Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-26, 05:14
  #97
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Jag kabn ha tur och komma undan körningen, men jag lär vart fall få medhjälp till rattfylleri. vet ej om detta är grovt brott, och kan ge indraget körkort även det
Beror väl på om åklagaren väljer att alternativt yrka på det brottet också. Borde stå i förundersökningen i så fall om jag inte har fel.
Citera
2016-11-27, 01:40
  #98
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Beror väl på om åklagaren väljer att alternativt yrka på det brottet också. Borde stå i förundersökningen i så fall om jag inte har fel.

Jag har inte läst förundersökningen, eftersom jag inte har kommit i kontakt med poliserna pga sekrettes och att de har tagit mitt legitimation och jag kan inte gå till stationen och få de heller pga jag inte kan legitimera mig.

Men eftersom det antagligen står i att jag erkände körningen så är det nog enbart det jag är misstänkt för.
Citera
2016-11-27, 01:54
  #99
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Jag har inte läst förundersökningen, eftersom jag inte har kommit i kontakt med poliserna pga sekrettes och att de har tagit mitt legitimation och jag kan inte gå till stationen och få de heller pga jag inte kan legitimera mig.

Men eftersom det antagligen står i att jag erkände körningen så är det nog enbart det jag är misstänkt för.
Jag förstår ditt dilemma.
Får man fråga varför de tagit din legitimation?
(Ber om ursäkt om detta redan står i tråden.)
Citera
2016-11-27, 01:59
  #100
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag förstår ditt dilemma.
Får man fråga varför de tagit din legitimation?
(Ber om ursäkt om detta redan står i tråden.)

Mitt körkort var mitt legitimation Har fått ett nytt körkort på vilkor till alkolås, men det var efter själva förundersökningen var avslutad så kan inte längre påverka FU så mycket.
Citera
2016-11-27, 03:16
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Jag har inte läst förundersökningen, eftersom jag inte har kommit i kontakt med poliserna pga sekrettes och att de har tagit mitt legitimation och jag kan inte gå till stationen och få de heller pga jag inte kan legitimera mig.

Men eftersom det antagligen står i att jag erkände körningen så är det nog enbart det jag är misstänkt för.

Den FUP som låg till grund för åtalet måste fått hemskickat per post. Om inte så är det tjänstefel.
Den är inte belagd med sekretess utan kan begäras ut från TR utan leg. Det går också via mail, ange ärendenummer och den kommer gratis som en pdf.
Citera
2016-11-27, 03:22
  #102
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Den FUP som låg till grund för åtalet måste fått hemskickat per post. Om inte så är det tjänstefel.
Den är inte belagd med sekretess utan kan begäras ut från TR utan leg. Det går också via mail, ange ärendenummer och den kommer gratis som en pdf.

Jag har enbart fått brev ang vad jag är misstänkt för, och att jag blivit delgiven samt att de avslutad fu. Polisen man vänder sig till om man vill ha papprerna hemskickade. Dock dom som påstår att sekrettes på all info när jag ringer, och svin svårt att få kontakt med dom för liknande frågor.
Citera
2016-11-27, 03:44
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Jag har enbart fått brev ang vad jag är misstänkt för, och att jag blivit delgiven samt att de avslutad fu. Polisen man vänder sig till om man vill ha papprerna hemskickade. Dock dom som påstår att sekrettes på all info när jag ringer, och svin svårt att få kontakt med dom för liknande frågor.

Jag kanske fattade fel. Du blev inte kallad till TR. I så fall har FU lagts ned och det finns inte mer officiellt om fallet än vad du fått hemskickat.
Citera
2016-11-27, 12:15
  #104
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag kanske fattade fel. Du blev inte kallad till TR. I så fall har FU lagts ned och det finns inte mer officiellt om fallet än vad du fått hemskickat.
TS har skrivit att han är kallad till rätten i början av december vilket tyder på att FU inte är nedlagd.
Citera
2016-11-27, 12:16
  #105
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Jag har inte läst förundersökningen, eftersom jag inte har kommit i kontakt med poliserna pga sekrettes och att de har tagit mitt legitimation och jag kan inte gå till stationen och få de heller pga jag inte kan legitimera mig.

Men eftersom det antagligen står i att jag erkände körningen så är det nog enbart det jag är misstänkt för.

Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Mitt körkort var mitt legitimation Har fått ett nytt körkort på vilkor till alkolås, men det var efter själva förundersökningen var avslutad så kan inte längre påverka FU så mycket.
Men då har du ju en legitimation och kan således legitimera dig.
Vad är problemet???
Citera
2016-11-27, 20:49
  #106
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Men då har du ju en legitimation och kan således legitimera dig.
Vad är problemet???

jo, men nu är det en vecka kvar, och förundersökningen är avslutad och åtal är väckt. Finns inte så mycket man kan göra nu
Citera
2016-11-27, 21:27
  #107
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
jo, men nu är det en vecka kvar, och förundersökningen är avslutad och åtal är väckt. Finns inte så mycket man kan göra nu
Jo, för DIG att läsa förundersökningen!!!
Citera
2016-12-02, 20:45
  #108
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jo, för DIG att läsa förundersökningen!!!


ringde för några dagar sedan och beställde FU hemskickat, vilket tydligen var ett jävla problem... Har fortfarande inte fått hem några papper, och jag fick förklara att jag ville ha förundesökning säkert 0 gånger... Polisen är helt kass i VG regionen, anser jag.

Fick även ett samtal från advokaten, där dom skjuter upp förhandlingen pga. de vill ha tydligare provsvar, då jag drack efteråt samt låg på gränsen. Möjligheten att få ner domen till rattfylleri istället för grovt rattfylleri, finns alltså.

De kommer även hålla ett förhör angående min vikt osv. Går det att dra till med att man vägde mer under augusti? eftersom man förbränner mer om man väger 90 än 80 t ex.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback