Hejsan. För att göra en lång historia kort: Jag har ungefär 12 000 kronor på kontot. Jag har 6000 i hyra. Som ska betalas före 25 varje månad. Igår började jag jobba! Men är timanställd.. Så kommer få drygt 13 000 efter skatt. Men grejen är ju att jag kommer först få ut en hel månadslön i januari. Det är lugnt att leva på pengarna jag har över efter decembers hyra (6 000) tills januaris månadslön. Men skulle vara väldigt bra att kunna låna 6 000 för att täcka hyra så det hela blir rätt. Det känns inte stabilt alls att få lön och betala hyra samma dag.
Frågan jag har är att hur lånar jag 6000 bäst? Är det bara att gå till min storbank? Vet ju hur lätt idioter från på lyxfällan och sånt lätt får lån. Jag har inte några tidigare betalningsanmärkningar utan bara lite studieskulder.
EDIT: Fattar att det i grund och botten är jävligt dåligt med sånna här lån, men tycker det är det enda vettiga i min situation. I övrigt är jag snål av mig och har hyffsad koll på ekonomin. Men det har varit lite trasligt med dumpad av flickvän och sånt som föranlätt att jag sitter där jag sitter