2016-11-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Tänkte på ME MJ å DM sitter dom också som anklagade eller är dom åhörare?

Alla åtalade satt med sina sina respektive advokater, och deras advokater fick också ställa frågor till BH när åklagaren gjord sitt, och den advokat som var tillförordnad för dödsbo räkning...
Citera
2016-11-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Då de åtalade kommer från olika häkten, och då väktare icket får arbeta ensamma, så verkar det inte konstigt på något sätt att det är två väktare per åtalad... de åkte i olika bilar... inte f*n skulle väl någon vilja sitta ensam med någon av de åtalade..??? Och ur arbetssynpunkt... man jobbar minst två o två...

Håller med fullständigt när det gäller transporterna, så ska det givetvis fungera. Det kändes bara ... märkligt att knöla in samtliga i tingssalen. Hade föreställt mig att rätten skulle ha egna tjänstemän som stod för säkerheten på plats.

Men det är väl min fantasi som leder mig på villovägar. Får visioner av medeltida bankettsalar där alla förnämiteter hade passopper som stod bakom stolarna och väntade på att rusa fram och stå till tjänst - bland annat med toabesök.
Citera
2016-11-22, 20:52
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Alla åtalade satt med sina sina respektive advokater, och deras advokater fick också ställa frågor till BH när åklagaren gjord sitt, och den advokat som var tillförordnad för dödsbo räkning...

Ok tack. Förstår inte vad det är med min lur. Skrev åtalade läste innan jag skickade men ändå står det anklagade. Irriterande.
Citera
2016-11-22, 20:54
Medlem
Citat:
Tänkte på ME MJ å DM sitter dom också som anklagade eller är dom åhörare?
och du glömde
de tre du räknar upp är åtalade för underlåtelse för att anmäla brottet-
de kommer också att få sina straff- men så klart inte nå upp till de andras nivå.
kanske några år-
Enligt fup så var bägge tjejerna väl informerade om planerna, M.J var lägligt nog på annan ort och umgicks med sina barn- men fick tel-meddelande av allas vår informatör Bonita- när allt var klart.
Marie E fick också samma info från vår kända informatör.
D.M, s roll ter sig oklar. Han var rädd för några i gänget.
Men han hötte med näven vilket visar att han var ilsk.
Dessa tre kördes hem innan mordet begicks, ja du vet.
Citera
2016-11-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ok tack. Förstår inte vad det är med min lur. Skrev åtalade läste innan jag skickade men ändå står det anklagade. Irriterande.

Tror nog att jag förstod vad du menade iaf... det är väl huvusaken
Citera
2016-11-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
och du glömde
de tre du räknar upp är åtalade för underlåtelse för att anmäla brottet-
de kommer också att få sina straff- men så klart inte nå upp till de andras nivå.
kanske några år-
Enligt fup så var bägge tjejerna väl informerade om planerna, M.J var lägligt nog på annan ort och umgicks med sina barn- men fick tel-meddelande av allas vår informatör Bonita- när allt var klart.
Marie E fick också samma info från vår kända informatör.
D.M, s roll ter sig oklar. Han var rädd för några i gänget.
Men han hötte med näven vilket visar att han var ilsk.
Dessa tre kördes hem innan mordet begicks, ja du vet.

Joda.. men 11 åtalade satt i rättsalen...
Citera
2016-11-22, 21:03
Medlem
MTDs avatar
Veckans Brott nu på svt 1
Citera
2016-11-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojo1986
Snabbt räknat så bör barnet vara tillverkat i slutet av maj/början på juni. Om man räknar lite på det AL skriver till MB i sina sms om mensen. Hon påstår i sina sms till MB och sin mamma att MB är pappa, säger i rätten att MB inte är pappa.. Efter att BH avslöjat att hon och MB haft sex? Stämmer det att MB inte är pappa eller påstår AL det för att "ge igen" efter den informationen?

Hon har kanske knullat runt hon också så det är förmodligen inte någon omöjlighet att MB inte är pappa. OM det är så, så kan jag satsa en hel del på att pappan kommer från AL's hemtrakter. Hon skulle förmodligen inte våga knulla runt bland MB's vänner. Han styr henne ganska bra som kan skriva som han gör till henne, ränna runt med andra som han gör och hon gör inte annat än att sitta hemma och vänta. Han har henne runt sitt finger.

Exempel på vad han har skrivit till henne?
Citera
2016-11-22, 21:26
Medlem
styrlunds avatar
Är Madeleine född som man?
På bröllopsfotot finns det något transigt över henne.
Citera
2016-11-22, 21:27
Medlem
Helt fantastiskt av advokaten: knarkare och alkisar köper sopsäckar för att ta med skräpet hem 😂😂
Citera
2016-11-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn
Helt fantastiskt av advokaten: knarkare och alkisar köper sopsäckar för att ta med skräpet hem 😂😂

Ursäkta, kan du förklara i vilket sammanhang?
Citera
2016-11-22, 21:30
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn

Gillar GW:s replik på det.

Vad skulle de med flagglinan till då, binda fast kotletten i gallret?

GW var annars ärligt rak som vanligt med vad han ansåg om de åtalades personalia och tillvägagångssätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in