Citat:
Ursprungligen postat av
fringis
Diskussionen blir förstås väldigt polariserad på ett sånt här nätforum. Men om jag nu ska vara tråkig, så tycker jag att det finns något att hämta i "båda sidor".
Jag tycker också att det vore bra att ge ett så bra stöd till alla kvinnor som mött en våldsam man att de inte går in i en relation med honom. Jag tycker samtidigt att alla Martin hör hemma i fängelse. Det finn i mina ögon ingen motsättning i det.
#sno brukar med förkärlek jämföra hur människor tittar både till höger och vänster innan man går över vägen på ett övergångsställen. Därmed lägger ansvaret på fotgängare. Inte föraren av bilen. Så ser inteå lagen på det. Föraren har skyldighet att lämna företräde.
Sedan överför hen samma logik på kvinnor som mördas av våldsbenägna, i detta fall, notorisk våldsverkare. Brottsoffret. Lotta. Är den skyldiga enligt samma logik. Hon borde insett att han var våldsverkare och psykopat.
Så ser inte lagen på detta heller.
TR har dömt honom till Livstids fängelse för ett oerhört brutalt mord. Som jag är övertygad kommer att bestå genom alla instanser.
Han skulle inte varit på fri fot alls.
När det gäller trafikolyckor har vi nollvision. Det tar samhället hand om genom bl.a. bilbesiktning, viltstängsel, skilda körfält, nykterhetskontroller, trafikregler, bälteskontroller osv.
Enligt statistik är fordonsföraren i 3/4 av olycksfallenå en man. Vilket i sig inte har någon betydelse.
Jag utgår från att dom bilar jag möter har en godkänd förare bakom ratten.
Självklart skall det också vara så när jag vandrar på gatorna.