Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-02, 13:32
  #1
Medlem
Återigen har svensk regim-TV skickat en reporter till Moskva för att fabricera färska lögner. Propagandisten inleder sitt reportage med orden:

"Vera Kovalenko ägnar sitt liv åt att hjälpa människor som den ryska staten påstår inte finns".

http://www.svtplay.se/video/11351218...c-19-30-textat

(Spola fram tills det återstår ca 09.30 av sändningen).

Reportern påstår alltså att ryska staten påstår att HIV-smittade "inte finns". Men om det vore sant att staten påstår att det "inte finns" några HIV-smittade, varför skulle då staten lägga mer än en halv miljard dollar på att lösa problemet med HIV-epidemin?

Citat:
Russia will allocate an additional $300 million next year to fight the growing HIV epidemic in the country, TASS news agency reported Friday, citing Health Minister Veronika Skvortsova.

Taking this into account, the total amount of money that Russia will allocate annually to fight HIV will exceed $600 million from next year, Skvortsova said, according to TASS.
https://themoscowtimes.com/news/russ...ight-hiv-50580

Om det vore sant att staten påstår att det "inte finns" några HIV-smittade, varför skulle då premiärministern säga att HIV är ett av de svåraste globala problemen?

Citat:
"HIV is a most serious global challenge faced by all countries, without exception. Russia is also facing this problem. HIV is spreading not only among drug addicts and vulnerable groups,” said the Prime Minister in his role as Chairman of the Government Commission for Health Protection of Citizens.
http://www.unaids.org/en/resources/p...0151023_russia

Om det vore sant att staten påstår att det "inte finns" några HIV-smittade, varför skulle då samma stat utarbeta en omfattande handlingsplan för hur HIV-epidemin skall bekämpas?

Citat:
ST PETERSBURG: After years of fighting against the HIV epidemic in Russia, Prime Minister Dmitry Medvedev has signed a plan to curb the spread of HIV in the country.

The directive, approved on Tuesday (25 October), aims to reduce Human Immunodeficiency Virus (HIV) incidence by expanding screening and testing and the availability of antiretroviral treatment, seeking to decrease the rates of complications and deaths caused by the virus.
http://www.prospektmag.com/2016/10/p...d-pm-medvedev/

Det som sprids mest lavinartat i sammanhanget är inte HIV, utan falska påståenden från den svenska lögnfabriken SVT.
Citera
2016-12-02, 17:01
  #2
Medlem
Det är rätt vanligt att öststater som Ryssland eller Ukraina "gömmer" undan HIV problematiken. Man ser inte heller många handikappade på deras gator trots att de är lika många eller tom ännu fler där som i Sverige. Vad gäller Ryssland då kan det vara även så att "gömma undan" HIV smittade är en del av propagandaapparaten, eftersom det går inte ihop med den bild som Moskva försöker måla upp om sig själv som "andligt rike med traditionella värderingar". Ökad HIV spridning (oftast bland missbrukare och bögar) är ju motsatsen till "andlighet"...
Citera
2016-12-02, 19:45
  #3
Medlem
Volvo242DLs avatar
Ryssland motarbetar inte bögar, man vill bara inte göra reklam för bögeriet i vilket jag fullt instämmer.
Det är skillnaden.

Det här är något vi i väst bara inte kan föreställa oss därför vi påtvingas uppifrån. Till exempel här hårt arbetande busschaufförer tvingas köra omkring med viftande regnbågsflaggor ofta mot deras vilja. Det skulle aldrig någonsin kunna förekomma i Ryssland och jag ser det som en självklar mänsklig rättighet för en busschaufför att kunna ha en anständig arbetsmiljö.
Citera
2016-12-02, 20:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Återigen har svensk regim-TV skickat en reporter till Moskva för att fabricera färska lögner. Propagandisten inleder sitt reportage med orden:

"Vera Kovalenko ägnar sitt liv åt att hjälpa människor som den ryska staten påstår inte finns".

http://www.svtplay.se/video/11351218...c-19-30-textat

(Spola fram tills det återstår ca 09.30 av sändningen).

Reportern påstår alltså att ryska staten påstår att HIV-smittade "inte finns". Men om det vore sant att staten påstår att det "inte finns" några HIV-smittade, varför skulle då staten lägga mer än en halv miljard dollar på att lösa problemet med HIV-epidemin?

https://themoscowtimes.com/news/russ...ight-hiv-50580

Om det vore sant att staten påstår att det "inte finns" några HIV-smittade, varför skulle då premiärministern säga att HIV är ett av de svåraste globala problemen?

http://www.unaids.org/en/resources/p...0151023_russia

Om det vore sant att staten påstår att det "inte finns" några HIV-smittade, varför skulle då samma stat utarbeta en omfattande handlingsplan för hur HIV-epidemin skall bekämpas?

http://www.prospektmag.com/2016/10/p...d-pm-medvedev/

Det som sprids mest lavinartat i sammanhanget är inte HIV, utan falska påståenden från den svenska lögnfabriken SVT.

Det här är ett konstant problem i Sverige. Anna-Lena Laurén i DN och Maria Georgieva i SVD har ibland någon intressant detalj att rapportera, men jag skyddar mig och läser deras artiklar med ena handen för vänster öga och den andra för höger öra. Först måste man vaccineras mot propagandan och sedan behöver man uthållighetsmedicin, vilket man får när man slår tillbaka. Det var lite bättre under kalla kriget, konstigt nog. Det är bra att du håller efter medierna. Jag har inte gett upp om alla journalister, bara om ägarna, och jag anar att några journalister detaljstuderar flashback och kanske gnäggar glatt.

Jag kan bekräfta att många ryssar är medvetna om AIDS-faran och har varit det länge.
Citera
2016-12-02, 21:09
  #5
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Ryssland motarbetar inte bögar, man vill bara inte göra reklam för bögeriet i vilket jag fullt instämmer.
Det är skillnaden.

Det här är något vi i väst bara inte kan föreställa oss därför vi påtvingas uppifrån. Till exempel här hårt arbetande busschaufförer tvingas köra omkring med viftande regnbågsflaggor ofta mot deras vilja. Det skulle aldrig någonsin kunna förekomma i Ryssland och jag ser det som en självklar mänsklig rättighet för en busschaufför att kunna ha en anständig arbetsmiljö.

(Min fetning)

Du ser möjligtvis ingen motsättning mellan de två teserna i den fetade meningen:

Tes 1: Ryssland motarbetar inte bögar
Tes 2: Man vill inte bara göra reklam för bögeriet.

Du, och den ryska fascistregimen verkar vara övertygade om att man kan påverkas till att "bli bög".
Då är ni lika illa ute som vissa radikalfeministiska genustänkare. Dvs att man tror på "querteori". Detta skulle då innebära att människor "provar och testar" olika sorters "sexuell identitet". Om man nu bortser ifrån förpubertet och vissa förvirrade människors sökande efter inre frid, så tyder all forskning på att just sexuell läggning är något medfött. I alla fall en del av det som gör människor till homosexuella kan också förklaras rent evolutionsbiologiskt.

För varför har evolutionen möjliggjort homosexuellt beteende, som per se, inte leder till fortplantning och vidare spridning av bärarnas gener? Detta gäller speciellt då även homosexuellt beteende också förekommer ibland djuren. Svaret är att evolutionen gynnar något, som iof ger en bieffekt att viss del av avkomman tenderar att bli homosexuell.

Jag sätter nedanstående inom spoilertagg så att du får gissa själv först!

Citera
2016-12-02, 23:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Ryssland motarbetar inte bögar, man vill bara inte göra reklam för bögeriet i vilket jag fullt instämmer.
Det är skillnaden.

Det här är något vi i väst bara inte kan föreställa oss därför vi påtvingas uppifrån. Till exempel här hårt arbetande busschaufförer tvingas köra omkring med viftande regnbågsflaggor ofta mot deras vilja. Det skulle aldrig någonsin kunna förekomma i Ryssland och jag ser det som en självklar mänsklig rättighet för en busschaufför att kunna ha en anständig arbetsmiljö.

Det är bra att du tar upp det här. Sexuellt avvikande beteende är inte straffbart i Ryssland, men man får inte göra reklam för sådant. Ganska stor skillnad. Ett typiskt exempel på västs propaganda och ditt inlägg passar i tråden.
Citera
2016-12-03, 00:31
  #7
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
(Min fetning)

Du ser möjligtvis ingen motsättning mellan de två teserna i den fetade meningen:

Tes 1: Ryssland motarbetar inte bögar
Tes 2: Man vill inte bara göra reklam för bögeriet.

Du, och den ryska fascistregimen verkar vara övertygade om att man kan påverkas till att "bli bög".
Då är ni lika illa ute som vissa radikalfeministiska genustänkare. Dvs att man tror på "querteori". Detta skulle då innebära att människor "provar och testar" olika sorters "sexuell identitet". Om man nu bortser ifrån förpubertet och vissa förvirrade människors sökande efter inre frid, så tyder all forskning på att just sexuell läggning är något medfött. I alla fall en del av det som gör människor till homosexuella kan också förklaras rent evolutionsbiologiskt.

För varför har evolutionen möjliggjort homosexuellt beteende, som per se, inte leder till fortplantning och vidare spridning av bärarnas gener? Detta gäller speciellt då även homosexuellt beteende också förekommer ibland djuren. Svaret är att evolutionen gynnar något, som iof ger en bieffekt att viss del av avkomman tenderar att bli homosexuell.

Jag sätter nedanstående inom spoilertagg så att du får gissa själv först!

Jo, kvinnor som är attraktiva och som verkligen gillar män tenderar att få en del av sin avkomma som tenderar att "komma ut" som homosexuella. Men evolutionen är ändå här fullkomligt logisk: De flesta av hennes avkomma har inte homosexuella tendens, så hennes gener sprids ändå effektivt. Allt detta är, givetvis, resultatet av hormoner som verkar i embryo och fosterstadiet. Homosexuell läggning är med andra ord medfödd, och därmed inte någonting inlärt. Skulle t.ex. du kunna lära dig att bli homosexuell?, (så vida du inte redan är det). Nej, självklart inte, lika lite som en homosexuell kan lära sig att bli heterosexuell. Med andra ord: Vare sig barn eller vuxna kan "lära sig" att bli homosexuell. Därför är den ryska lagen och propagandan enbart fånig
Hej
Tog bort spoilertaggen för det skulle bli lättare att läsa.
Knepigt ämne det här. Inte min grej men jag är ändå social människa och kan inte vara utanför.

Jag hade lättare för homosexualitet tidigare men genom livet har avståndet ökat så jag numera känner mer förtroende för Ryssland i den frågan än jag gör för min egen västliga kultur. På något sätt har erfarenheten gjort att acceptansen minskat och vill då dessa grupper med statens hjälp ta större utrymme i samhället känns det störande. De få möten jag haft med homosexuella människor av samma kön utan att ta i varandra skulle jag hellre velat vara utan. Det är verkligheten för mig och är väl det närmaste jag kan förklara. Säkert finns det exempel på väldigt bra möten men dom har jag i så fall missat.

Radikalfeminister och queervänster kan låta som en bra kombo för en kommunist som jag men det är inga jag träffat på. Snarare känns dem som motståndarsidan. För en tid sedan stötte jag på en kvinna som definitivt inte tillhörde den gruppen utan var aktiv inom frikyrkorörelsen. I sammanhanget debatterades just gay och prideparader och hon var tvärsäker på att homosexualitet var något man blev genom påverkan. Några försökte övertyga henne om att det var medfött men hon blev högröd i ansiktet och tvärilsk. Själv har jag svårt att ta ställning men somliga säjer att även djur kan vara homosexuella och just det kan ju låta naturligt. I skolan i fysiken hade vi magneter som ju har nord och sydpol liksom nålen på en kompass. Om vi säjer nordpol representerar man och sydpol kvinna så kommer två nordpoler eller två sydpoler stöta bort varandra medan en nordpol och en sydpol dras till varandra.

Så är egentligen det naturliga, kan jag bättre förklara?
Citera
2016-12-03, 00:37
  #8
Medlem
Volvo242DLs avatar
Magneter där nordpol och nordpol dras till varandra har jag aldrig stött på, har du?
Citera
2016-12-03, 06:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det är bra att du tar upp det här. Sexuellt avvikande beteende är inte straffbart i Ryssland, men man får inte göra reklam för sådant.
Jodå, det får man, men reklamen får inte riktas till minderåriga. Avsikten med förbudet är bland annat att man inte skall få in snedvriden "genuspedagogik" i förskolor och skolor. Som i Sverige, där förskolepersonal indoktrinerar 3-åringar som sexuell läggning:


Citat:
Förskolan Hagahuset arrangerade pridetåg

[..]

– Vi gör det för att vi vill det, säger 3-åriga Alice Gesaw.

[..]

– Vi pratar varje dag om människors värde, om att det inte spelar någon roll vilken sexuell läggning eller vilken hudfärg man har.
http://www.expressen.se/gt/forskolan...rade-pridetag/

Sådana galenskaper kan rysk dagispersonal numera, gudskelov, inte hålla på med.
Citera
2016-12-03, 06:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Vad gäller Ryssland då kan det vara även så att "gömma undan" HIV smittade är en del av propagandaapparaten, eftersom det går inte ihop med den bild som Moskva försöker måla upp om sig själv som "andligt rike med traditionella värderingar". Ökad HIV spridning (oftast bland missbrukare och bögar) är ju motsatsen till "andlighet"...
"Gömmer undan"? Du menar som när premiärministern sitter i direktsänd stats-TV och berättar för hela nationen att antalet HIV-smittade ökar med 10% om året? Och annonserar att staten skall satsa ytterligare 20 miljarder rubel på kampen mot AIDS? Du kallar det för "gömma undan"?



https://rg.ru/2015/10/26/borba.html
__________________
Senast redigerad av VarmaDrycker 2016-12-03 kl. 06:55.
Citera
2016-12-03, 07:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Jag hade lättare för homosexualitet tidigare men genom livet har avståndet ökat så jag numera känner mer förtroende för Ryssland i den frågan än jag gör för min egen västliga kultur. På något sätt har erfarenheten gjort att acceptansen minskat och vill då dessa grupper med statens hjälp ta större utrymme i samhället känns det störande.
Jag bryr mig inte vem folk knullar med. Det kommer alltid att finnas bögar och de får väl hålla på med sitt bäst de vill. Jag tycker de skall få ingå registrerade partnerskap också. Problemet är att förvirring har kring ens könsidentitet har gått från att accepteras (vilket är sunt) till att upphöjas till ett åtråvärt ideal (viket är galet). Istället för att hjälpa barn och ungdomar hitta tydliga identiteter (som de sedan kan förhålla sig till individuellt på olika sätt), uppmuntrar man idag en normlös och könslös geggamoja där alla skall flyta omkring lite hur som helst och där vilka dumheter som helst skall respekteras. Sedan slutar Åhléns skilja på pojk- och flickkläder och tar hjälp av Per Schlingman för att få män att klä sig i rosa klänningar.

http://nyadagbladet.se/inrikes/massi...lickavdelning/

Ryssland har lyckligtvis en sundare inställning i dessa frågor. Vilket såklart får svenska PK-journalister att ras..
Citera
2016-12-03, 11:42
  #12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag bryr mig inte vem folk knullar med. Det kommer alltid att finnas bögar och de får väl hålla på med sitt bäst de vill. Jag tycker de skall få ingå registrerade partnerskap också. Problemet är att förvirring har kring ens könsidentitet har gått från att accepteras (vilket är sunt) till att upphöjas till ett åtråvärt ideal (viket är galet). Istället för att hjälpa barn och ungdomar hitta tydliga identiteter (som de sedan kan förhålla sig till individuellt på olika sätt), uppmuntrar man idag en normlös och könslös geggamoja där alla skall flyta omkring lite hur som helst och där vilka dumheter som helst skall respekteras. Sedan slutar Åhléns skilja på pojk- och flickkläder och tar hjälp av Per Schlingman för att få män att klä sig i rosa klänningar.

http://nyadagbladet.se/inrikes/massi...lickavdelning/

Ryssland har lyckligtvis en sundare inställning i dessa frågor. Vilket såklart får svenska PK-journalister att ras..

Om du tror att jag gör vågen till som radikalfeministerna tar sig för med i Sverige och politikerna, helt okritiskt, går på, så tror du fel.

Det är trots allt jag som skrev ett "Möjligt scenario", från början på passagen debatt efter "Män är djur debatten". Jag har också skrivit två fortsättningsavsnitt, men orkar inte leta reda på dem nu:

(FB) Ett möjligt scenario?...................

Men just nu ser jag den moderna fascismen i Ryssland och USA som det största hotet emot mänskligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback