Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-02, 08:52
  #1
Medlem
Mikael Sandström f.d.statssekreterare i Reinfeldts regering gör alla avböners moder. Det skall bli intressant att se om någon av de stora drakarna följer upp det här.

http://kvartal.se/artiklar/de-goda-foresatserna/

Den mest välskrivna text jag sett i ämnet även om konsekvenserna för de svenska medborgarna kanske har en alltför undanskymd plats.
__________________
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2016-12-02 kl. 08:55.
Citera
2016-12-02, 09:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Mikael Sandström f.d.statssekreterare i Reinfeldts regering gör alla avböners moder. Det skall bli intressant att se om någon av de stora drakarna följer upp det här.

http://kvartal.se/artiklar/de-goda-foresatserna/

Den mest välskrivna text jag sett i ämnet även om konsekvenserna för de svenska medborgarna kanske har en alltför undanskymd plats.

För sent skall syndaren vakna.
Det krävdes faktiskt inte alltför hög IQ att redan 2006 inse alla de saker som Sandström nu insett 2016 after the fact och med de permanenta grava problemen för nationen färdigimporterade och klara.
Sandström var en av dem som tog sönder Sverige.
Det går inte att reparera via läpparnas bekännelser.Jag får hoppas att hans samvete kommer att skava ordentligt framöver.
Citera
2016-12-02, 09:25
  #3
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
För sent skall syndaren vakna.
Det krävdes faktiskt inte alltför hög IQ att redan 2006 inse alla de saker som Sandström nu insett 2016 after the fact och med de permanenta grava problemen för nationen färdigimporterade och klara.
Sandström var en av dem som tog sönder Sverige.
Det går inte att reparera via läpparnas bekännelser.Jag får hoppas att hans samvete kommer att skava ordentligt framöver.
Ingen "avbön" är komplett utan en brasklapp om att invandring egentligen är jättebra och att invandrarna byggde landet.
Citat:
Invandring är på många sätt berikande. Framgångsrika länder och samhällen är oftast också samhällen som har välkomnat invandring och impulser utifrån. Sverige skulle inte vara Sverige utan alla de tyskar, valloner, bosnier, chilenare, italienare, judar, turkar, romer, araber, polacker, perser, serber, afghaner, skottar, kroater och andra som genom århundradena sökt sig till vårt land.

eller ett avståndstagande från "populisterna"
Citat:
Populistsvaret är knappt ett svar, utan snarare en protest, som går ut på att huvuddelen av dem som i dag har uppehållstillstånd men inte är medborgare inte ska få vara kvar i Sverige. Det finns inga förslag på hur de faktiska problem som vi står inför ska hanteras och inte heller på hur denna massiva utvisningspolitik skulle kunna genomföras.
Citera
2016-12-02, 09:25
  #4
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Mikael Sandström f.d.statssekreterare i Reinfeldts regering gör alla avböners moder. Det skall bli intressant att se om någon av de stora drakarna följer upp det här.

http://kvartal.se/artiklar/de-goda-foresatserna/

Den mest välskrivna text jag sett i ämnet även om konsekvenserna för de svenska medborgarna kanske har en alltför undanskymd plats.
Han går ju betydligt längre i självkritiken än något jag läst tidigare från makteliten:
Citat:
De fanns ett fåtal insiktsfulla och modiga debattörer som vågade gå mot strömmen och som varnade för de konsekvenser vi nu ser. Vi avfärdade dem. Många av dem som på ett högst rimligt vis kritiserade migrationspolitiken buntades ihop med rasister, populister och mörkermän. Jag skäms för att jag medverkat i riksmobbning av dessa debattörer.
Citera
2016-12-02, 10:01
  #5
Medlem
Nostradumbasss avatar
Alla avbönders moder - jag undrar varför ni blir imponerade? Här har vi en person som aktivt förstörde Sverige, och nu skäms lite för att ha "riksmobbat" de rasister och mörkermän han nu kallar debattörer. Hycklande jävla svinpälsar som tror att det räcker att skämmas lite. Var är ilskan i tråden? Det ska vara tjära och fjädrar åt dom här jävla syltryggarna!
Citera
2016-12-02, 10:03
  #6
Medlem
longbow4ys avatar
Intressant är hur Mikael Sandström argumenterar för denna nya ståndpunkt.

Han försöker ta det moraliska övertaget genom logik och försöker visa att motståndarnas känslomässiga argumentation i längden blir omoralisk och inhuman.

Precis den argumentation som trådens skribenter länge fört.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Alla avbönders moder - jag undrar varför ni blir imponerade? Här har vi en person som aktivt förstörde Sverige, och nu skäms lite för att ha "riksmobbat" de rasister och mörkermän han nu kallar debattörer. Hycklande jävla svinpälsar som tror att det räcker att skämmas lite. Var är ilskan i tråden? Det ska vara tjära och fjädrar åt dom här jävla syltryggarna!

Det är väldigt lätt att återanvända denna deras moraliska argumentation för att kräva att de som är ansvariga för situationen också får ta ansvaret för detta. Fulla ansvaret.

Frågan är om det räcker med tjära och fjädrar? Jag tycker det verkar vara ett lågt pris. Bättre vore förvisning inom landet till bosättning i dessa utanförskapsområden så de får känna resultatet varje dag resten av livet. Med fotboja så de inte lämnar området.
__________________
Senast redigerad av longbow4y 2016-12-02 kl. 10:11.
Citera
2016-12-02, 10:22
  #7
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Alla avbönders moder - jag undrar varför ni blir imponerade? Här har vi en person som aktivt förstörde Sverige, och nu skäms lite för att ha "riksmobbat" de rasister och mörkermän han nu kallar debattörer. Hycklande jävla svinpälsar som tror att det räcker att skämmas lite. Var är ilskan i tråden? Det ska vara tjära och fjädrar åt dom här jävla syltryggarna!
Är målet eller medlet det viktiga för dig?

Kom ihåg att ingen pappa vakar så noga över sina döttrar som en omvänd Don Juan. Kan man få en fd migrationsförespråkare att byta sida blir denne en mycket viktig och övertygande arbetare för dem som önskar en åtstramad invandringspolitik. Att alienera någon skapar bara en viktig arbetare för "den andra sidan".

Men någon beundran för MS är det naturligtvis inte tal om. Det här är inget han kommit på det senaste året. Han har av karriärskäl tigit om de insikter han haft sen länge. Men låt honom för all del ge de överlevande migrationsförespråkarna en bredsida.
Citera
2016-12-02, 10:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Alla avbönders moder - jag undrar varför ni blir imponerade? Här har vi en person som aktivt förstörde Sverige, och nu skäms lite för att ha "riksmobbat" de rasister och mörkermän han nu kallar debattörer. Hycklande jävla svinpälsar som tror att det räcker att skämmas lite. Var är ilskan i tråden? Det ska vara tjära och fjädrar åt dom här jävla syltryggarna!

Är det någon som har sagt att de är imponerade? Huruvida Sandström bör undslippa ansvar har överhuvudtaget inte diskuterats. Men det är väl ändå ganska uppenbart att Sandströms avståndstagande av migrationspolitiken är en milstolpe. Inte bara för att han går längre än någon annan i sitt avståndstagande utan också med tanke på den tjänst han hade i den tidigare regeringen.
Det är också en exceptionellt välskriven text. Det är uppenbart att han stulit delar av andras tankar på nätet men han har komponerat texten på ett ytterst åskådligt sätt.
Något som jag tycker t.e.x Sanandaji och Arnstberg inte alltid lyckas med.

När det gäller tjära och fjädrar kanske vi också skall vara lite mer fördragsamma. Om vi skall gå vidare i våra liv kanske tjära och fjädrar skall användas till de mer högljudda rabiata PK-isterna (Schyffert, Reinfeldt, Lööf, Ernman m.f.l). Det blir svårt att skapa ett hållbart samhälle ifall alla som offentligt uttryckte ett stöd för gårdagens migrationspolitik skall straffas.
Citera
2016-12-02, 10:36
  #9
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är målet eller medlet det viktiga för dig?

Kom ihåg att ingen pappa vakar så noga över sina döttrar som en omvänd Don Juan. Kan man få en fd migrationsförespråkare att byta sida blir denne en mycket viktig och övertygande arbetare för dem som önskar en åtstramad invandringspolitik. Att alienera någon skapar bara en viktig arbetare för "den andra sidan".

Men någon beundran för MS är det naturligtvis inte tal om. Det här är inget han kommit på det senaste året. Han har av karriärskäl tigit om de insikter han haft sen länge. Men låt honom för all del ge de överlevande migrationsförespråkarna en bredsida.

Jag medger att jag skrev lite i affekt. Jag skyller det på en dålig dag, eller en dålig morgon. Vissa dagar känns det som det går fort nu, och andra dagar står vi och stampar på samma ställe. Jag är egentligen relativt övertygad på att Sveriges "bäst-i-världen"-mentalitet kommer att slå tillbaka och likt att vi var bäst på "humanitär stormakt" kommer vi vara bäst på repatriering när sossarna goes nationalism i spåren av Trump och Le Pen nästa år.

Vissa dagar misströstar dock även jag. Men oftast är jag hoppfull att repatrieringsmannen också ska vara bäst i världen.
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-12-02 kl. 10:47.
Citera
2016-12-02, 10:40
  #10
Medlem
Reinfeldts statssekreterare Mikael Sandström: Sverige- ett haveri utan återvändo

Arma Sverige, var ska detta experiment sluta? Nu erkänner Moderaternas samordnings-chef att Sveriges migrationspolitik varit på tok för generös.

“Hur vi än gör måste vi dock räkna med att en stor grupp aldrig kommer in på arbetsmarknaden, utan kommer att vara permanent bidragsförsörjd.”

"Migrationskrisen kommer att sätta ramarna för svensk politik i decennier framöver och förändra samhället permanent. Problemen gäller arbetsmarknad, utbildning och bostadsbyggande, men också kollisioner till följd av skilda kulturella normer och värderingar."

Finns det någon räddning för detta land?
Befinner sig migrations-politiken i en obanad terräng?
Kan moderaterna styra om sin migrationspolitik?
Citera
2016-12-02, 10:40
  #11
Medlem
Länk: http://kvartal.se/artiklar/de-goda-foresatserna
Citera
2016-12-02, 10:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men någon beundran för MS är det naturligtvis inte tal om. Det här är inget han kommit på det senaste året. Han har av karriärskäl tigit om de insikter han haft sen länge. Men låt honom för all del ge de överlevande migrationsförespråkarna en bredsida.

Jag hyser heller ingen beundran för Sandström men jag tycker det är ganska naturligt att man håller käft om saker och ting som kan ge en sparken omgående. Har man t.e.x familj att försörja så är det ett högst rimligt sätt att agera på. Jag hade definitivt inte gjort något annorlunda.
Att som Jomshof komma hem till familjen efter att ännu en gång fått sparken för sin politiska övertygelses skull är det inga många som skulle stå ut med.
Därför blir jag alltid lika förbannad när Åkesson, Karlsson och Jomshof hängs ut som den fega undfallande partiledningen av en del Flashbackspostare.
Att tycka att de gör strategiska misstag är en sak men att beskylla dem för ovanstående är väl magstarkt, särskilt när det kommer från "tangentbordskrigare"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback