Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-18, 01:30
  #1
Medlem
Död o återfödd har bett mig att återigen företräda honom, då han vägrar använda sig av multipla konton.


Nu har det hänt igen, Flashbacks notoriske regelbrytande marodör-moderator KimNeilJung har återigen slungat iväg ett gäng fullständigt regelvidriga varningar mot Död o återfödd, så att han återigen blivit avstängd!


HÄXJAKTEN TILLÅTS FORTSÄTTA !!!

KIMNEILJUNGS SENASTE REGELVIDRIGHETER MOT DOÅ:


-------------------------------------


2015-08-20 09:44

0.03 Trams och off-topic, KimNeilJung

Hjälp! Jag tror att jag har brutit foten

Kobold:

Jag tog en genväg genom ett skogsparti på vägen hem idag och lyckades snava i mörkret. Nu tror jag att min fotled är bruten eller åtminstone väldigt illa stukad. Jag försöker få ner svullnaden med en isblåsa men det hjälper föga. Jag har bara Ipren som smärtstillande. Skulle någon vänlig själ kunna hela mig? Går det att göra utan att behöva träffa mig i verkligheten?

Tack än en gång till alla som healat.


Död o återfödd:

Intressant att just DU tror på healing... du som brukar racka ner på allt övernaturligt...


-------------------------------------


2015-09-15 20:57

0.03 Trams och off-topic, T-80U

NATO-flyg över Sverige?

iSlash:

Igår vid 17-tiden såg jag två militära jetplan som flög söderut över centrala Skåne. Inget konstigt med det, det händer ju ibland, även om det inte är lika ofta nu som när det fortfarande fanns flygbaser här.

Planen flög på ganska låg höjd, skulle gissa på kanske 500 meter - strax under molnen var det iaf, så det dånade ganska bra. Dock tyckte jag att de inte riktigt lät som Gripenplan brukar låta. Nu är jag som sagt ingen flygplansexpert så det var kanske bara inbillning. I alla fall var det just ljudet som fick mig att titta på himlen efter planen och jag fick syn på dem bakifrån när de kom fram bakom ett stort träd.

Det bör här påpekas att jag nyss provat ut glasögon då jag har ett visst behov och av denna anledning ska man förstås ta detta med en nypa salt. Det var nämligen så att jag nästan tappade hakan, för under de två-tre sekunder jag såg dem skulle jag nästan kunna slå vad om att de hade dubbla stjärtparti! Med en flygplansigenkänningskunskap som visserligen passerat sin bäst före-datum skulle jag säga F15 Eagle (F14 är ju naturligtvis fullständigt uteslutet).

Så: har jag hallissar eller finns det någon som också såg dem och i så fall kan säga att det var Gripen? Finns det ens några flygvapen runt södra Östersjon som har Eagle eller liknande?


Död o återfödd:

NATO-flygen kränker ju svenskt luftrum dagligen och stundligen med sina sprayande chem-plan (nu ber jag er att inte börja gå off-topic här, det finns redan en tråd om chemtrailandet som pågår främst i NATO-länderna här på Flashback), säker på att det inte var nåt sånt du såg?

Passade du på och ta nån bild?


-------------------------------------


2015-09-17 20:43

0.03 Trams och off-topic, KimNeilJung

Tråden om Chemtrails [sammanslagen tråd]

lorddesh:

YouTube är höjden av pålitlighet, NASA är bluffmakare. Vilken sinnessjuk värld lever du i egentligen - du måste själv förstå att alla andra lever i den riktiga världen?


Död o återfödd:

Vilken värld lever du i, om du på fullt allvar påstår att vi knallade omkring på månen sex gånger på raken under farfars teknologiskt primitiva tid...

VAKNA !!!


-------------------------------------


2015-09-17 20:43

0.03 Trams och off-topic, KimNeilJung

Tråden om Chemtrails [sammanslagen tråd]

lorddesh:

Jag ser en jämförelse med asbest, och att dess hälsorisk länge ignorerades.
Var är dina studier som visar att chemtrails är farliga - eller ens existerar?
Dito finns naturligtvis för asbest.


Död o återfödd:

Studier som visar att chemtrails kanske inte är det nyttigaste att inandas hänvisas till i följande två eminenta, prisbelönta vetenskapsdokumentärer:

What in the world are they spraying + Why in the world are they spraying:

https://www.youtube.com/watch?v=jf0khstYDLA
https://www.youtube.com/watch?v=mEfJO0-cTis


Har du personligen sett dessa två dokumentärer?

De är ju väldigt kritikerrosade bägge två, men vilken gillar du bäst?


-------------------------------------


2015-09-17 20:44

0.03 Trams och off-topic, KimNeilJung

Tråden om Chemtrails [sammanslagen tråd]

JustBecause:

Ringt SAS än?


Död o återfödd:

Chemtrail airplane, SAS SK4412/SAS4412, Trondheim Norway, August 15, 2015

https://www.youtube.com/watch?v=I_nU56ObEzo

Kommentar?


-------------------------------------


Förutom ovanstående fyra horribla trams-varningar, så fick DoÅ en varning av Cousin Cocaine för att förment ha avslöjat identiteten hos någon av marodör-moderatorerna. Delegerat till Cousin Cocaine av KimNeilJung?


-------------------------------------


VARFÖR TILLÅTS KIMNEILJUNG FORTSÄTTA SIN KRIMINELLA HÄXJAKT MOT DOÅ?

ADMINS, VAD HAR NI TILL ERT FÖRSVAR?


Mitt tips, KimNeilJungs medkumpan Najas (dessa två som kapade DoÅs stora Geocentrism-tråd) kommer i vanlig ordning försvara KMJ alla regelvidrigheter...


----------------


Med vänligaste hälsningar,

AIK
Citera
2015-10-18, 09:12
  #2
Medlem
Emerains avatar
Död o återfödd stängdes av för brott mot regel 2.01 Ohörsamhet 2015-09-21 klockan 16:27. (FB) Död o återfödd avstängd för Ohörsamhet

På den tiden hade han samlat på sig 6 olika varningar, men om jag är lite snäll så kan jag räkna ihop de två sista till en varning, de är ju ändå utdelade med 1 minuts mellanrum. Så ska du presentera varningar för omvärlden för att visa hur dåligt du tycker du blivit behandlad så kan du åtminstone vara lite mera uppriktig än vad du är.

Jag tänker göra det lite enkelt för mig och säga du, och med du så syftar jag på Död o återfödd, så vi alla är med på valet av pronomen och syftning.

Du, död o återfödd, missade att nämna en varning för regel 0.06. Vill du diskutera dina varningar och avstängnignar så gör du det här, inte hoppa in i en annan tråd i Om Flashback och försöka driva dina teser överallt.

Du missade också att nämna en varning för brott mot regel 1.06, användarnas anonymitet, en av Flashbacks viktigaste och mest heliga regler. Vill en användare vara anonym så ska andra inte ens försöka spekulera i det. Ingen spekulering, inga tjafs, och vi har absolut inget utrymme för skämt.

Dessa 5/6 varningar fick du tag på på mindre än 1 månad. Om vi räknar det som 6 varningar så har du fått 3 av KimNeilJung, räknar vi det som 5 så har du fått 2 av KimNeilJung. 2/5, det är inte någon häxjakt där. Dina varningar av KimNeilJung är också oftast för flera inlägg, så det är mycket du kommit undan med där.

Ska vi gå in mer så fick du dina 3 (eller 4) sista varningar inom 4 dagar från varandra. Detta är dessutom i 3 olika forumsdelar. Det är många varningar på kort tid. Död o återfödd är ingen mönsteranvändare, och är inte utsatt för en häxjakt.

Andra användare hade åkt på avstängnignar också om de gjort samma systematiska regelbrott. Det är ingen moderator som är ute efter dig, Död o återfödd. Du borde lära dig att hålla dig inom regelverket även om du känner dig provocerad av vad du tycker är andras okunskap eller bristande respekt för vad du tycker är dina fantastiska teorier.
Citera
2015-10-18, 14:12
  #3
Medlem
Emerains avatar
Värt att göra extradubbeltydligt är också följande om varningen för 1.06. Vi har varken bekräftat eller förnekat något rörande identiteterna, vi har inte uttalat oss alls i frågan. Vad vi däremot har gjort är att fortsätta driva hållningen att ALL spekulation kring en användares identitet är förbjuden i alla dess former. Ingen moderator kan dela ut varningen själv, för brott mot regel 1.06 (likt alla 1.xx-brott) så bestäms åtgärden genom omröstning bland alla moderatorer. Det är ingen delegation till någon annan. Hade det dessutom varit så som du säger, att "identiteten avslöjades" istället för bara spekuleringar, så hade Död och återfödd inte klarat sig med en varning, det är avstängning som gäller för sådana regelbrott.
Citera
2015-11-21, 09:28
  #4
Avstängd
Inte bara fortsätter häxjakten utan dessutom tillåter modsen total ot trams om Död o återfödd när han är avstängd och inte ens kan försvara sig. Människorna som skriver dessa saker om han blir aldrig avstängda men han blir det. Det är uppenbarligen 2 helt skilda regelverk som gäller här. Nej ni behöver inte försöka förklara ert hyckleri, vill bara att folk som är genuint nyfikna om saker och ting vet hur det funkar här, det finns ingen yttrandefrihet om du inte är på "samma sida" som modsen.
Citera
2015-11-21, 21:37
  #5
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl
Inte bara fortsätter häxjakten utan dessutom tillåter modsen total ot trams om Död o återfödd när han är avstängd och inte ens kan försvara sig. Människorna som skriver dessa saker om han blir aldrig avstängda men han blir det. Det är uppenbarligen 2 helt skilda regelverk som gäller här. Nej ni behöver inte försöka förklara ert hyckleri, vill bara att folk som är genuint nyfikna om saker och ting vet hur det funkar här, det finns ingen yttrandefrihet om du inte är på "samma sida" som modsen.

RP:a gärna de inlägg som är OT/trams om honom när han är avstängd. Vi kan säkert ha missat några, men normalt så fortsätter inte Feedbacktrådar när den TS blivit avstängd. Till viss del beroende på om det utvecklats en mer allmän diskussion, då kan de ibland fortsätta.
Citera
2015-11-23, 16:25
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av najas
RP:a gärna de inlägg som är OT/trams om honom när han är avstängd. Vi kan säkert ha missat några, men normalt så fortsätter inte Feedbacktrådar när den TS blivit avstängd. Till viss del beroende på om det utvecklats en mer allmän diskussion, då kan de ibland fortsätta.

1. Nej jag är inte här för att sköta ert jobb, har mod gjort en post efter dessa poster med "en generell uppmaning till skärpning" men ändå inte tagit bort tramset är det rätt uppenbart att det enbart är vissa som skall skärpa sig ändå.

2. Trollen som postade detta har samtliga över 2000 poster, 50% av allt dom skriver i just den forumdelen är OT, trams eller påhopp men ändå stängs dom aldrig av så att RP:a folk som har carte blanche av modsen eller är mods, vilket känns mest troligt är ju bara helt onödigt.
Citera
2015-11-24, 00:13
  #7
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl
1. Nej jag är inte här för att sköta ert jobb, har mod gjort en post efter dessa poster med "en generell uppmaning till skärpning" men ändå inte tagit bort tramset är det rätt uppenbart att det enbart är vissa som skall skärpa sig ändå.

2. Trollen som postade detta har samtliga över 2000 poster, 50% av allt dom skriver i just den forumdelen är OT, trams eller påhopp men ändå stängs dom aldrig av så att RP:a folk som har carte blanche av modsen eller är mods, vilket känns mest troligt är ju bara helt onödigt.
Bättre än så behöver du göra. Påstår du att vi prioriterar och favoriserar vissa så får du allt visa på det, inte komma med tomma anklagelser.
Vi sa att du skulle visa på trams, exempelvis genom att skicka rp: s. Men eftersom du vägrar så kan vi inte göra mer. Har du mer allmänna klaganden så får du ta dem i en tråd utanför Feedback-forumet.
Citera
2016-12-22, 07:28
  #8
Medlem
flukkes avatar
Ledsen för bump men hittade ingen tråd.

Glad att Död o återfödd är nu avstängd igen efter en kort comeback.
Varför blir inte denna användaren permanent bannad efter alla avstängningar?
Citera
2016-12-27, 18:14
  #9
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Ledsen för bump men hittade ingen tråd.

Glad att Död o återfödd är nu avstängd igen efter en kort comeback.
Varför blir inte denna användaren permanent bannad efter alla avstängningar?
För att, som visar sig genom en sökning i avstängningsforumet, så är Död och återfödd bara avstängd för brott mot regel 2.01. I nuvarande regelverk är inte upprepade avstängningar för 2.01 skäl för bannlysning.
Citera
2016-12-29, 22:12
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
För att, som visar sig genom en sökning i avstängningsforumet, så är Död och återfödd bara avstängd för brott mot regel 2.01. I nuvarande regelverk är inte upprepade avstängningar för 2.01 skäl för bannlysning.


Jag har inte koll på vem den användaren är men med vad är skäl för ban?
Citera
2016-12-30, 11:59
  #11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ULKUCU
Jag har inte koll på vem den användaren är men med vad är skäl för ban?
Som regelsidan anger:
Citat:
Användare som begår särskilt allvarliga regelbrott kan bli avstängda från forumet i sex månader utan föregående avstängning. De kan även bli permanent bannlysta.
Tidigare räknades upprepad ohörsamhet till detta, men så är inte längre fallet.
Citera
2017-06-03, 07:42
  #12
Medlem
-X-hellfires avatar
Vet inte om jag missat något men borde inte Död o återfödd vara tillbaka från 6 månaders avstängning vid det här laget?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback