ny dator, jag har redan en nyare där man är uppkopplad med allt och alla hela tiden, den gamla har jag när jag vill smyga ut på lite gråare zoner, och inte lämna en massa spår efter sig.
Datorn i sig (laptop 17") var en absolut värsting för 9 år sen och kostade då drygt 14", den är mycket fin, och det känns lite tråkigt att kasta den i soptunnan. Bla har den ett påkostat ljudkort, som både till ett ljudsystem jag har (som tillhör ljudkortet) och hörlurarna ger ett klockrent ljud, nyare apparater jag har som dator, iPad, och telefoner är inte ens i närheten ljudmässigt.

Jag får nog hitta en kunnig vän.
Citera
2016-12-25, 21:28
  #453
Medlem
lighten-ups avatar
Jag har 32-bitars installation av Vista på svenska på en äldre dator och vill nu installera om hela operativsystemet på den, men hur gör jag detta smidigast? Finns det några 32-bitars OEM-installationsfiler på svenska att få tag i?

Har även funderat på att kanske uppgradera till Windows 7, men är detta så klokt?
Vill helst av allt få till en ominstallation av 32-bitars Vista på svenska. Jag innehar faktiskt en OEM-installation av Vista på engelska, fast är inte så sugen på att installera den.

Tacksam för snabbt svar
__________________
Senast redigerad av lighten-up 2016-12-25 kl. 21:31.
Citera
2016-12-25, 21:37
  #454
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag har 32-bitars installation av Vista på svenska på en äldre dator och vill nu installera om hela operativsystemet på den, men hur gör jag detta smidigast? Finns det några 32-bitars OEM-installationsfiler på svenska att få tag i?

Har även funderat på att kanske uppgradera till Windows 7, men är detta så klokt?
Vill helst av allt få till en ominstallation av 32-bitars Vista på svenska. Jag innehar faktiskt en OEM-installation av Vista på engelska, fast är inte så sugen på att installera den.

Tacksam för snabbt svar

Det finns här, leta - http://getintopc.com/softwares/operating-systems/
Citera
2016-12-25, 21:51
  #455
Medlem
1FFs avatar
Här blir enklare - https://www.microsoft.com/sv-SE/down....aspx?id=15278
Citera
2016-12-25, 22:12
  #456
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det finns här, leta - http://getintopc.com/softwares/operating-systems/

Finns det verkligen ett svenskt OEM där? Ser nämligen ingen sådan när jag kollar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback