2016-11-22, 22:00
Medlem
pestloppans avatar
Enligt denna sammanställning så är sex personer åtalade för mord:

https://minfil.org/Sd5FbGMkEa9WwfVGX8wHFO9aLkQgJgB3/zal2qcbdbe/misst_nkta1.jpg

Vad jag såg/hörde på tv så var det sju personer i bilen, förutom Madeleine. Kanske någon redan varit inne på detta, men jag frågar ändå: Vem av de sju i bilen är inte åtalad för mord? Och varför?
Citera
2016-11-22, 22:02
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan

Vad jag såg/hörde på tv så var det sju personer i bilen, förutom Madeleine. Kanske någon redan varit inne på detta, men jag frågar ändå: Vem av de sju i bilen är inte åtalad för mord? Och varför?

AL, som satt i knät är bara åtalad för medhjälp.

Varför bara medhjälp är svårt att säga. Av stämningsansökan framgår att åklagaren anser att det är BH, MB, JH och PO som kommit överens om att döda Madde. Mats har kopplats in och med vetskap om planerna utfört en central uppgift. DW har bevisligen utfört en central del av genomförandet.

AL har också varit med i planeringen men inte sån central roll som ovan nämnda och jag antar att åklagaren anser att mordet inte var avhängit hennes insats.
Senast redigerad av Beaver14 2016-11-22 kl. 22:11.
Citera
2016-11-22, 22:05
Medlem
Doctors avatar
Efter att ha sett "Veckans brott" så funderar jag om advokat Morgården verkligen gjorde sin klient (MB) nån tjänst genom att sitta och babbla i TV eller om det bara var för att göda hans eget ego?
Citera
2016-11-22, 22:07
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Nu är jag ingen mördare, men varför dränkte de inte bara offret i bensin, tände eld på kroppen till oigenkännlighet för att sedan gräva ner resterna av offret?

Nu hade de ju åkt dit i alla fall förvisso pga deras evinnerliga tjattrande, både med varandra och på lokal.

Men då de uppenbarligen suttit och gnuggat sina geniknölar ihop, så borde ju ett "vettigare" alternativ ha ploppat upp. Kan man tycka.
Citera
2016-11-22, 22:17
Avslutad
Jag tittar på VB nu, och det är intressant hur media väljer att framställa Madde. Jag menar, läser man FUP:en kunde hon vara ganska så osympatisk hon med, precis som alla av oss hade hon både bra och dåliga egenskaper.

Ta inte detta som ett försvar av mördarna, för det är det absolut inte. Jag hoppas att de åker dit ordentligt och att de mår riktigt dåligt över vad de gjorde. Men samtidigt tycker jag att media kunde nyanserat lite.
Citera
2016-11-22, 22:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Nu är jag ingen mördare, men varför dränkte de inte bara offret i bensin, tände eld på kroppen till oigenkännlighet för att sedan gräva ner resterna av offret?

Nu hade de ju åkt dit i alla fall förvisso pga deras evinnerliga tjattrande, både med varandra och på lokal.

Men då de uppenbarligen suttit och gnuggat sina geniknölar ihop, så borde ju ett "vettigare" alternativ ha ploppat upp. Kan man tycka.
De var kanske hungriga, valde det snabbaste sättet, eller så var bensin och tändstickor dyrare än en flagglina och kniv.

Var sitter deras geniknölar?
Citera
2016-11-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ursäkta, kan du förklara i vilket sammanhang?
Från veckans brott- framträdde en av advokaterna, han gav den förklaringen att de inte hade menat allvar i mordplanerna och att kniven och sopsäckarna då skulle ha använts för grillning- därför kniv
och sopsäckarna skulle man ha skaffat för att lägga skräp och matrester i
se veckans brott på svtplay-om du missat. Leif gw muttrade på bra.
Citera
2016-11-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De var kanske hungriga, valde det snabbaste sättet, eller så var bensin och tändstickor dyrare än en flagglina och kniv.

Var sitter deras geniknölar?
DE hade dessutom sökt på nätet- hur ett perfekt mord ska hanteras.
Citera
2016-11-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan

Anneli, är häktad för medhjälp till mord...
Citera
2016-11-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
jag var ironisk rentav

Hade dom glömt att fästa sänkande ekollon på sopsäcken eller hur kunde den flyta land på den barnvänliga stranden sådär?
ingen strand-ett gruvhål- i högsommarvärmen så det var lite vatten i gruvhålet, med en brant sluttning ikring.
Citera
2016-11-22, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
DE hade dessutom sökt på nätet- hur ett perfekt mord ska hanteras.
Ja precis, någon av dem har ju faktiskt googlat på det perfekta mordet, bevis för att just den personen visste vad som skulle ske.

Bra bra!
Citera
2016-11-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Anneli, är häktad för medhjälp till mord...
M en B.H idag höjde skuldbördan, jodå A.L bidrog med råd om pås-kvävning.
Vi får se hur det blir i slutänden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in