Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-02, 17:40
  #4261
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletto
Ska hon ha en chans att betala tillbaka skadestånd måste hon ju få en ärlig chans att dra in pengar. Jobb, via blogg mm. Så länge det sker lagligt. Förstår inte dem som viger sitt liv åt att sätta käppar i hjulet för henne, kontaktar arbetsgivare mm.
Har du sett henne uttrycka minsta vilja att betala tillbaka det hon lurat av folk? Var då?
Citera
2016-12-02, 17:57
  #4262
Medlem
Jag kan förstå er som sätter sig emot och tycker att det kan vara "kränkande" för Catten att så mycket skrivs om henne.

Men jag tycker så här att det absolut mesta som skrivs här är relevanta saker, i en tråd som är en av Fbs längsta någonsin så finns det alltid inlägg som inte hör hit. Men det mesta är som sagt relevant. Att man håller sten koll på hennes privatliv och allt runt om kring det är väldigt relevant då det har visat sig tidigare att så fort folk slappnat av så har hon slagit till igen.

Samma mönster upprepar sig gång, på gång, på gång. Det byts bloggar, insta konton, flera facebooks mm. Håller man inte koll så kommer det att komma en smäll till. Hon bygger upp sin falska fasad och visar på noll ånger och att vilja komma på fötter.

Jag har följt det här väldigt noggrant senaste månaderna och Nej det är ingen som har satt käppar i hjulet för att hon ska få en inkomst för att betala skadeståndet. Det folk har satt sig mot är Nya brott som tex falsk marknadsföring och andra marknadsföringsbrott. Hennes arbetsgivare har on inte haft något på bra många månader och senast var det på någon krog.

Hon själv vill lägga skulden på Hennes "Haters" för att dem inte ger henne möjlighet att komma ut strypsnaran.

Finns många här i tråden och på andra ställen som hjälpt åklagare med bevis, lokalisera målsägare, Tipsat kronofogden och mycket mycket mer för att brottsoffren ska få chansen till att få någon som helst ersättning för det dem har råkat ut för.

Och tar man Flashbacks tråden i sin hel helt så har dem förhindrat väldigt många brott i ett väldigt tidigt läge.

Så Ja, Catten får skit och blir kränkt men beteende och handlingen hon hela tiden visar upp så får hon skylla sig själv. Man kan tex inte skriva på sin blogg att man inte tänker betala en krona till brottsoffren för att sen köpa en iPhone 7 plus för 10 tusen och en jacka för slit och släng för 2800kr. Då blir folk jävligt förbannade.
Citera
2016-12-02, 19:08
  #4263
Medlem
henki420s avatar
Mod har ändrat trådtiteln till att handla om henne och hennes brottslighet. Om hon tar ett ärligt arbete och börjar betala tillbaka sina offer kommer tråden att självdö. Men hon har sagt att hon vägrar leva ett svenssonliv och gör vad hon kan för att kunna resa och leva i flärd.

Den här trådens framtid är helt upp till henne själv. Men jag tror att hon kommer att fortsätta att göra bort sig i sin jakt på snabba cash.
Citera
2016-12-02, 19:17
  #4264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Jag kan förstå er som sätter sig emot och tycker att det kan vara "kränkande" för Catten att så mycket skrivs om henne.

Men jag tycker så här att det absolut mesta som skrivs här är relevanta saker, i en tråd som är en av Fbs längsta någonsin så finns det alltid inlägg som inte hör hit. Men det mesta är som sagt relevant. Att man håller sten koll på hennes privatliv och allt runt om kring det är väldigt relevant då det har visat sig tidigare att så fort folk slappnat av så har hon slagit till igen.

Samma mönster upprepar sig gång, på gång, på gång. Det byts bloggar, insta konton, flera facebooks mm. Håller man inte koll så kommer det att komma en smäll till. Hon bygger upp sin falska fasad och visar på noll ånger och att vilja komma på fötter.

Jag har följt det här väldigt noggrant senaste månaderna och Nej det är ingen som har satt käppar i hjulet för att hon ska få en inkomst för att betala skadeståndet. Det folk har satt sig mot är Nya brott som tex falsk marknadsföring och andra marknadsföringsbrott. Hennes arbetsgivare har on inte haft något på bra många månader och senast var det på någon krog.

Hon själv vill lägga skulden på Hennes "Haters" för att dem inte ger henne möjlighet att komma ut strypsnaran.

Finns många här i tråden och på andra ställen som hjälpt åklagare med bevis, lokalisera målsägare, Tipsat kronofogden och mycket mycket mer för att brottsoffren ska få chansen till att få någon som helst ersättning för det dem har råkat ut för.

Och tar man Flashbacks tråden i sin hel helt så har dem förhindrat väldigt många brott i ett väldigt tidigt läge.

Så Ja, Catten får skit och blir kränkt men beteende och handlingen hon hela tiden visar upp så får hon skylla sig själv. Man kan tex inte skriva på sin blogg att man inte tänker betala en krona till brottsoffren för att sen köpa en iPhone 7 plus för 10 tusen och en jacka för slit och släng för 2800kr. Då blir folk jävligt förbannade.


Kan bara hålla med!
Med tanke på att hon enligt sig "lärt sig en läxa" - vet inte hur många ggr nu, samtidigt som hon samma dag blåst en unge på konsertbiljetter- ja då är intresset stort för allt som rör Catrin!

Jag tror personligen att hon fortsätter att blåsa folk....

Detta är FB där man får diskutera det mesta och just Catrins fortsatta brott oavsett brottstyp? Nu är ju Catrin inte bara en brottsling utan en notorisk ljugande person som inte kan hålla sig någon form av sanning.
Hon har beskyllt okända män att vara pappa till sina ungar, ringt tidningar och bett dom göra reportage om detta, kört rattfull, hittat på en våldtäkt i Turkiet för att få ut försäkringspengar osv
Tror ni inte att Catrin Hedlund, själv håller intresset igång?
Citera
2016-12-02, 19:23
  #4265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Kan bara hålla med!
Med tanke på att hon enligt sig "lärt sig en läxa" - vet inte hur många ggr nu, samtidigt som hon samma dag blåst en unge på konsertbiljetter- ja då är intresset stort för allt som rör Catrin!

Jag tror personligen att hon fortsätter att blåsa folk....

Detta är FB där man får diskutera det mesta och just Catrins fortsatta brott oavsett brottstyp? Nu är ju Catrin inte bara en brottsling utan en notorisk ljugande person som inte kan hålla sig någon form av sanning.
Hon har beskyllt okända män att vara pappa till sina ungar, ringt tidningar och bett dom göra reportage om detta, kört rattfull, hittat på en våldtäkt i Turkiet för att få ut försäkringspengar osv
Tror ni inte att Catrin Hedlund, själv håller intresset igång?

Jag tror också att hon kommer fortsätta med sina bedrägerier.
Hon är en manipulativ mytoman.
Citera
2016-12-02, 19:28
  #4266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du sett henne uttrycka minsta vilja att betala tillbaka det hon lurat av folk? Var då?

Förmodligen har hon väl ett liv IRL... Kan inte tänka mig att allt luftas i sociala medier.
Citera
2016-12-02, 19:46
  #4267
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletto
Förmodligen har hon väl ett liv IRL... Kan inte tänka mig att allt luftas i sociala medier.
Så i sitt riktiga liv har hon uttryckt vilja att betala tillbaka det hon norpat? Var och med vilka skulle hon isf ha "luftat" det? Brottsoffren? Kronofogden? Mamma? Den enda kompisen? Kriminalvården? Mållgan?
Varför skulle hon inte i stället ta upp det på sociala medier eftersom uttryck för en sådan vilja hade gett henne en smula trovärdighet och kanske även en gnutta erkännande.

I sitt riktiga liv tycks hon inte göra ett smack annat än det hon ihärdigt snattrar om på sociala medier men om du vet bättre får du gärna upplysa oss. Jag tror inte ett dugg på att hon har minsta ambition att skaffa ett riktigt liv med ett hederligt jobb eller göra rätt för sig.
Citera
2016-12-02, 19:50
  #4268
Medlem
PTHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singelmannen
Den här tråden har spårat ur totalt. Från början ska den ju handla om hennes bedrägerier men nu är den mer som en besatt tråd av henne och hennes privatliv. Och moderatorerna inte kan se detta är ju konstigt. Antingen delar ni upp tråden till Kändis tråd och hennes privat liv så att dom som är besatta av henne kan få fortsätta och följa hennes bilder, liv som hon postar på facebook.

Det är nog en form av frustration över hur rättsväsendet fungerar när det gäller hur dömda personer fortsätter med brottslig verksamhet och trögheten i systemet att ta tag i den fortsatta brottsligheten.
Nu väntar vi bara på nästa eventuella rättegång och utfallet i den.
Citera
2016-12-02, 21:06
  #4269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Det är nog en form av frustration över hur rättsväsendet fungerar när det gäller hur dömda personer fortsätter med brottslig verksamhet och trögheten i systemet att ta tag i den fortsatta brottsligheten.
Nu väntar vi bara på nästa eventuella rättegång och utfallet i den.

Det är väl såklart en frustration och besvikelse över hur rättsväsendet fungerar här i Sverige som folk känner i denna tråd.
Citera
2016-12-02, 21:19
  #4270
Medlem
Jaja. Det bästa du kan göra nu Catrin är att gå ut i din blogg med vad du gör nu för att betala av. Ansiktsmasker o tips på ekologiska viner.. Vänta med det. Börja om och börja rätt.
Citera
2016-12-02, 21:21
  #4271
Medlem
Jag ska erkänna, det tog lång tid innan jag intresserade mig för det här fallet. Jag menar hur intressant är bedrägeri? Men det är något hopplöst och tragiskt i den här historien som de flesta går igång på. Hon är otroligt dålig på att begå brott; använder sitt eget namn för det första, blåser bekanta (wtf) och tycks förlita sig på förklaringsmodellen att posten eller en tredje part gör bort sig (alltid någon annans fel). Kriminella brukar förfina sina metoder med tiden men icke i detta fall, allt ligger öppet likt ett sår för allmän beskådan.

Det positiva för henne är att det här har gjort henne känd, eller kanske ökänd rättare sagt, vilket hon självklart försöker använda till sin fördel genom att tjäna pengar likt kissie, eller blondinbella, hennes dragningskraft är hennes bedrägliga beteende, allt hon någonsin gör kommer i botten handla om detta. Det är uppenbart; hon kan lägga hur många ansiktsmasker som helst, träna hur mycket som helst, allt handlar i slutändan om hennes kriminalitet.

När det kommer till att betala tillbaka alla hon lurat är det alltid ett hinder utanför henne själv som sätter stopp för de goda intentioner; just nu är det flashback-mobben. När man läser fupen är det något offer som efter en dryg konversation på 30 sidor tar till en oartig ton, ja, då plötsligt ska de inte få tillbaka någonting. Eller så försöker hon köra valsen med förtal som hon inte ens vet innebörden om
__________________
Senast redigerad av slaess 2016-12-02 kl. 21:36. Anledning: tillägg
Citera
2016-12-02, 23:02
  #4272
Medlem
tillägg; inte undra på att folk blir förbannande at skapar den mest seglivade tråden i historien
__________________
Senast redigerad av slaess 2016-12-02 kl. 23:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback