Citat:
Äpplen o päron.
Trafficking och frivilligt arbete är liksom 2 olika saker.
Länken jag läste var nedan, jag hitta även en som visa på 79% i sexindustrin men det poängteras att de inte har någon koll på det andra, kläder, plocka frukt o.s.v. det är svårt att veta hur många som utnyttjas.
http://www.humanrightsfirst.org/resource/human-trafficking-numbers
Men som sagt var trafficking skall vi motarbeta vare sig det gäller kvinnor som tvingas suga kuk eller små barn som tvingas sy klänningar till fina flickor i väst.
Det tråden handlar om är att AI anser att legalisera frivillig handel med sex, jag poängterar FRIVILLIG.
Det finns inga belägg för det du skriver, finns inga tecken som tyder på att trafficking skulle öka för att sexhandel legaliseras.
Traffickingen av all sorts ökar eller minskar av andra anledningar.
NZ exemplet som alla legaliserings förespråkare använder sig av.
TROTS feminismen var ÖVERYGAD om att trafficking skulle öka, sexarbetarna skulle översvämma landen och blöablabla så visade det sig att inget av det var sant, allt var på samma nivå fast under en helt annan kontroll och ett skydd för sexarbetarna som är i dag unikt i världen.
Så det enda som hände var att sexarbetarna i dag kan känna sig betydligt tryggare, stigmatiseringen har minskat o.s.v.
Det blev inga köer till bordellerna som spåddes skulle växa upp i varje gathörn eller en explosion av trafficking offer, men jag vet att ni önskade att så var fallet.
Jag har försökt googla kritiska röster till NZ modellen men har svårt att hitta dem från andra än radikal feminister, däremot den Svenska får kritik från en mängd olika seriösa håll.
Så Merapi, vad är sämre med NZ modellen.
Trafficking och frivilligt arbete är liksom 2 olika saker.
Länken jag läste var nedan, jag hitta även en som visa på 79% i sexindustrin men det poängteras att de inte har någon koll på det andra, kläder, plocka frukt o.s.v. det är svårt att veta hur många som utnyttjas.
http://www.humanrightsfirst.org/resource/human-trafficking-numbers
Men som sagt var trafficking skall vi motarbeta vare sig det gäller kvinnor som tvingas suga kuk eller små barn som tvingas sy klänningar till fina flickor i väst.
Det tråden handlar om är att AI anser att legalisera frivillig handel med sex, jag poängterar FRIVILLIG.
Det finns inga belägg för det du skriver, finns inga tecken som tyder på att trafficking skulle öka för att sexhandel legaliseras.
Traffickingen av all sorts ökar eller minskar av andra anledningar.
NZ exemplet som alla legaliserings förespråkare använder sig av.
TROTS feminismen var ÖVERYGAD om att trafficking skulle öka, sexarbetarna skulle översvämma landen och blöablabla så visade det sig att inget av det var sant, allt var på samma nivå fast under en helt annan kontroll och ett skydd för sexarbetarna som är i dag unikt i världen.
Så det enda som hände var att sexarbetarna i dag kan känna sig betydligt tryggare, stigmatiseringen har minskat o.s.v.
Det blev inga köer till bordellerna som spåddes skulle växa upp i varje gathörn eller en explosion av trafficking offer, men jag vet att ni önskade att så var fallet.
Jag har försökt googla kritiska röster till NZ modellen men har svårt att hitta dem från andra än radikal feminister, däremot den Svenska får kritik från en mängd olika seriösa håll.
Så Merapi, vad är sämre med NZ modellen.
Fast det är inte DEN sidan vi diskuterar det är SEXKÖPARENS sida.
Ingen är för att vi ska göra det olagligt sälja sex, det vore direkt förödande. Och det är också mest detta som amnesty int. tar upp i sin rapport men som sen sitts här och vinklas som om det enbart gällde den svenska sexköpslagen.
När det kommer till tvångsarbete i världen, dvs när man kidnappar och tvångsutnyttjar människor för arbete, så är det även där efterfrågan man synar. Inköpare i västvärlden måste ha koll på vilka fabriker de använder sig av och organisationer världen över som jobbar med dessa saker måste ha möjlighet föra info vidare och agera och vi konsumenter måste ha koll på vad vi köper, kostar en T-shirt 69,90 så ska man kanske inte köpa den, utan fråga varför, den är liksom omöjligt billig.
Ingenstans sitter man och säger att äsch! de tär ju frivillig handel! så skit i varför T-shirten är billig bara shoppa på, att hon som sytt den tvingas jobba 12 h utan rast för 2 kr i timmen i fabrik utan ventilation är ju hennes ensak, hon gillar säkert detta! eller hur?
Vilket är vad man skulle säga till svenska män om man tar bort sexköpslagen, fritt fram! skit du i vem och varför hon du nyss köpt är där hon är, bara kör kuken i henne, hon gillar säkert detta.
Återigen tycker jag du och co ska förklara varför detta är så viktigt att det ska vara lagligt för SEXKÖPAREN. Varför måste det vara lagligt att kunna köpa andra för sexuellt nyttjande?
Varför inte bara ha sex med folk som vill detta lika mycket och därför gör det gratis, liksom det som är meningen med sex, själva innebörden.