Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 13:00
  #253
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerTooth
Tjenare ! är lite sugen på att köpa ett år med iptvking , Undrar dock 2 saker , Hur är säkerheten på iptvking ? finns det någon risk att jag kan åka fast om jag använder detta ?
Och är det värt att köpa en box eller funkar smarttv appen lika bra ?
Är helt ny på detta så vore trevligt med lite hjälp.

Mvh

Nu talar jag endast från egna erfarenheter men när jag körde IPTV Kings testperiod förra veckan via Smart TVappen som är på 24h fungerade den nästintill felfritt. Var endast i början som det strulade med lite lagg av någon anledning men sedan flöt det på fint. Kör en testperiod vettja som är gratis och se vad du tycker.

För att svara på din andra fråga så läs tråden här: https://iptvking.me/forum/viewtopic....f15e5d325af5c5
2016-12-14, 18:59
  #254
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Nu talar jag endast från egna erfarenheter men när jag körde IPTV Kings testperiod förra veckan via Smart TVappen som är på 24h fungerade den nästintill felfritt. Var endast i början som det strulade med lite lagg av någon anledning men sedan flöt det på fint. Kör en testperiod vettja som är gratis och se vad du tycker.

För att svara på din andra fråga så läs tråden här: https://iptvking.me/forum/viewtopic....f15e5d325af5c5
Hade samma bekymmer när jag testade via KODI för ett tag sedan. Lite segt första kvarten, fick reboota KODI (finns en knapp för det i programmet, inget svårt alls) och sen funkade det klockrent, i 24 h. Kanske var det uppdateringar i KODI som var nyinstallerat som ställde till det. Men som sagt, en omstart och allt var okej.

EDIT: Rekommenderar att testa via KODI innan man bestämmer sig. Tror inte MAG krånglar om inte KODI gör det.
__________________
Senast redigerad av godboy 2016-12-14 kl. 19:01.
2016-12-15, 08:58
  #255
Medlem
Fungerar iptvking eller någon annan IP-TV med Apple tv 4? Bara ladda ner kodi appen då eller?
2016-12-15, 12:23
  #256
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trucker.00
Fungerar iptvking eller någon annan IP-TV med Apple tv 4? Bara ladda ner kodi appen då eller?
Jag har inte Apple TV men det borde ju funka om du kan administrera KODI som du gör genom pc. Dvs att du kan klistra in länken du får från kungarna på rätt ställe. Men jag gissar att det inte borde vara några problem för hur man än kör KODI måste ju programmet veta vilken signal det ska inhämta.
2016-12-15, 13:15
  #257
Medlem
Yaroshenkos avatar
Har iptvking tillstånd av/avtal med cmore, viasat, etc att visa allt? Annars lär ju tvbolagen göra allt för allt för att stoppa det.

Jag skulle undvika betala för 1år iaf.
__________________
Senast redigerad av Yaroshenko 2016-12-15 kl. 13:34.
2016-12-15, 13:38
  #258
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Har iptvking tillstånd av/avtal med cmore, viasat, etc att visa allt? Annars lär de ju göra allt för allt för att stoppa det.

Jag skulle undvika betala för 1år iaf.
Knappast. Det är ju piratTV. De har ju existerat ett tag så jag tror nog att det inte kommer släckas ner så länge de får kunder. Och tillströmningen lär ju inte minska mer tanke på hur illa de legala leverantörerna sköter sig, typ comhem alltele telia m fl.

Sen kan ju C-more m fl lipa o skrika hur mycket de vill, då kungarna har sin bas i Azerbajdzjan och att alla servrar är i utlandet. De och svenska staten kan inte släcka det. Sen finns det ju fler leverantörer än kungarna.

Men det finns ju alltid en risk för att det släcks ner men då är det nog kungarna själva som tröttnar o drar. Den dan kommer kanske, men så länge de får in sina pengar lär de nog fortsätta. Jag skulle rekommendera att börja med ett halvår för att se.
2016-12-15, 18:37
  #259
Medlem
Gregory.Houses avatar
Funkar alla sportkanaler med IPTVKIng? Tänkte testa den då Viaplay är rena skiten.
2016-12-15, 22:26
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Funkar alla sportkanaler med IPTVKIng? Tänkte testa den då Viaplay är rena skiten.

De funkar, men det är inte lika tillförlitligt som Viaplay.
Visst strular Viaplay också ibland, men det är ingenting jämfört med detta.
Kvalitén är dessutom sämre.
2016-12-15, 23:48
  #261
Medlem
Hej!
Jag har nu provat Rapidiptv i snart en månad. Jag har fortfarande inte helt nöjd, eftersom Full HD-kanalerna ofta laggar på kvällarna. Men det är bara 1080p-kanalerna och oftast mellan 20.00 - 23.00. Förutom det så är jag väldigt nöjd.
Är det någon som har provat både IPTVking och RapidIPTV. Är det någon skillnad överhuvudtaget? De har exakt samma kanaler har jag märkt, men hur är prestandan?

IPTVking är ju nästan dubbelt så dyra.
2016-12-16, 00:07
  #262
Medlem
Prodelins avatar
Verkar som kanalerna hos IPTVKING och dom andra kommer från samma källa, vet inte vem det är dock.
2016-12-16, 00:17
  #263
Medlem
990099s avatar
Varför betala när allt finns gratis?

Bor i utlandet och jag och mina polare kör med Kodi android boxar uppgraderade till denna nyss som skall vara en utav de vassaste på marknaden just nu http://www.gearbest.com/tv-box-mini-...45.html?wid=21 fylld med allt aktuellt och kan lätt fyllas på med nya builds med just de kanaler du vill ha.
2016-12-16, 11:03
  #264
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Varför betala när allt finns gratis?

Bor i utlandet och jag och mina polare kör med Kodi android boxar uppgraderade till denna nyss som skall vara en utav de vassaste på marknaden just nu http://www.gearbest.com/tv-box-mini-...45.html?wid=21 fylld med allt aktuellt och kan lätt fyllas på med nya builds med just de kanaler du vill ha.

Visst är det så att det går att få tag på gratis, men som jag förstått det är IPTVking och den andra mer av ett kanalpaket. Slår du in det så ska det fungera och i princip alltid vara uppe. De Kodi-boxar jag har sett så tas kanallistor ned och blir inaktuella. Tanken är väl att man alltid ska kunna se den matchen man är intresserad av och lita på att den finns live.

Menar du att man kan få samma "uptime" gratis?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback