Citat:
Ursprungligen postat av
bonobono
Tack!
Sitter och kollar nu men blir inte klokare då ja inte ens vet vad de som nämns är

Hur vet jag vad min hårddisk har för hastighet?
Vad är en RAID som inte stöds?
Står också att USB-minne inte stöds, men jag har testat inspelningsfunktionen med ett USB på 1GB och det fungerade utmärkt förutom att den hade väldigt lite lagringsutrymme

Läs på klistermärket som sitter på hårddisken, så står det troligtvis 5400RPM eller 7200RPM någonstans. Står det 5400RPM så innebär det en hastighet av 5400 varv/minut, eller om det är 7200 varv/minut. Med högre varv/minut desto snabbare hårddisk. Enligt manualen rekommenderas en disk med 5400 varv/minut eller högre för att fungera felfritt.
om du inte hittar informationen på klistermärket om varv/minut så leta efter "serial number" (Kan förkortas S/N) eller "model number" (Kan förkortas MDL) så kan man googla för att hitta mer information gällande disken så man får reda på specifikationerna.
Är du osäker kan du skriva serial eller model nummer här så kan jag söka upp information om hårddisken och kontrollera ifall den funkar enligt vad som står i manualen för din TV.
Att det står att USB-minne inte stöds betyder inte alltid att det inte kan fungera alls, utan kan funka lite halvkasst men Samsung kan inte garantera att det fungerar felfritt. Finns så många faktorer som kan inverka gällande USB-minne, tex som patrik-wid skrev tidigare.
RAID behöver du inte bry dig om, det är när man har en uppsättning metoder där flera diskar (2 eller flera) kan samarbeta som en enhet, oftast används till att minska risken för dataförlust eller att få ökade hastigheter, eller få en stor enhet av flera små diskar.