Citat:
Den meningen var en kort sammanfattning, jag har redan i tidigare inlägg skrivit mer utförligt. Det blir tjatigt med upprepningar. Och jag har skrivit vad jag anser om att Lotta gick ut med hunden, ägnade sig åt sitt yttre, träffade vänner och gick på fest. Och resa iväg med Martin - här bör man lägga till att resan handlade om en hotellnatt i Enköping och ett besök hos hans mormor. Det jag anser (för att ta om det igen) är att träning, hundpromenader, umgås med väninnor, bjuda hem väninna, gå ut, det var Lottas liv. Det var hennes fritid. Jag hävdar vidare att det finns ganska många kvinnor som lever så, på varierande sätt. I vilken småstad som helst i Sverige finns det skönhetssalonger och gym, och det beror på att det finns kunder. Om man inte lägger pengar på något annat, förutom mycket basala utgifter som hyra, el och telefon, och man håller dessa utgifter på en blygsam nivå, kan man ha råd med det. Någon skrev tidigare angående hårförlängningar att dessa måste man göra om ofta. Det trodde jag också men när jag gick in på Lottas väninnas salongs sida visade det sig att med nya metoder håller det ganska länge. Eftersom Lotta bevislingen klarade sin ekonomi, ingen har väl hittat uppgift om att hon kom efter med räkningar, så fungerade hennes liv för henne i just det avseendet. När man beskriver henne som ett riktigt partydjur, då skulle jag gärna höra en tanke om hur det kom sig att hon på morgonen den 4/6, som var en lördag, inte hade några spår av alkohol eller illegala droger i blodet. Brukar partydjur vara spik nyktra klockan fem på lördag morgon, i juni?
Martin uppger själv, i FUP, att hon var ovan vid hans livsstil när de började umgås. Hon hade inte tagit kokain tidigare. Det stämmer att hon gjorde det några gånger under våren 2016, men man behöver inte överdriva omfattningen. Martin uppger vidare att han kände sig provocerad av att hon var så helylle, som han såg det. Det var därför han kontaktade hennes chef och väninnan som hon hyrde lägenheten av för att berätta negativa saker om Lotta. Han störde sig enormt på att hon hade något som han inte hade, nämligen uppskattning från någorlunda välfungerande personer. Hon hade ett jobb, hon hade en bostad, hon var inte skydd som pesten av samhället. Det tyckte han var jobbigt. Och inte bara han, tydligen, utan även personer i den hör tråden. Detta handlar om saker som hände innan hon mördades och innan hon beskrevs i media.
Avslutningsvis vill jag varna för ordet "sanning". Det är helt orimligt att tro att Solglittret eller någon annan "vet sanningen" om Lotta. Det man har tillgång till är hårt gallrade SMS från en avgränsad period, med nedslag vissa dagar, uppgifter i FUP, och vissa uppgifter i media. Det är underlag för ett resonemang, eller flera, men inte grund för "sanningen".
Martin uppger själv, i FUP, att hon var ovan vid hans livsstil när de började umgås. Hon hade inte tagit kokain tidigare. Det stämmer att hon gjorde det några gånger under våren 2016, men man behöver inte överdriva omfattningen. Martin uppger vidare att han kände sig provocerad av att hon var så helylle, som han såg det. Det var därför han kontaktade hennes chef och väninnan som hon hyrde lägenheten av för att berätta negativa saker om Lotta. Han störde sig enormt på att hon hade något som han inte hade, nämligen uppskattning från någorlunda välfungerande personer. Hon hade ett jobb, hon hade en bostad, hon var inte skydd som pesten av samhället. Det tyckte han var jobbigt. Och inte bara han, tydligen, utan även personer i den hör tråden. Detta handlar om saker som hände innan hon mördades och innan hon beskrevs i media.
Avslutningsvis vill jag varna för ordet "sanning". Det är helt orimligt att tro att Solglittret eller någon annan "vet sanningen" om Lotta. Det man har tillgång till är hårt gallrade SMS från en avgränsad period, med nedslag vissa dagar, uppgifter i FUP, och vissa uppgifter i media. Det är underlag för ett resonemang, eller flera, men inte grund för "sanningen".
Det finns säkert många fler lottas där ute I vårt samhälle som hellre tar emot våra skattepengar – än jobbar ihop sin inkomst själv. DÄRFÖR är FK så himla strikt mot vissa stackare som verkligen skulle förtjäna att ta det lugnt hemma och inte oroa sig för sin ekonomi mitt I sjukdomen..
Du säger att Lotta klarade SIN ekonomi. En sanning med modifikation. Hon klarade SIN ekonomi – men delvis med mina pengar. Och Solglittrets..
IQ130 håller inte med med dig utan påstod att Lotta var tvungen att flytta ihop med Martin just för pengarnas skull. Hon hade inte RÅD att vara utan honom..
Jag tror att Martin störde sig på den bild av helylletjej som Lotta gav till sina släktingar, vissa vänner och sin arbetsgivare. Martin berättade att han hade suttit inne. Lotta berättade inte att hon hellre tränade än jobbade.. Och att hon hellre åkte på kryssningar, hotellweekend än sökte jobb och gick på intervjuer..
En “sporttjej” testar inte ens kokain. Och en helylletjej ljuger inte till sit ex – eller sin nuvarande.
En mer nyanserad bild av Lotta I media skulle inte ha skadat Lotta eller hennes anhöriga. Den skulle bara ha gjort problemet lättare att förstå och eventuellt lett till rätt sorts slutsatser och framtida åtgärder..
Senast redigerad av sno 2016-11-27 kl. 13:24.
Senast redigerad av sno 2016-11-27 kl. 13:24.