Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-29, 12:43
  #349
Medlem
badbollen3s avatar
mannen som "johan" tipsade om, är förhörd 1 gång på telefon och sen var han på riktigt förhör, upplysningsvis skall sägas, i förra veckan.

http://www.expressen.se/nyheter/expo...rdet-pa-palme/

sammanfattningsvis för den som inte orkar läsa så är det någon polis som säger att han inte är misstänkt, att han aldrig varit det, men att om det framkommer nya skäl så kan han förhöras på nytt.

m.a.o. inget nytt under solen
Citera
2015-01-20, 14:08
  #350
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
mannen som "johan" tipsade om, är förhörd 1 gång på telefon och sen var han på riktigt förhör, upplysningsvis skall sägas, i förra veckan.

http://www.expressen.se/nyheter/expo...rdet-pa-palme/

sammanfattningsvis för den som inte orkar läsa så är det någon polis som säger att han inte är misstänkt, att han aldrig varit det, men att om det framkommer nya skäl så kan han förhöras på nytt.

m.a.o. inget nytt under solen

Det är så här det typiskt går till när lydig polis och massmedia fått till uppgift att avleda från mer brännande tips.
Citera
2015-02-28, 17:15
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det är så här det typiskt går till när lydig polis och massmedia fått till uppgift att avleda från mer brännande tips.

Ja, det är tydligt. Vilka tips är enligt dig mest brännande nu och som dyngskallemedia noggrannt undviker?
Citera
2016-01-17, 15:09
  #352
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Allt tyder på att operationen var betydligt mer omfattande än så och att polis och hemliga agenter av olika slag mest varit utnyttjade för mörkläggning. Precis som vid mordet på Gustav III kan mycket väl Frimurarna ha haft det nu avgörande intresset. Resten är standardförfarande vid övningar för statens beskydd.

Citat:
Ursprungligen postat av Cyberord
Ja, det är tydligt. Vilka tips är enligt dig mest brännande nu och som dyngskallemedia noggrannt undviker?

Under året som gått har jag blivit alltmer övertygad om en natoorienterad utbrytargrupp ur Säpo med självaste PG Näss i spetsen legat bakom såväl planläggning som genomförande och mörkläggning av mordet. Nu när han är avliden kanske Leif GW med sitt senaste utspel med en hopplöst orimligt spår åtminstone kan få fler till att våga framträda. Hur Guillou förhåller sig till sitt ingrodda palmehat som Leif GW ändå fått distans till ska bli intressant att följa.
På något vis anar jag att det finns ett kärngäng bland frimurare, Säpo och även CIA som sitter på avgörande bevis och är lika angelägna som vi att nå fram till en lösning bara inte Nato slår tillbaka.
Citera
2016-12-18, 07:16
  #353
Medlem
johnthedickholmess avatar
Något nytt om detta? Framkom det vem polisen var? Någon sanning tro.
Citera
2016-12-18, 12:56
  #354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Något nytt om detta? Framkom det vem polisen var? Någon sanning tro.

https://gunnarwall.wordpress.com/201...-skjuta-palme/

Vem polisen var är åtminstone nämnt i huvudtråden om "Mordet på Olof Palme". D*n Kl*verskj*ld.
Utvandrade till Australien några år efter mordet. Om det finns någon sanning i det så tror jag absolut att det finns sanning i att han fick frågan. Sen hur allvarligt menat det var ?

Företagsledaren nämner hela historien en bra tid innan se stora kvällstidningarna hakar på. http://www.bergsblogg.se/2012/02/28/...ler-uppklarat/
Citera
2017-04-11, 21:03
  #355
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Under året som gått har jag blivit alltmer övertygad om en natoorienterad utbrytargrupp ur Säpo med självaste PG Näss i spetsen legat bakom såväl planläggning som genomförande och mörkläggning av mordet. ..... Hur Guillou förhåller sig till sitt ingrodda palmehat som Leif GW ändå fått distans till ska bli intressant att följa.
På något vis anar jag att det finns ett kärngäng bland frimurare, Säpo och även CIA som sitter på avgörande bevis ......
Efter nu ytterligare ett år har jag kommit fram till att PG Näss inte kan ha haft någonting att säga till om utan att det snarare varit Guillou som varit ledande för hela härvan kring Palme.
Enligt den kartläggning av möjliga informationskanaler man på central expertnivå kunnat jobba efter finns Näss inte ens med men desto mer vi som på ett eller annat sätt råkat få veta något utanför SPF kontroll.
Både Klöverskjöld och Ingerwald som man i denna tråd haft funderingar kring är också inritade i detta "kopplingsschema" med sina respektive misstänkta kontakter. http://www.pictureshack.us/images/46124_im.png
Citera
2017-07-12, 23:13
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Efter nu ytterligare ett år har jag kommit fram till att PG Näss inte kan ha haft någonting att säga till om utan att det snarare varit Guillou som varit ledande för hela härvan kring Palme.
Enligt den kartläggning av möjliga informationskanaler man på central expertnivå kunnat jobba efter finns Näss inte ens med men desto mer vi som på ett eller annat sätt råkat få veta något utanför SPF kontroll.
Både Klöverskjöld och Ingerwald som man i denna tråd haft funderingar kring är också inritade i detta "kopplingsschema" med sina respektive misstänkta kontakter. http://www.pictureshack.us/images/46124_im.png

Länken till "kopplingsschemat" lika stendöd som OP, här kommer en ny för den som eventuellt är intresserad... btw, vem lägger ner (kastar bort) så mycket tid på ett dylikt "kopplingsschema"?... kortslutning?... även Ove Mollvik är schemalagd. Söken och I skolen finna...
https://minfil.org/YbmcV0b2be/OP_network.png

Bedjen, och eder skall varda givet
Söken, och I skolen finna
Klappen, och för eder skall varda upplåtet
Matteus 7:7
Citera
2019-02-21, 21:20
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Samtalen med ex-polisen, ord för ord

Samtal 1:

X (ex-polisen): X speaking, can I help you?

LR (Lisa Röstlund): Yes, my name is Lisa, I’m looking for X.

X: Yes, that’s me. Hejsan, hejsan Lisa.

LR: Jag är reporter på Aftonbladet. Jag har information om att du varit i kontakt med Palme*utredarna nyligen.

X: Reporter på Aftonbladet? Så du ringer alltså från Sverige? Jag trodde det var någon som man kände här i X. Vem har du fått mitt namn ifrån?

LR: Jag har fått information om att du varit i kontakt med Palmeutredarna.

X: Ja, men vem var det som gav den informationen till dig? Det låter ju konstigt.

LR: Det kan jag tyvärr inte säga. Men hur gick förhöret till?

X: Kan man få dina kontaktuppgifter först så att man vet vem man pratar med.

LR: Jag heter Lisa Röstlund (ger X telefonnummer, mejl och nummer till närmaste chef).

X: Det här vill jag dubbelkolla först innan jag gör någonting över huvudtaget. Jag är före detta polis i Sverige. Sådant här är ju olustigt när folk bara ringer om sådana här grejer. Så det här får jag dubbelkolla och komma tillbaka i så fall.

X: Ge mig några dagar i alla fall. Det här är mycket olustigt får jag säga, men ok, sådant är livet, är det inte det?

Samtal 2:

X: Nu har jag verifierat att du kommer från Aftonbladet. Jag och min fru har pratat om det här, om vi skulle prata med dig eller inte, så att säga. Jag tycker inte det är så roligt när tidningar ringer direkt. Vi har beslutat oss för att inte kommentera något över huvudtaget, någonting.

LR: Besökte du Sverige i samband med förhöret?

X: Besökte Sverige? Jag har inte varit i Sverige på flera år, tänkte jag säga, men inte i år i alla fall. Så jag hoppas i alla fall att Aftonbladet vill respektera att jag inte vill prata om det här, och inte kontakta oss igen.

LR: Varför vill du inte prata om det?

X: För jag vill inte prata om det här. Så jag vill bara säga tack så mycket och hej då.

LR: Men kan jag ställa ett par frågor?

X: Som jag sa vill jag inte prata om det här över huvudtaget, så gå inte vidare så är du snäll, och fråga mig inte mer. Jag är ganska privat som person. Så nej tack.

LR: Varför emigrerade ni till (landets namn) ?

X: Det har ju absolut inte du med att göra. Varför vi emigrerade? Det är 25 år sedan. Så, nej, nu vill jag inte prata mer. Nu vill jag lägga på, ta en drink och ha en trevlig helg. Och du med hoppas jag.

Samtal 3:

LR: Jag tänkte säga till dig så att det är tydligt, att du är ju anonym och vi kommer inte citera dig med namn om du berättar.

X: Nej, tack, jag vill inte medverka som jag sa. Jag bad dig inte ringa till*baka.

LR: Men jag måste ställa frågan om det stämmer att du ska ha ställt en fråga om att skjuta Palme?

X: Jag vill inte prata om det här, jag har sagt det till dig. Jag har bett dig att inte ringa.

LR: Det här är ju så viktig information för oss, att det här kommer vi försöka gå vidare med oavsett.

X: Yes, jag visste att du skulle säga det. Yes. Det är upp till dig, klart. Du får leva med dina beslut, jag får leva med mina .

LR: Men om det inte ligger någonting i det här, varför vill du inte prata?

X: Jag vill inte prata om det här har jag sagt.

LR: För om du väljer att berätta så är du ju som sagt anonym.

X: Jag tror inte på det, så nej tack.

LR: Varför tror du inte på det?

X: Nej, tack, som sagt.

LR: Men kan du i alla fall säga, stämmer det med middagen?

X: Kan jag få lägga på nu, i och med att jag bett dig, och att du inte lyssnar på vad jag säger? Det bevisar ju precis vad jag säger.

LR: Vad bevisar det?

X: Nu lägger jag på, och så önskar jag dig en fantastisk kväll. Så ha det så jättebra. Så nu lägger jag på. Tack så mycket. Om du är så snäll att inte ringa tillbaka igen skulle jag uppskatta det fantastiskt mycket.

LR: Alltså, jag kan inte…

X: Hej då, Lisa. Nu lägger jag på. Tack och hej. Hej då.

Ja om detta är sant så skulle jag ju säga att denna person är starkt misstänkt. Det stämmer helt och hållet med min egen teori. Jag tror att det kan ha varit en polis som gjorde detta på order och jag tror att detta var planerat på högsta nivå. HH var den som gjorde detaljplanen och gav ordern.
OP var väl medveten om att detta skulle hända och hade gått med på det. Innan själva skotten frågade mördaren OP om han inte hade ångrat sig, sedan sköt han.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback