Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-23, 20:50
  #23473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frizbee
Det hade regnat i många dagar, o de hade kört slåttermaskin över. Alla hittade på samma ställe.
Jag skulle säga att det är toppisar !
Citera
2016-11-24, 16:51
  #23474
Medlem
Är inte säsongen över nu? Tror ni det är lönt att ge sig ut o leta i zon 1 när vi är snart inne på December?
Citera
2016-11-24, 20:37
  #23475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Är inte säsongen över nu? Tror ni det är lönt att ge sig ut o leta i zon 1 när vi är snart inne på December?
De fanns när jag var ute i Söndags iaf. Så en titt kan du alltid ta.
Citera
2016-12-06, 01:53
  #23476
Medlem
anarchykids avatar
Hej på er.

Jag har tänkt käka mina svampar jag plockat någon gång efter nyår och tänkte höra med er vad som vore en bra första dos, har aldrig tagit något psykedeliskt tidigare.

Är mycket nyfiken men samtidigt lite rädd om vad som skulle hända om man hade sneat, ska självklart ha en sittare med mig första gången också om något går snett.


Tänkte ta runt 30-40st, är det en bra första dos och vad kan man förvänta sig få ut av trippen, dvs hallisar, färger osv osv?


ps. min kusin åt svamparna som är plockade och enligt han så var det bra grejer (han tog 50 och gjorde citronextrakt).


Tack på förhand
Citera
2016-12-07, 15:27
  #23477
Medlem
Hur mycket kostar de att köpa? Får vänta till nästa år med att plocka...
Citera
2016-12-07, 15:49
  #23478
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpillret
Hur mycket kostar de att köpa? Får vänta till nästa år med att plocka...

Finns growboxes med cubensis om jag minns rätt. Kostar några hundralappar kanske för en låda med sporer typ. Går rätt fort för de o växa. Svamp överlag är inte värt å sälja ) dåliga pengar i de) men finns allt folk som kränger det. Hemsidor vet ja inte så kolla i respektive tråd om nätshoppar för hallucinogener.
Citera
2016-12-27, 15:46
  #23479
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarchykid
Hej på er.

Jag har tänkt käka mina svampar jag plockat någon gång efter nyår och tänkte höra med er vad som vore en bra första dos, har aldrig tagit något psykedeliskt tidigare.

Är mycket nyfiken men samtidigt lite rädd om vad som skulle hända om man hade sneat, ska självklart ha en sittare med mig första gången också om något går snett.


Tänkte ta runt 30-40st, är det en bra första dos och vad kan man förvänta sig få ut av trippen, dvs hallisar, färger osv osv?


ps. min kusin åt svamparna som är plockade och enligt han så var det bra grejer (han tog 50 och gjorde citronextrakt).


Tack på förhand
jag skulle rekommendera 20-25 för första trippen om du aldrig har tagit hallucionogener,

30-40 så börjar du verkligen tappa kopplingen till verkligheten
Citera
2016-12-31, 15:31
  #23480
Medlem
Nbagss avatar
Svamp som legat luftigt ett längre tag, ca 4-6 veckor, hur mycket potens kan dom ha tappat? Testade att ta ca 25st men fick ingen effekt alls. Brukar vanligtvis ligga på runt 50st när jag kör annars för en ganska rejäl tripp och 25st ska ju lätt va tillräckligt för att känna av styrkan. Kan dom vara värdelösa efter så lång tid på tidningspappret eller kan det räcka med att dubbla dosen? Brukar nämligen käka dom färska men tänkte torka för första gången, men dom blev liggandes alldeles för länge... Vill ju heller inte smacka i mig för många... Tacksam för svar
Citera
2016-12-31, 15:40
  #23481
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nbags
Svamp som legat luftigt ett längre tag, ca 4-6 veckor, hur mycket potens kan dom ha tappat? Testade att ta ca 25st men fick ingen effekt alls. Brukar vanligtvis ligga på runt 50st när jag kör annars för en ganska rejäl tripp och 25st ska ju lätt va tillräckligt för att känna av styrkan. Kan dom vara värdelösa efter så lång tid på tidningspappret eller kan det räcka med att dubbla dosen? Brukar nämligen käka dom färska men tänkte torka för första gången, men dom blev liggandes alldeles för länge... Vill ju heller inte smacka i mig för många... Tacksam för svar
Nej det ska inte vara några problem egentligen. Svamp tappar inte potens så pass snabbt att de blir helt verkningslösa på 4-6v, kände du nånting alls då? Säker på att ni har plockat rätt svamp?
Citera
2016-12-31, 16:33
  #23482
Medlem
Nbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Nej det ska inte vara några problem egentligen. Svamp tappar inte potens så pass snabbt att de blir helt verkningslösa på 4-6v, kände du nånting alls då? Säker på att ni har plockat rätt svamp?
Nja, nästintill obefintligt, blev varm i kroppen som man blir under onset men det stannade där.. Ja då, plockat flertalet gånger innan och är alltid noga med vad jag stoppar i mig Tuggade dock svampen och inte så jätte noga heller, tänkte mortla och gör te på det nu istället, men ska kanske inte ska höja dosen så mycket mot vad jag brukar ta då, utan köra på kanske 10-20 mer än vanligt, om det beror på att man måste krossa svampen mycket mer när den är torkad kanske?
__________________
Senast redigerad av Nbags 2016-12-31 kl. 16:46.
Citera
2016-12-31, 16:51
  #23483
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nbags
Nja, nästintill obefintligt, blev varm i kroppen som man blir under onset men det stannade där.. Ja då, plockat flertalet gånger innan och är alltid noga med vad jag stoppar i mig Tuggade dock svampen och inte så jätte mycket heller, tänkte mortla och gör te på det nu istället, men ska kanske inte ska höja dosen så mycket mot vad jag brukar ta då, utan köra på kanske 10-20 mer än vanligt, om det beror på att man måste krossa svampen mycket mer när den är torkad kanske?
Okej Märkligt hur som helst. Vissa antidepp preparat har väl förmågan att slå ut psilocybin men du kanske inte käkar sånt. Jag brukar tugga tills det blir en sörja typ, men jag undrar hur stor roll det spelar egentligen.
Citera
2016-12-31, 17:06
  #23484
Medlem
Nbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Okej Märkligt hur som helst. Vissa antidepp preparat har väl förmågan att slå ut psilocybin men du kanske inte käkar sånt. Jag brukar tugga tills det blir en sörja typ, men jag undrar hur stor roll det spelar egentligen.
Nej, det är inget jag går på Men då vet jag att potensen borde va bra Ska försöka med det jag sa så återkommer jag med hur det gick. Blir det bra effekt då så borde det bero på att dom måste tuggas/mortlas bra mycket mer än jag gjorde första gången
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback