2016-12-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du har mycket åsikter om en annan postare, idiot, berusad, går på droger...
Inte så sansat precis.

Om du tar o ägnar din tid till att läsa igenom Fupen i stället för att posta tillmäten här, så kanske du också kan läsa dig till att Lotta faktiskt återupptog kontakten med Martin när han hade sagt att det var slut o hittat någon annan. Att hon sms-ade intensivt att han var hennes allt, att hon ville ha en framtid med honom - detta hennes sista dygn i livet. De hade dessutom på hennes initiativ bestämt att ses bara timmar senare när han kom hem till henne 4/6.

Du har HELT FEL om du tror att hon avslutat relationen - läs på!

Dessutom gjorde hon aldrig någon anmälan, hon snackade med polisen på kvällen 25/5 och ytterligare ett par gånger på polisens initiativ - de kom till o med hem till henne för att få henne att anmäla. Men hon vägrade eftersom hon vid den tidpunkten redan var igång med Martin igen.
Tycker fortfarande att du är en idiot, du är den enda här inne som sitter och försvarar idioten, du skuldbelägger offret, det är skit samma om hon så ville gifta sig med honom och skriver att hon älskar honom, han har ingen rätt att ge sig på henne, han slog ihjäl henne för att hon inte ville träffa honom, det fattar de flesta här inne förutom dig. Eller du tror att hon blev ihjälslagen för att han älskade henne och var rädd om henne. Så sent som igår skrev jag till en kvinna att jag saknade henne pussades å kramades i sms, men inte fan menade jag detta.
Hon vägrade anmäla honom för att hon var rädd för honom.
Sluta nu upp med att skämma ut dig, jag förstår att idioten är en förebild för dig, men när du växer upp så inser du att han borde låsas in på livstid, utan möjlighet till benådning.
Citera
2016-12-22, 15:53
Avslutad
Citat:
Men nu får du väl ändå skärpa till dig.
Vad Martin har gjort eller inte gjort kan vi väl ändå inte "döma" eller anklaga honom för här. Han har säker gjort mycket skit som inte kommit fram. Men innan vi skriver ner att han är skyldig till det ena eller andra måste vi väl ändå ha mer på fötterna än dina påståenden?

Låt honom dömas till lagens strängaste tidbestämda straff, det förtjänar han verkligen, precis som maken till kvinnan som knivskar med 40 hugg i garaget i Malmö. Två lika vedervärdiga brott som båda fick 18 år, men där det senare föregicks av planering, stort plåga för offret med långdraget förlopp där han återvände o skar halsen av henne. Dessutom flydde han från brottsplatsen o lät henne förblöda.

Men hitta inte på saker vi inte kan bevisa att Martin gjort, det räcker bra det han redan dömts för och 12 år + 10½ månad är faktiskt jäkligt lång tid. Han kommer fylla 46 år nästa gång han trampar fri mark.

Sanslösa Solglittret, har du tagit din medicin idag?
Jag konstaterar bara att han rimligtvis inte åkt dit varje gång han hittat på skit. Men visst, dumhuvudet Martin kanske var undantaget från regeln?

Du kallar Lotta för både det ena och andra, samt fantiserar om vem och hur hon var, utan att "ha på fötter". Minsta lilla "elakt" om Martin, och du kommer med pekpinnar till andra. Sitter du i glashus och kastar sten? Nyss läxade upp en annan användare för att använda ordet "idiot", men gör själv friskt detsamma, om Lotta. Och nu hoppar du på mig?

46 , och nästan 13 års tränande i finkan. Vid god vigör, för att slå ihjäl nästa Lotta med sina bara nävar. Det blir nog bra...
Citera
2016-12-22, 15:56
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Men nu får du väl ändå skärpa till dig.
Vad Martin har gjort eller inte gjort kan vi väl ändå inte "döma" eller anklaga honom för här. Han har säker gjort mycket skit som inte kommit fram. Men innan vi skriver ner att han är skyldig till det ena eller andra måste vi väl ändå ha mer på fötterna än dina påståenden?

Låt honom dömas till lagens strängaste tidbestämda straff, det förtjänar han verkligen, precis som maken till kvinnan som knivskar med 40 hugg i garaget i Malmö. Två lika vedervärdiga brott som båda fick 18 år, men där det senare föregicks av planering, stort plåga för offret med långdraget förlopp där han återvände o skar halsen av henne. Dessutom flydde han från brottsplatsen o lät henne förblöda.

Men hitta inte på saker vi inte kan bevisa att Martin gjort, det räcker bra det han redan dömts för och 12 år + 10½ månad är faktiskt jäkligt lång tid. Han kommer fylla 46 år nästa gång han trampar fri mark.

Är du en vänsterpartist?! 12-13 år lång tid för att ha mördat en människa, som han säger sig älskat, i berått mod? Niggah, please! Lotta kommer aldrig trampa mark igen - vad säger du om detta? Han är 46 år och har med lite tur då endast levt halva livet... Klart Martin skall livstids fängelse då han ej brydde sig om hon levde eller dog. Hoppas du är lika förstående om du själv och/eller någon närstående råkar ut för ett hemskt brott - själv skulle jag stå redo och göra det till min livsuppgift att ta svinet av daga den dagen denne ser dagsljus (ingen uppmaning, bara en reflektion)...

Sveriges veka lagar skapar, faan i mig, incitament för att folk skall begå grov brottslighet! Mörda någon, få 5 år i fängelse. Förskingra 25 miljoner 4 år i fängelse. De enda straffen som ligger i paritet med dess svårighetsgrad är narkotikasmuggling. Inte innehav dock, där är straffen helt åt helvete för långa...
Citera
2016-12-22, 16:07
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Är det slutgiltigt om inte Högsta Domstolen tar upp det ?

Japp så är det och man skall komma ihåg en sak. För att HD överhuvudtaget skall ta upp caset så skall i detta fallet åklagaren komma med något nytt som tidigare inte framkommits eller bevisats.
Om inte så kommer som sagt HD inte att ta upp det.

Rent teoretiskt så finns ju Europa domstolen men nej, jag är helt säker på att det är över nu. Är starkt tveksamt till att åklagaren överhuvudtaget kommer att försöka sig på att överklaga till HD.
Citera
2016-12-22, 16:09
Medlem
anarkias avatar
Rättelse. Skrev fel tidigare. Jag lider med HENNES familj, ska det stå.

När han fick livstid i Tingsrätten bröt han ihop. Tror inte någon tyckte synd om honom mer än han själv. Den jäveln mår väl gott nu i cellen när han fick höra den nya domen.
Nu kan han fortsätta bygga intelligensbefriad muskelmassa i fängelsegymet och se fram emot frigångar på stan. Ut kommer han som ännu mer kåkskadad och måste försöka ordna sitt liv. Hur gjorde han det förra gången. Jo, genom att skaffa en tjej som han tänkte flytta in till för att få tak över huvudet och när hon inte var tillräckligt medgörlig, enligt hans plan, slog han ihjäl henne.
Citera
2016-12-22, 16:32
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Här är fittan till GM som gjorde det.
https://www.facebook.com/martin.jonsson.754

Kvinnan kommer sannolikt att avlida av skadorna enligt senaste uppgifterna.

Synd att vi slutat med lobotomi det är det ända botemedlet för denna svaga kille.
förstå går inte..
Citera
2016-12-22, 16:33
Medlem
shorty81s avatar
[quote=anarkia|59375835]Rättelse. Skrev fel tidigare. Jag lider med HENNES familj, ska det stå.

efter 18 år ska det prövas
Citera
2016-12-22, 16:35
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarkia

När han fick livstid i Tingsrätten bröt han ihop. Tror inte någon tyckte synd om honom mer än han själv. Den jäveln mår väl gott nu i cellen när han fick höra den nya domen.
Nu kan han fortsätta bygga intelligensbefriad muskelmassa i fängelsegymet och se fram emot frigångar på stan. Ut kommer han som ännu mer kåkskadad och måste försöka ordna sitt liv. Hur gjorde han det förra gången. Jo, genom att skaffa en tjej som han tänkte flytta in till för att få tak över huvudet och när hon inte var tillräckligt medgörlig, enligt hans plan, slog han ihjäl henne.

Oj vad fel det var där ovan, tror det är lite lag i dag här
Efter 18 år ska det prövas om han ska utt ,det kan jag lova
Citera
2016-12-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anarkia

Ja, det är bara för bedrövligt. Han skulle aldrig vara på fri fot.

Jag vill gärna se på vilka grunder man släppte ut honom utan att kräva dagliga drogkontroller. Särskilt som man konstaterat att det bl.a. är anabola och droger som är direkt bidragande orsaker till våldsbrotten. Bortsett då från det kvinnohat som han delar med sin bror, Järnspettsmannen. Han slår på dom svagare.

Och vissa postare i denna tråd delar uppenbarligen hans världbild.

Anabola steroider ger honom muskelmassan som beväpnar honom med mordvapen (händerna). Det är det som ger honom Makt och Kontroll över människor. Han hotar och slår samt är totalt likgiltig och empatilös om de skador han lämnar efter sig.

De verkar snarast som att det är maktförstärkande. I hans värld.
Senast redigerad av Remark 2016-12-22 kl. 16:57.
Citera
2016-12-22, 16:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Stark kritik mot hovrättens dom: Förfärande dåligt

Domen är förfärande dålig. Jag tycker personligen att det är en självklarhet att livstidsstraffet skulle fastställas. Det här är en person som har utfört en bestialisk gärning mot en skyddslös person i personens egna hem. Dessutom är han straffad tidigare för övergrepp. För mig är det självklart att han skulle ha ett livstidsstraff, säger han.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6594696

Citat:
I dag kommer hovrättens dom, efter det uppmärksammade mordet på 41-åriga Lotta Rudholm i juni i år. Maria Hallenius Henrysson, socionomer utan gränser, vill förändra samhällets hantering av våld mot kvinnor.
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3702032

Jag håller med, men HD har satt milstolpen och det för att lagrådet surnade till. Jävligt osmakligt måste jag säga. Däremot så är det bara att kämpa på och göra sin röst hörd. Klaga och skriva bäst man orkar.

Sen det här med det slappa språket i domslutet där man helt känslolöst skriver om offrets anhöriga som att ja,ja vi ger schablonbeloppet till dom som förlorat en anhörig. Och det efter man konstaterat vilken allvarlig brottslighet den här mannen begått under sitt vuxna liv. Lagen är inte mycket till för brottsoffer vilket är en stor jävla skam-. Skäms på er tamej fan.
Citera
2016-12-22, 16:56
Medlem
Drapåtrissors avatar
Redan om tolv år kan han vara ute igen då praxis är att släppa dömda när 2/3 av straffet är avtjänat. Dessutom räknas tiden i häktet av så det blir nog även obevakade permissioner ganska tidigt tyvärr.
Citera
2016-12-22, 17:15
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Redan om tolv år kan han vara ute igen då praxis är att släppa dömda när 2/3 av straffet är avtjänat. Dessutom räknas tiden i häktet av så det blir nog även obevakade permissioner ganska tidigt tyvärr.

Sen beror det på vad det är för brott du har gjort, graden i brottet och annat spelar in,kan hända det tar psyk undersköning också det hoppas jag för han är fan inte frisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in