Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-16, 13:40
  #265
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Visst är det så att det går att få tag på gratis, men som jag förstått det är IPTVking och den andra mer av ett kanalpaket. Slår du in det så ska det fungera och i princip alltid vara uppe. De Kodi-boxar jag har sett så tas kanallistor ned och blir inaktuella. Tanken är väl att man alltid ska kunna se den matchen man är intresserad av och lita på att den finns live.

Menar du att man kan få samma "uptime" gratis?


Jag har då inga problem med min uptime kollar bara fotboll och UFC då men har inte missat en enda match än så länge. om du kollar på youtube så finns det en massa schyssta builds att välja på de engelska grupperna och de från Holland täcker det mesta från Europa, Kan inte tänka mig att iptv king är kanal providers själva utan dom snor andras builds och tar sedan betalt för det.

lägg ett par timmar på youtube så får du betydligt mer och gratis

lycka till
2016-12-16, 13:43
  #266
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Varför betala när allt finns gratis?

Bor i utlandet och jag och mina polare kör med Kodi android boxar uppgraderade till denna nyss som skall vara en utav de vassaste på marknaden just nu http://www.gearbest.com/tv-box-mini-...45.html?wid=21 fylld med allt aktuellt och kan lätt fyllas på med nya builds med just de kanaler du vill ha.

Är inte det svårt att administrera det? Hur mycket tid lägger du ner på att mecka med systemet?
2016-12-16, 13:50
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Visst är det så att det går att få tag på gratis, men som jag förstått det är IPTVking och den andra mer av ett kanalpaket. Slår du in det så ska det fungera och i princip alltid vara uppe. De Kodi-boxar jag har sett så tas kanallistor ned och blir inaktuella. Tanken är väl att man alltid ska kunna se den matchen man är intresserad av och lita på att den finns live.

Menar du att man kan få samma "uptime" gratis?

90% av leverantörerna där ute kör med samma host (en enkel traceroute visar detta) och alla hyr sig in på xtream codez. Sedan vem som administrerar vad skiljer sig en del då olika leverantörer bidrar med olika mycket till dessa leverantörer.

kungarna verkar bidra med skandinaviska, portuguesiska, ex-yugoslavien och turkiet. Detta har de påvisat att det är precis dom som administrerar dessa i deras forum genom att genom live förfrågningar ändra, uppdatera osv bland dessa. Övriga kanalpaket har dom alltid sagt att dom hyr sig in på av andra leverantörer kanske rapid eller andra och kan ej påverka detta direkt.

att priserna skiljer sig så mycket bland xtream codez medlemmarna är väl utgifter, server hyra osv. alla kopplas ju till samma knutpunkt hos xtreamcodez (därav har de största leverantörerna samma länkningar) men sedan skickas de sedan vidare genom sina egna servrar som de själva bekostar. det är därför exempelvis att kungarna kan flyta på medan rapid kan lagga utav helvete samma kanal, samma tidpunkt.

sedan kommer de in en hel del andra faktorer som säkerligen påverkar detta med exempelvis, betalsystem, integritet, utbud, support, personal osv

kan också säga av egen erfarenhet att kungarna är väldigt generösa med att dela ut gratis abonnemang eller hårdvara i utbyte mot hjälp, tekniska tips och annat som förbättrar deras tjänst.

ni som köper tänker köpa något från kina eller andra ställen fullsmockade med kanaler "gratis" får tänka om. Det finns inget i denna värld som heter gratis. De som sänder kanalerna har kostnader, utgifter, hyror och allt annat. Dessa system lär inte fungera i längden.

jag har ett mail från kungarna angående deras återförsäljare information. så här står det i en av punkterna.

Citat:
- Du får ALDRIG sälja s.k Lifetime accounts, dvs ett konto man betalar för en gång som gäller i all evighet

När jag såg detta först kom jag att tänka på kina boxarna. Eftersom denna regel finns så måste de ha funnits bra med missbruk kring detta. Så jag funderar på om inte de som erbjuder box plus gratis livstid med kanaler inte gör någon sån här fuling?? en tanke bara
2016-12-16, 13:53
  #268
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Är inte det svårt att administrera det? Hur mycket tid lägger du ner på att mecka med systemet?


30min var 6e månad kanske + lite pill om man vill ha nått extra det är skit lätt jag är helt självlärd från youtube finns massor av bra tutorials där som förklarar allt i detalj. finns även topplistor med de hetaste buildsen månad för månad.
2016-12-16, 13:58
  #269
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
90% av leverantörerna där ute kör med samma host (en enkel traceroute visar detta) och alla hyr sig in på xtream codez. Sedan vem som administrerar vad skiljer sig en del då olika leverantörer bidrar med olika mycket till dessa leverantörer.

kungarna verkar bidra med skandinaviska, portuguesiska, ex-yugoslavien och turkiet. Detta har de påvisat att det är precis dom som administrerar dessa i deras forum genom att genom live förfrågningar ändra, uppdatera osv bland dessa. Övriga kanalpaket har dom alltid sagt att dom hyr sig in på av andra leverantörer kanske rapid eller andra och kan ej påverka detta direkt.

att priserna skiljer sig så mycket bland xtream codez medlemmarna är väl utgifter, server hyra osv. alla kopplas ju till samma knutpunkt hos xtreamcodez (därav har de största leverantörerna samma länkningar) men sedan skickas de sedan vidare genom sina egna servrar som de själva bekostar. det är därför exempelvis att kungarna kan flyta på medan rapid kan lagga utav helvete samma kanal, samma tidpunkt.

sedan kommer de in en hel del andra faktorer som säkerligen påverkar detta med exempelvis, betalsystem, integritet, utbud, support, personal osv

kan också säga av egen erfarenhet att kungarna är väldigt generösa med att dela ut gratis abonnemang eller hårdvara i utbyte mot hjälp, tekniska tips och annat som förbättrar deras tjänst.

ni som köper tänker köpa något från kina eller andra ställen fullsmockade med kanaler "gratis" får tänka om. Det finns inget i denna värld som heter gratis. De som sänder kanalerna har kostnader, utgifter, hyror och allt annat. Dessa system lär inte fungera i längden.

jag har ett mail från kungarna angående deras återförsäljare information. så här står det i en av punkterna.



När jag såg detta först kom jag att tänka på kina boxarna. Eftersom denna regel finns så måste de ha funnits bra med missbruk kring detta. Så jag funderar på om inte de som erbjuder box plus gratis livstid med kanaler inte gör någon sån här fuling?? en tanke bara

ehm boxen är ju bara en android spelare den iptv kungen erbjuder är ju tok gammal tec? varför inte lägga en 5 hundring på en tokfet 8 kärnig apparat med massa ram istället för att harva med totalt utdaterad teknik till ocker priser? ingen som betalar för content allt finns gratis
__________________
Senast redigerad av 990099 2016-12-16 kl. 14:01.
2016-12-16, 13:59
  #270
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
30min var 6e månad kanske + lite pill om man vill ha nått extra det är skit lätt jag är helt självlärd från youtube finns massor av bra tutorials där som förklarar allt i detalj. finns även topplistor med de hetaste buildsen månad för månad.

Det går ju att flera builds installerade om man nu vill ha iptv kungen och lite annat smått och gott

1000kr om året
__________________
Senast redigerad av 990099 2016-12-16 kl. 14:02.
2016-12-16, 16:32
  #271
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariwani
De funkar, men det är inte lika tillförlitligt som Viaplay.
Visst strular Viaplay också ibland, men det är ingenting jämfört med detta.
Kvalitén är dessutom sämre.

Tack då blir det inget förrän de fixar det.
2016-12-16, 16:51
  #272
Medlem
NickLidstroms avatar
Alla sportkanaler fungerar inte alls, huvudkanalerna fungerar. Men om du är typ ett fotbollsfan eller hockey och följer ett specifikt lag så är den här tjänsten inte för dig.

Viasat's xtra premier League kanaler fungerar inte, och inte heller Viasat NHL xtra.

Anledningen är att dessa kanaler är pairade, vilket i praktiken gör att dom måste ha ett abonnemang för varje kanal om de ska streama dessa kanaler.

I framtiden kommer nog alla viktiga kanaler bli pairade och försvårar samtidigt som kostnaden att leverera kanalerna ökar kraftigt.

Det ryktas om att det finns lösningar på det här problemet, men har aldrig sett det själv.
2016-12-16, 17:50
  #273
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Flera bra inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av pejka
90% av leverantörerna där ute kör med samma host (en enkel traceroute visar detta) och alla hyr sig in på xtream codez. Sedan vem som administrerar vad skiljer sig en del då olika leverantörer bidrar med olika mycket till dessa leverantörer.

kungarna verkar bidra med skandinaviska, portuguesiska, ex-yugoslavien och turkiet. Detta har de påvisat att det är precis dom som administrerar dessa i deras forum genom att genom live förfrågningar ändra, uppdatera osv bland dessa. Övriga kanalpaket har dom alltid sagt att dom hyr sig in på av andra leverantörer kanske rapid eller andra och kan ej påverka detta direkt.

att priserna skiljer sig så mycket bland xtream codez medlemmarna är väl utgifter, server hyra osv. alla kopplas ju till samma knutpunkt hos xtreamcodez (därav har de största leverantörerna samma länkningar) men sedan skickas de sedan vidare genom sina egna servrar som de själva bekostar. det är därför exempelvis att kungarna kan flyta på medan rapid kan lagga utav helvete samma kanal, samma tidpunkt.

sedan kommer de in en hel del andra faktorer som säkerligen påverkar detta med exempelvis, betalsystem, integritet, utbud, support, personal osv

kan också säga av egen erfarenhet att kungarna är väldigt generösa med att dela ut gratis abonnemang eller hårdvara i utbyte mot hjälp, tekniska tips och annat som förbättrar deras tjänst.

ni som köper tänker köpa något från kina eller andra ställen fullsmockade med kanaler "gratis" får tänka om. Det finns inget i denna värld som heter gratis. De som sänder kanalerna har kostnader, utgifter, hyror och allt annat. Dessa system lär inte fungera i längden.

jag har ett mail från kungarna angående deras återförsäljare information. så här står det i en av punkterna.



När jag såg detta först kom jag att tänka på kina boxarna. Eftersom denna regel finns så måste de ha funnits bra med missbruk kring detta. Så jag funderar på om inte de som erbjuder box plus gratis livstid med kanaler inte gör någon sån här fuling?? en tanke bara

Grabbar - Tack för flera bra inlägg!
Blir att testa Kodi på en pc först och därefter ta det till boxnivå. Jag tittar mycket litet själv, men har släkt som sitter bänkade i sofforna så fort det rullas en boll någonstans i världen.
2016-12-17, 00:06
  #274
Medlem
Går det att använda sin PS4 till att streama Iptvking genom? Isåfall hur?
2016-12-17, 15:32
  #275
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kavasson
Går det att använda sin PS4 till att streama Iptvking genom? Isåfall hur?
ACE IPTV har en sån tjänst. Man kan tydligen streama via en browser. Kolla deras facebookgrupp. Ska alltså funka via en PS4/Xbox
2016-12-17, 17:54
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Alla sportkanaler fungerar inte alls, huvudkanalerna fungerar. Men om du är typ ett fotbollsfan eller hockey och följer ett specifikt lag så är den här tjänsten inte för dig.

Viasat's xtra premier League kanaler fungerar inte, och inte heller Viasat NHL xtra.

Anledningen är att dessa kanaler är pairade, vilket i praktiken gör att dom måste ha ett abonnemang för varje kanal om de ska streama dessa kanaler.

I framtiden kommer nog alla viktiga kanaler bli pairade och försvårar samtidigt som kostnaden att leverera kanalerna ökar kraftigt.

Det ryktas om att det finns lösningar på det här problemet, men har aldrig sett det själv.

iptvking har redan löst pairing problemet. Det finns på deras forum. 22 November pairades c more live och hockey kanalerna och de sänder dessa helt perfekt utan problem i hd. Följer själv Frölunda och har ej missat en enda match

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback