2016-12-19, 23:41
Medlem
Enligt P1 Daniel Alling förnekar myndigheterna att det handlar om någon tjetjen !
Citera
2016-12-19, 23:41
Medlem
XaoqcHs avatar
Något är suspekt gällande föraren. Var han eller inte etnisk polack? Eller är han invandrare bosatt i Polen?
Citera
2016-12-19, 23:42
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Möjligheten finns, men det kan ju också vara så att de vill ha en en bättre rapport över dödade/skadade än det som finns i nuläget. Jag misstänker att det kommer vara ett par till som stryker med iaf.

Det handlar inte om antalet döda, det skulle kunna vara fallet vid en flygolycka, där flygbränslet exploderat och det är kaos på platsen, här vet man exakt antalet skadade ocg dödade,

hela världen väntar på bekräftelsen att det var ett terrordåd och nationaliteten på den misstänkte, kanske namnet,

politikerna och polisen vill inte ha inbördeskrig inatt i Berlin, sammandrabbningar,

därför drar man ut på det
Citera
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
senaste nytt!!!

Den tyska polisen meddelar att de kommer inte säga något under natten, det kommer hållas presskonferens kl. 12.00 imorgon

enligt mig handlar det om att de tyska politikerna och polisen är oroliga att det kan bli attentat mot moskéer, man vill att känslorna ska svalna

PS

specialåklagaren i Karlsruhe har tagit över ärendet och det betyder : terrordåd

Kan vara så men de tror inte jag snarare att de går ut med de för de vill arbeta ostört de kritiska första timmar istället för att lägga resurser på journalister där de endå bara skulle säga att de inte vet så mycket i nuläget eller det kan jag inte säga under pågående utredning. Var sak har sin tid!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Föraren är tjetjen. Källa Welt.
Ändrat till pakistanier.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westerner
Polen statliga TV kannal säger att Die Welt skriver att föraren är pakistanier
Welt/N24 skriver nu pakistanier (23:29). Nyss skrev de tjetjener. Vi får väl avvakta lite.

https://www.welt.de/politik/deutschland/live160453735/Spediteur-geht-von-Entfuehrung-aus-Verdaechtiger-Gegenstand-entdeckt.html#live-ticker-entry-7665
Citera
Medlem
Lars-Levis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det har jag missat. Vad hände?

En 22-årig turkisk "ledig" polis sköt Rysslands ambassadör och skrek Allahu Akbar med pekfingret i vädret idag.

Ett extra möte mellan Irans,Rysslands och Turkiets ledare är inbokat p.g.a händelsen.
Citera
2016-12-19, 23:43
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
3 personer i lastbilen. 1 oskyldig ägare till lastbilen som avrättades vid stölden utav lastbilen. 2 terrorister varav den ene dog vid attacken och den andre greps efter flykt en bit ifrån julmarknaden.

Men varför ha med ett lik i lastbilen?

Lata terrorister som inte orkar dumpa kroppen?
Citera
2016-12-19, 23:43
Medlem
Tegelstens avatar
Ifrån SVT live
Ella Berger
En talesperson för tyska polisen säger enligt Reuters att den passagerare som avlidit i samband med ramningen av marknadsplatsen var polsk medborgare. Nationaliteten på den person som man misstänker körde lastbilen - som greps efter att ha flytt platsen - är fortfarande okänd.
Citera
2016-12-19, 23:44
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Den flyende greps i närheten av Siegessäule i Tiergarten, där han försökte gömma sig bland buskarna.
Det är ju mer än två kilometer från massakern. Han måste ha varit förföljd dit, annars hade han aldrig gripits.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Kan vara så men de tror inte jag snarare att de går ut med de för de vill arbeta ostört de kritiska första timmar istället för att lägga resurser på journalister där de endå bara skulle säga att de inte vet så mycket i nuläget eller det kan jag inte säga under pågående utredning. Var sak har sin tid!

Visst men mörkläggning var den första reaktionen på överfallen på kvinnor i Köln på nyåret.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Tysk media spekulerar att det KAN handla om ett sjukdomsfall med det mesta talar för att det är ett attentat mot denna julmarknad, Ska bli intressant se vem tar på sig nu detta för det kommer komma rätt snart om inte så sker så talar det mer om att det kan vara ett sjukdomsfall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in